Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Aankoop IPad Air
Geplaatst op 26 juni 2014 om 08:42 door Jo Henrich
Ben in het bezit van een IPad Air.
Nu heb ik via ICloud mijn gegevens van mijn IPhone gesynchroniseerd maar ontvang nog geen mails op mijn IPad.
Waar moet ik dat instellen??
11 reacties
Miax zegt:
Je heb toch wel je mailaccounts al op de iPad staan?

Ga naar op de iPad naar instellingen, dan naar iCloud en tik dan aan de rechterkant bij mail op het bolletje, zodat het groen wordt.
Als het goed is moet het dan werken!
Succes, Mia
26 juni 2014 om 12:53.
Jo Henrich zegt:
Hoi Mia, dat had ik uiteraard al gedaan.
26 juni 2014 om 15:55.
Miax zegt:
Hoi Jo,
Controleer eens op je iPhone of de instellingen van je accounts hetzelfde zijn als op je iPad. Ook bij geavanceerd.
Pas zonodig je iPad aan, wanneer je op je iphone wel mail krijgt.

Krijg je op de iPad helemaal geen mail en op je andere apparaten wel?
Kan het zijn dat je je mail eerst op de andere apparaten hebt binnengehaald? Dan heb je kans dat bij je provider staat ingesteld, dat mail direct verwijderd moet worden van de server wanneer je het hebt binnengehaald.

Je kan ook nog bij je provider op de site kijken wat de juiste instellingen zijn voor een mailaccount.
Volgens mij moet het aan de mailinstellingen liggen.
Succes, Mia
26 juni 2014 om 17:21.
Jo Henrich zegt:
Hoi Mia,
Ik heb de instellingen exact overgenomen van mijn IPhone waar ik wel mail op ontvang. Op mijn IPhone heb ik staan dat de mails niet verwijderd worden bij mijn provider zodat ik ze later nogmaals op mijn PC kan ophalen maar dan laat ik ze verwijderen.
Alleen een verschil tussen IPhone en iPad is dat er bij de instellingen staat op de iPone POP-ACCOUNTGEGEVENS en op mijn iPad IMAP-ACCOUNTGEGEVENS maar de door mij ingevulde gegevens zijn gelijk
26 juni 2014 om 20:08.
Miax zegt:
Hoi Jo,
Dat is het probleem. Je moet op je iPad ook de POP-Accountgegevens invullen. Dus bij server inkomende e-mail moet staan pop.en dan je provider. En dan even alles nakijken of dat gelijk is. Ook bij geavanceerd.
Succes
27 juni 2014 om 08:05.
Miax zegt:
Als dat niet lukt, verwijder dan het account van je iPad en stel hem opnieuw in.
Ik zie nu waar staat IMAP-ACCOUNTGEGEVENS staat, vandaar account verwijderen en dan naar nieuwe account en als je moet aangeven wat voor soort account, dan POP aangeven en verder gegevens van je iPhone overnemen.
27 juni 2014 om 09:57.
Jo Henrich zegt:
Hoi Mia,
Account verwijdert en nu ontvang ik mail maar bij het versturen van een mail krijg ik de mededeling in een venster
E-mail versturen niet mogelijk
Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteerd het afzenderadres 'j.henrich@home' niet.
Wat nu???
28 juni 2014 om 21:13.
Miax zegt:
Hoi Jo,
Als ik zo naar het afzendadres kijk, moet er volgens mij nog '.nl' achter staan.
Heb je dat misschien ergens vergeten in te vullen?

Hier staat hoe je het op een iPhone moet instellen bij Home. Is hetzelfde als een iPad volgens mij.
succes!
28 juni 2014 om 21:29.
Jo Henrich zegt:
Ik geef het bijna op. 'nl' was ik alleen hier vergeten te typen maar wel op mijn account staan.
Wederom verwijdert en volgens jouw link geprobeerd toen vroeg hij moet hij controleren zonder SSL ik heb hier 'ja' ingevuld en er werkte niets meer.
Wederom verwijdert en weer conform mij IPhone en kan nu weer alleen maar ontvangen.
Bedankt voor de moeite ik geef het op.
Gr Jo
28 juni 2014 om 21:54.
Miax zegt:
Geef het nog niet op Jo. Ik snap dat je er helemaal gek van wordt.

Pas bij mijn zus ook zoiets gehad. Lukte ook niet. Heb toen met de provider gebeld en hen gevraagd me stap voor stap te begeleiden. Bleek dat er een poortnummer verkeerd op hun site stond, dat veranderd en alles werkte. Haar instellingen waren hetzelfde als op haar windows computer. Alleen werkte het niet op de mac. Ik moest toen het poortnummer 110 veranderen.
Dat was bij Ziggo.
Het is het proberen waard.
Sterkte
28 juni 2014 om 22:25.
Miax zegt:
Jo, kan het zijn dat je verbinding hebt met een ander WiFi netwerk? Controleer dat eens.
Als ik bij een ander en op hun wifi aangesloten ben, kan ik niet verzenden, maar wel ontvangen. Daarvoor gebruik ik dan een gmail adres en dat verzend wel.
Gr.Mia
28 juni 2014 om 22:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club