Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail versturen Ipad 2
Geplaatst op 3 november 2014 om 18:39 door Willie58

Goedenavond . Ik kan geen mail meer versturen  met mijn mailadres naar compuslank senioren. De melding is ;  " email verzenden niet mogelijk. Er is een kopie in uitgaand geplaatst. De server accepteert het afzender email adres ......@upcmail.nl niet" .

Dit is mijn adres waarmee ik naar compuslank mail. Dit heb ik ook ingevoerd bij accounts. Ik ontvang wel mail van mijn groep.

Hopelijk heeft iemand een oplossing?

Vr groet van Wil

30 reacties
MaritaA zegt:

Ik heb je e-mail adres even voor een deel verwijderd i.v.m. spam.

Kan je wel met dat mailadres naar anderen versturen?

 

3 november 2014 om 18:46.
Willie58 zegt:

Bedankt had ik even geen erg in. Ik kan niets versturen , alleen ontvangen met dit adres. Heb het wel als standaardmail gezet en zie dat terug bij het account maar dit adres staat niet vermeld bij alle mailaccounts onderaan . Daar staat Outlook ? Als standaard aangehinkt e er is niets van dit bewuste adres te vinden

3 november 2014 om 19:14.
Willie58 zegt:

Even ter verduidelijking met onderaan bedoel ik  ;onder het kopje contacten 

3 november 2014 om 19:17.
MaritaA zegt:

Kijk eens bij instellingen> mail.contacten,agenda en kijk of dat mail account bij mail staat.

je hebt internetverbinding?
storing bij upc (buren ook upc, kunnen zij wel mail verzenden zit het bij jou.)

Haal de stekker uit je modem voor een minuut en laat hem weer opstarten (doet tie zelf)

harde reset van de iPad.

Kijk of het dan werkt, anders je mailaccount weghalen, iPad afsluiten en account weer invoeren.

 

3 november 2014 om 19:28.
Willie58 zegt:

Er is geen storing en gewoon verbinding. Ik ontvang alle mail van dit en andere mailadressen.

heb alles al verschillende keren opnieuw ingevoerd maar dat helpt ook niet

. Kan op de pc wel via UPC webmail met dit excacte mailadres naar sen web verzenden. Ik begrijp er niets meer van

Onder contacten mailcontacten standaard contacten staan alle accounts behalve dit bewuste niet

3 november 2014 om 19:36.
MaritaA zegt:

Ik bedoel instellingen > mail,contacten agenda > en dan bovenaan gelijk onder accounts, staat tie daar.

 

3 november 2014 om 19:49.
Willie58 zegt:

Ja daar staat hij onder de naam Upcmail

3 november 2014 om 19:55.
MaritaA zegt:

stekker uit het modem gehaald enweer erin na een minuut?

Harde reset iPad?

3 november 2014 om 20:02.
Willie58 zegt:

Optie 1 uitgevoerd , harde reset??

3 november 2014 om 20:05.
MaritaA zegt:

Op de iPad thuis-en aan/uit knop ingedrukt houden tot het apple logo op het scherm komt. Loslaten en wachten tot de ipad weer opstart.

 

3 november 2014 om 20:11.
Willie58 zegt:

Helaas bedankt voor je tips maar nog zonder resultaat. Alleen ontvangst maar Kan niet verzenden

3 november 2014 om 20:27.
MaritaA zegt:

Hoe heb je je mail account verwijderd en weer toegevoegd?

3 november 2014 om 20:40.
Willie58 zegt:

Ik heb het mailaccount verwijderd en daarna opnieuw opgstart en als nieu account weer toegevoegd

3 november 2014 om 20:46.
MaritaA zegt:

Heb je het account van upc ingesteld als imap, want dat ondersteund upc nog niet. Het moet een pop account zijn, kijk even op de website van upc de exacte instellingen, wellicht is er iets net niet goed.

3 november 2014 om 20:53.
Willie58 zegt:

Heb precies alles ingevuld zoals voor Ipad op de UPC site staat vermeld en het heeft altijd goed gewerkt

Vind het zo vreemd dat bij de contacten -standaard accounts -alleen Outlook, gmail en Yahoo staan vermeld en geen UPC

3 november 2014 om 20:59.
MaritaA zegt:

Er kan er maar één een standaardaccount zijn, klik even op standaardaccount en zet een v-tje bij je upc. op het schermpje wat dan opent.

3 november 2014 om 21:35.
Willie58 zegt:

Wer alles verwijderd en opnieuw ingesteld, ik geef het op, het zij zoStuur de berichtjes maar gewoon via de pc naar mijn mailgroep. Hopelijk kom ik er nog eens achter waar de fout zit. Marita, hartelijk bedankt voor je reacties en tips. Gr Wil

3 november 2014 om 22:29.
Niekie zegt:

Zit je met je IPad wel op je eigen wifi netwerk? 

Want de server waar je het heen stuurt accepteert geen upc mail. Dat zou kunnen betekenen, dat je geen verbinding hebt met je eigen netwerk.

Maar verbinding met een netwerk van iemand die een andere provider heeft.

Niek

4 november 2014 om 00:22.
Helma Beumer zegt:

Even voor de duidelijkheid.... Outlook is een Mailprogramma.

Heeft dus niets te maken met een Mailadres dat je gebruikt.

Op mijn Windows 7 PC gebruik ik Outlook 2010 om mail mee te versturen (en te ontvangen).

Daarin staat zowel mijn UPC adres als Gmail adres ingesteld.

Voor mijn iPad 3 gebruik ik alleen Gmail.

Ik neem aan dat dit is wat je allemaal doorlopen hebt...

http://www.upc.nl/klantenservice/internet/e-mail-instellen-ipad/

Op: forum.iculture.nl kwam ik de vraag tegen:

Kan geen mail versturen met Ipad 2.

Iemand schreef toen:

Ik heb het uiteindelijk opgelost.
Ik had van alles geprobeerd, inclusief het veranderen van de poorten voor in- en uitgaande mail.
Waar het bij mij (en andere gebruikers op het Apple Discussions Forum) aan ligt/lag, is dat de velden voor wachtwoord en gebruikersnaam bij uitgaande server met optioneel ingevuld zijn, waardoor je misschien denkt dat je ze leeg kunt laten.
(Instellingen/Mail, Contacten, Agenda/jouw account/Server uitgaande post/SMPT)
Hier dus WEL je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Of dit gaat helpen, weet ik niet.

Ik doe maar een poging :)

Je moet toch gewoon kunnen mailen via je iPad.

4 november 2014 om 03:20.
MaritaA zegt:

Helma, ik wil het graag snappen, wat maakt het uit of je mail in een mailprogramma (ook wel mailclient genoemd) zit. Om het werkend te krijgen zal je toch het e.e.a. in moeten voeren aan gegevens (instellen).

Ik heb 5 accounts en die zitten op mijn iPad in de mail App, dat is het mailprogramma/client (een eenvoudige) en elk mail account heb ik in moeten stellen.

Misschien is het woord mailadres niet helemaal correct, maar het was wel duidelijk dat het upc account, de problemen geeft.

Ik hoop overigens voor Willie58 dat jouw tweede suggestie een oplossing biedt.

4 november 2014 om 09:14.
Willie58 zegt:

Bedankt voor de suggesties, ik ga vanavond weer proberen dan ben ik thuis dus op mijn eigen wifi. Mag eigenlijk niets uitmaken want voorheen stuurde ik vanaf mijn vakantie WiFi ook mal.  

Wordt vervolgd.

4 november 2014 om 09:51.
MaritaA zegt:

Dan zal de provider op je vakantie adres toevallig ook UPC als provider gebruiken.

Tenzij je inlogde op webmail via de webbrowser, maar vanaf de mailapp werkt het niet.

Hadden ze KPN, ziggo, solcon, kortom geen upc, kan je niet verzenden vanaf je upc adres/account in een mailprogramma/client zoals de mailapp op je ipad en moet jet via een webbrowser en webmail doen. Dus zat je op je eigen wifinetwerk toen je dit bericht maakte en problemen had.

Dat lukt alleen met de "grote jongens" zoals outlook, gmail, yahoo.

4 november 2014 om 10:49.
kareltje zegt:

Mag ik eens iets vragen, omdat ik aanneem dat het niet veel zal schelen of je van een iPad of een pc e-mailt?
Staat er bij de Eigenschappen van het account- tabblad Algemeen een vinkje, zoals hier op de afbeelding?
Als ik dat als test weghaal, wordt mijn mail niet verstuurd.

 

.JPG
4 november 2014 om 12:37.
Helma Beumer zegt:

Hallo Marita,

Ik reageerde op deze regel van Willie58:

"Daar staat Outlook ? Als standaard aangehinkt e er is niets van dit bewuste adres te vinden".

En uiteraard moet je het nodige instellen.

4 november 2014 om 12:39.
Niekie zegt:

Ik had het vermoeden al, dat de locatie dus niet THUIS was.  Zie mijn eerdere bericht.

Ze zal zien dat alles vanavond thuis gewoon werkt.

Heel veel providers weigeren om verzonden mail vanaf een andere account aan te pakken en door te sturen.

En dan krijg je dit soort meldingen.

Niek

4 november 2014 om 12:50.
MaritaA zegt:

@Kareltje

De iPad is wat dat betreft (de mail App) een erg simpel apparaat.
Dit soort "gespecialiseerde" zaken die in emailcliënten, zoals b.v. een WLM, ApplemailApp, Thunderbird op een PC mogelijk is, kan hier niet.

Je stelt je account in , je kan wat mappen maken zoals b.v. bewaren, bijlage etc., maar veel van de inkomende mails moeten daar zelfs (niet alle mappen) handmatig ingezet worden.

Regels en groepen kan ook niet.

Laat ik het zo formuleren de Mail app is een syllabus van een normale emailcliënt.

 

4 november 2014 om 13:15.
Willie58 zegt:

dag allemaal, thuisgekomen meteen geprobeerd, kon geen mails veerzenden. De optie van Helma uitgevoerd en bij de  twee vensters optioneel de gegevens ingevuld en ja ik kan verzenden. 

Morgen weer terug naar de lokatie met een ander Wifi adres . Ik ben benieuwd hoe het verloop is. Wordt vervolgd.

Gr Willie

4 november 2014 om 18:27.
Helma Beumer zegt:

Ben al blij voor je dat er in ieder geval iets gelukt is.

5 november 2014 om 02:13.
Willie58 zegt:

Goedemorgen, zojuist mail verzonden met de WiFi van de provider Caiway en het werkt . De oplossing was dus daar waar optioneel staat de gebruikersnaam en WW invullen. Hoe dichtbij kan het zijn.

Dank jullie wel voor de reacties , ik heb van deze discussie weer wat geleerd.

Gr Willie

5 november 2014 om 09:16.
Helma Beumer zegt:

Fijn dat het opgelost is.

5 november 2014 om 13:22.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club