Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail installeren op Macbook
Geplaatst op 23 november 2022 om 09:10 door Greetje-38

Ik heb gisteren een nieuwe Macbook gekocht. Het overzetten van de gegevens van mijn iPad ging vlekkeloos, alleen met de mail heb ik een t ik niet kan oplossen.
bij het openen van de mail kan in niet in de ingekomen mail komen, maar wel in de verstuurde mail. Heel vreemd, het zal iets te maken hebben met de in- en uitgaande server van mijn provider Ziggo gaan, maar ik kan daarvan geen gegevens vinden. Wie kan mij uit de brand helpen?

7 reacties
Greetje-38 zegt:

Sorry voor de typfouten…

23 november 2022 om 09:11.
MaritaA zegt:

Je naam in je bericht weggehaald, geen privé gevens op internet plaatsen!!
Het hele www kan de berichten in de clubs lezen...

Hoe stond de mail geïnstalleerd op je iPad, via POP of via IMAP
 

23 november 2022 om 10:49.
Greetje-38 zegt:

De mail staat geïnstalleerd via de met de iPad, daar kan ik wel gewoon de mail ontvangen. De installatie verliep verder prima, foto’s e.d. zijn ook via de iPad op de Macbook overgenomen.

24 november 2022 om 11:52.
Willem-B zegt:

Kijk eens in de account instellingen.
hier staan de juiste server specificaties:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Inkomende-e-mail-sinds-01-april-2022/td-p/948987
:

25 november 2022 om 21:43.
Greetje-38 zegt:

het probleem is opgelost, dank voor de reacties.

26 november 2022 om 13:54.
Willem-B zegt:

@Greetje, wat was uiteindelijk de oplossing?
misschien kunne we er iets van leren voor toekomstig vergelijkbare situaties?

27 november 2022 om 12:40.
Greetje-38 zegt:

het bleek aan de instelling van de email te liggen; er werd een email adres gebruikt ...@iCloud....
in plaats van mijn dominante e-mailadres.
Na correctie daarvan was alles oké.

27 november 2022 om 13:10.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club