Berichtdetails
Ik heb een lege map in mijn postbus iCloud en wil die verwijderen. Ik ga naar "wijzig" bovenin, klik op die map en in nieuwe schermpje op "verwijderen" en dan...zit ik weer in mijn startscherm met apps, dus uit de mailapp. Wat doe ik fout? Hoe anders? Of is dit een bug in iCloud?
Als je via instellingen - contacten,mail,agenda - naar je iCloud account gaat, opent naar Beneden scrollen en op geavanceerd klikt dan weer geavanceerd en doorklikt bij een map zie je dan mappen die op de iCloud server staan en een deel op je iPad. (op iPad alleen inkomend, verstuurd, prullemand)
Je zal op je pc in moeten loggen bij iCloud > iCloud Mail, en daar die mappen moeten verwijderen.
Selecteer na opening de map die je wil verwijderen (linkerkolom)klik beneden links onderaan op het tandwieltje en kies verwijderen, daarna is het ook weg op je iPad.
Probleem is opgelost! Er zouden in mijn account na "wijzig" vinkjes moeten staan voor de mappen, waarna je een map zou kunnen verwijderen. Ik heb die vinkjes niet! Via AppleCare kwamen we daarachter. Voorts stond mijn iCloudid. op mijn Windowspc nog op mijn oude mailadres. Eerst dat veranderd. Daarna ingelogd bij www.icloud.com, daar mail aangeklikt en toen kon ik daar de mappen zien, verwijderen en verder beheren.
Zonder vinkjes probleem tóch opgelost!
Met dank en groet, Noor
Nog even wat. Je advies van " inloggen bij iCloud" was mij niet duidelijk. Ik ging naar iCloudprogramma op mijn pc en niet naar de website. Zo zie je dat je soms een uitleg anders leest. En wat betreft die vinkjes gaan ze bij Apple Support uitzoeken, want de helper kreeg ze bij hem wel en ik, ook na herstart, nog steeds niet.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club