Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
WLM-account op iPad werkt niet
Geplaatst op 18 oktober 2014 om 22:16 door Zij831

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een iPad voor zakelijk gebruik en heb daar een Gmail-account op gezet. Deze functioneert goed; alle mappen verschijnen: in totaal 11 regels.

Een Windows Live Mail-account dacht ik ook geïnstalleerd te hebben, want dat verschijnt net als Gmail als accountnaam. Klik ik er op als ik mail wil controleren, komt alleen de map 'Inkomend' te voorschijn. En berichten die ik vanuit Gmail verstuur (zoef) komen niet op de iPad binnen.... Uiteraard wel op het scherm van mijn desktop.

Hoe krijg ik WLM werkend op mijn iPad?

8 reacties
MaritaA zegt:

Dat WLM account is dat een @live @outlook @hotmail?

Hoe is het ingesteld op de iPad via anders?

Is het als IMAP ingesteld? SSL wel of niet aan, juiste poorten, juiste servernaam?

19 oktober 2014 om 02:56.
Zij831 zegt:

Mijn provider is 'hetnet' en het is via 'Exchange' gemaakt. POP of IMAP of poortnummers heb ik (nog) niet ingesteld. Dacht dat dat niet nodig was omdat mijn .hetnet.nl-mailadres gewoon te voorschijn kwam....

Dat was met Gmail ook zo.

Zal dus wel anders moeten. Ik lees het graag.

 

19 oktober 2014 om 17:40.
MaritaA zegt:

HIER is een duidelijke uitleg hoe een "het net" (kpn) mail account in te stellen via IMAP op iPad. Mail via Exchange instellen is voor o.a. Office365. WLM is de emailclient, waarin  het "hetnet" account is ingevoerd.

Gmail instellen op een Apple product, is het zelfde als "toveren", de instellingen worden automtisch aangemaakt.

IMAP lijkt me beter dan pop, omdat de windows pc en nu iPad, dus twee apparaten, de mail beter synchroniseren en het geen rommeltje wordt, wat wel het geval kan zijn met pop op meerdere apparaten. (Suggestie, dan ook als IMAP op pc)

Eerst maar eens kijken of dit aan de praat te krijgen is, KPN kan behoorlijk eigenwijs zijn op een iPad (ondervinding).

Daarna geef ik, indien gewenst, nog wel wat aanwijzingen voor "finetuning"

PS nog wel het "zgn ingevoerde" het net account verwijderen.

Instellingen
Mail, contacten, agenda
klik op het bewuste account
scroll naar beneden
klik op verwijder account, bevestigen etc.

Vervolgens even een harde reset, om eventuele instellingen echt kwijt te raken.

houd thuis-en aan/uit knop ingedrukt tot apple logo verschijnt, loslaten en wachten tot iPad weer opstart.

Daarna opnieuw instellen en kies in de kpn uitleg voor IMAP beveiligd, waarin poorten 993 (inkomend) en 465 uitgaand(de kleine lettertjes)(speciaal voor Appleproducten) genoemd worden. Als het in één keer werkt, steek ik hier de vlag uit, soms helpt na instellen om iPad af te sluiten en weer aan te zetten.

IMG_0742.PNG
19 oktober 2014 om 18:47.
Zij831 zegt:

Marita: hartelijk dank voor je reacties! 

Het heeft de nodige tijd gekost , maar het is uiteindelijk gelukt.

Eerst de oude account verwijderd en de iPad uitgezet.

Na aanzetten heb ik de beschrijving van KPN gevolgd, maar dat ging niet zonder bijzonderheden. Na bij inkomende mails de gegevens te hebben ingetypt, kon ik niet verder naar boven vegen om bij uitgaande mails te komen. Moest toetsenbord omlaag klappen en daarna kon ik verder. In stap 5 verscheen het tabblad IMAP niet en het plaatje van stap 8 was ook niet te zien (geen verbinding via SSL). 

Maar dat e.e.a. nu werkt blijkt uit dit met de iPad verzonden bericht. Nogmaals bedankt!

Groet, Klaas

19 oktober 2014 om 21:46.
Zij831 zegt:

Heb net met de iPad een reactie verstuurd. Hoop dat die aangekomen is.

19 oktober 2014 om 21:48.
Zij831 zegt:

Hoorde geen 'zoef' en zie 'm nietterug in de verzonden mails. Toch nog niet goed, dus...

19 oktober 2014 om 21:50.
Zij831 zegt:

Dom dom, via internet verzonden dus in mailbox niets te vinden. 

19 oktober 2014 om 22:00.
MaritaA zegt:

Mochten er weer problemen komen, dan weer account verwijderen en instellen via imap uit het linkerkolommetje.

In de club staat onder het tabblad documenten een handleiding ios 7 en 8, weet niet wat er op de iPad staat, best wel nuttige dingen daarin voor iemand die net met een iPad begint.

Niet om vervelend te zijn, maar wat je hier plaatst in de club gaat via je webbrowser en niet via mail!

Als het lijkt dat er nog iets achter je toetsenbord zit, kan je gewoon het scherm erboven met je vinger naar boven scrollen, om het gedeelte achter het toetsenbord te zien.

 

 

 

19 oktober 2014 om 22:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club