Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Kan geen hotmail verzenden van iPad
Geplaatst op 11 augustus 2014 om 17:17 door tipa1

Hallo Marita

Ik begeleid op het internetcafé mensen met de iPad, nu hebben we iets waar we niet uitkomen.

Een mw had een iPad 1 met een Prepaid kaart van T Mobil op het internetcafe mailt ze via WiFi.

Mw heeft een nieuwe iPad gekocht ook met Prepaid van T mobiel

Dat zou vandaag geactiveerd worden. Afgelopen zaterdag kon ze ineens geen hotmail meer verzenden ( wel ontvangen). toegang wordt geweigerd.

Ik heb het zaterdag op het internetcafe weer aan de praat gekregen, via WiFi, maar vandaag werkte het weer niet zelfde probleem.

Via haar oude tablet kon ze thuis wel mailen, maar daar staat sinds vandaag sim vergrendeld.

Heb jij een idee wat er aan de hand is? 

"Via de website kom je zonder probleem in haar hotmail"

Alvast bedankt 

Groetjes Tilly.

 

 

 

6 reacties
MaritaA zegt:

Dus op haar nieuwe tablet is de sim geactiveerd?

En op de oude vergrendeld, dan is die sim er daar dus uitgehaald en in de nieuwe iPad gestoken? Klopt dat?

Of heeft ze twee simkaarten? zelfde provider?

Begin te vermoeden dat het in de activatie van de sim zit, maar slimmer is terug naar de winkel waar iPad is gekocht (garantie) en daar laten zien dat de boel niet werkt met de sim.

Tmobile bellen en de situatie uitleggen? Ben benieuwd wat die eventueel te zeggen hebben.

Kijk eens bij instellingen wat er als uitgaande server is ingeteld, is dat smtp.outlook of live of per ongeluk die van de provider van het internetcafé. Is het bij instellingen ingesteld via Outlook aanklikken mogelijkheid gedaan.

Is het als imap ingesteld?

3G aangezet?

Harde reset.

Account weghalen, iPad afsluiten en weer instellen.

Hoop dat je hier wat aan hebt of verder kan.

Wordt die mevrouw nu lid van Seniorweb? Want Seniorweb moet wel kunnen blijven bestaan, vind je niet? Nu begrijp ik het, want jij vroeg altijd oplossingen voor verschillende soorten iPads. 

 

 

11 augustus 2014 om 17:42.
tipa1 zegt:

Allemaal geprobeerd, ik heb ook het vermoeden dat het aan die simkaart ligt. mw zat steeds aan haar datalimiet, ze heeft nu een nieuwe iPad met een nieuwe simkaart met een hogere limiet.

De meeste mensen die op het internetcafe komen zijn inderdaad lid. Op ons leercentrum delen we ook altijd de foldertjes uit, want inderdaad we moeten wel blijven bestaan.

De mw waar het nu om gaat zit in het verzorgingshuis en is 94 jaar, geweldig toch dat ze nog aan een nieuwe iPad begint?

Ik laat horen wat ze in de winkel te zeggen hebben. Groetjes Tilly

11 augustus 2014 om 18:32.
tipa1 zegt:

Het probleem is opgelost al kan mw nog steeds geen hotmail verzenden. ik heb zelfs een nieuw Hotmailaccount aangemaakt deed het ook niet.Mw was naar de winkel geweest die konden niks ontdekken. Ik heb de iPad toen maar terug naar de fabrieksinstellingen gezet,  "anders blijf je bezig" en een 

iCloud e-mail adres aangemaakt.

Nu werkt de boel weer als een zonnetje.🌞

 

12 augustus 2014 om 21:20.
MaritaA zegt:

Is een oplossing, maar als het mij overkwam bleef ik zoeken.

Is het account van haar oude iPad verwijderd, volgens mij is er een forum van outlook, waar je met dit soort vragen terecht kan.

http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/151947-outlook-com-weigert-e-mail-verzenden-ipad.html

Misschien de tip in bovenstaande link gebruiken. (handmatig instellen)

12 augustus 2014 om 21:47.
MaritaA zegt:

http://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/oemail-oapps/outlookcom-email-not-sending-on-ipad/bca4fcae-9b5b-4d56-9cf7-987072ee7e42?msgId=2d822aa7-e07c-410a-8bea-1907b41959dc

Ja hoor, is een vraagbak voor dit soort problemen, alleen in engels.
dus toch een bekend probleem.

Mocht je ermee aan de slag gaan, laat de afloop even weten.

12 augustus 2014 om 21:59.
tipa1 zegt:

YEP ik ga het wel nog even bekijken, ik vond nu even het belangrijkste dat mw met haar nieuwe iPad kon mailen.

 

12 augustus 2014 om 22:04.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club