SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
avatar
Problemen IOS 8.0.2 downlaoden
Geplaatst op 6 oktober 2014 om 16:02 door Ex-lid

Ik heb ee Ipad Air sinds november 2013. Heb half september 2014 IOS 8 gedownload. Veel problemen. Wachtwoord van Icloud-id wordt niet meer geaccepteerd, ook niet na opnieuw aanvragen. Gelukkig wel van Apple -id (zou hetzelfde moeten zijn) En ook ik krijg IOS 8.0.2 niet geïnstalleerd. Blijft na akkoord hangen.

 

Brizzi

7 reacties
Keeke zegt:

ook ik heb problemen met de nieuwe update van mijn I-pad.

Ik heb te weinig schijfruimte over.  Is het niet raar dat Apple een updat maakt die zo groot is dat je er  alle apps voor moet verwijderen om schijfruimte vrij te maken??

vr. Corry

6 oktober 2014 om 17:02.
Truus zegt:

Update via iTunes als er problemen zijn.

6 oktober 2014 om 18:04.
MaritaA zegt:

@Brizzi, wat is je vraag precies?

6 oktober 2014 om 18:30.
Yvon. zegt:

Ja, ook ik heb heel veel problemen met mijn iPad 3 na de update IOS 8. En ook bij mij zit het probleem in de cloud. En net als jij, Brizzi, wordt mijn iCloud - id dan ook niet geaccepteerd, waardoor ik ook geen gebruik kan maken van Safari en mijn mail enkel met tekst binnenkomt.

Bij elke volgende update hoop ik dan van het probleem te zijn verlost..... echter, helaas.

Wat ik van MaritaA geleerd heb en dan ook telkens weer toepas, soms wel 3 keer achter elkaar voordat het lukt..... een harde reset vanuit de cloud. De iPad doet het dan weer, soms wel wat schokkerig.

Overigens heb ik ook een mini en die loopt als een zonnetje op de IOS 8. Geen enkel probleem.

Het kan dus wel, denk ik dan maar.

22 november 2014 om 02:36.
MaritaA zegt:

Yvon, volgens mij heb ik je een keer geadviseerd om op je iPad uit te loggen bij iCloud, dan harde reset en vervolgens weer in te loggen bij iCloud (met je Apple id) in veel gevallen is dit ook een oplossing. Al geprobeerd?

Instellingen>iCloud> scroll naar beneden en tik op het rood geschreven "Log uit".

22 november 2014 om 10:12.
Yvon. zegt:

Hallo MaritaA,

Ik doe de harde reset telkens zonder uitlog, want wanneer ik op uitloggen klik, krijg ik de waarschuwing dat één en ander verwijderd wordt van mijn iPad.

Dat durf ik dus niet zo goed. 

Ben ik het echt kwijt?

Het lukt dus ook om binnen te komen zonder uitlog.... echter wanneer ik afsluit, dus klepje dicht, lig ik er weer uit.

Hoe vaak kun je hard resetten totdat ie stuk is?

Groet van Yvon.

22 november 2014 om 14:06.
MaritaA zegt:

De harde reset, kan je best regelmatig doen.

--Bij het uitloggen vanuit iCloud, krijg je inderdaad de waarschuwing dat zaken verwijderd worden.(lijkt enger dan het is en niet helemaal waar)
--Klik op log uit.
--Je  krijgt de volgende vraag. (zie schermafbeedling)
--Je kiest op iPad laten staan.

Vervolgens zie je de boel werken, daarop wachten, harde reset, na opstarten weer inloggen bij icloud met je Apple id.

Deze werkwijze adviseer ik als het lijkt dat er weleens problemen zijn met iCloud, waar dit op begint te lijken en soms werken zaken in de trant van nee heb je en ja kan je krijgen.

Maar...wat je wel kwijt bent als je dit doet is b.v. favorieten en leeslijst in Safari(als je die hebt) en je notities.
Maar jij hebt nog een iPad en als je op beide "Padjes" hetzelfde op groen hebt gezet in iCloud en hetzelfde Apple id op beide apparaten gebruikt, komen die zaken weer terug, zodra je weer terug inlogt bij iCloud met je Apple id.(en op zelfde wifi netwerk zit)

Zet voordat je dit doet reservekopie aan, dan is er ook nog een backup in iCloud van alle belangrijkse gegevens. Heb je veel foto's, anders ook nog bij foto's de boel op aan zetten.

Ik heb zelf dit nog uitgetest en zojuist gedaan en alles is weer zoals het was.Mits je aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
 

Denk er maar over na, lees het goed door zodat je de juiste stappen neemt en bij vragen "hoor" ik je wel.
 


 

loguiticloud.png
23 november 2014 om 10:31.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club