Berichtdetails
In mijn geval ging het om een OTA (over the air) installatie dus via WiFi.
Nadat ik akkoord ging met de voorwaarden werd de update gestart, scherm zwart, vervolgens Apple logo met daaronder een streep die de voortgang aangeeft.
Echter de voortgang stopte op zo'n 80%.
Ik heb een paar uur gewacht en vervolgens via mijn PC gekeken wat je moet doen als een iOS-update blijft hangen. Ik bleek niet de enige met dit probleem, op twitter circuleren vele meldingen.
Een harde reset bleek de oplossing, dus home-toets en aan-/uitknop tegelijk ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt. Na opnieuwopstarten bij instellingen het versienummer gecontroleerd en daaruit bleek dat de installatie toch was uitgevoerd (althans bij mij). Bij sommige anderen moest de update opnieuw worden uitgevoerd en in enkele gevallen kon alleen via iTunes de update worden geïnstalleerd.
Frits
Een "vaste internetverbinding" ofwel een ethernet aansluiting ben ik nog op geen enkele iPad tegengekomen. Alleen via WiFi is voor een groot aantal gebruikers de betreffende update uit te voeren. Op zich zou dat normaalgesproken geen problemen opleveren, maar kennelijk heeft Apple de update onvoldoende uitgetest gezien het grote aantal meldingen van vastlopers.
Verder probleemloos verlopen.
groet Chris
Nico
Kan het zijn, dan er een update gemist was?
Hier ging het van 7.1.1 naar 7.1.2 .......
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club