Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Safari op iPad werkt niet
Geplaatst op 15 november 2014 om 14:13 door boudewijn

Ik heb 3 jaar oude iPad2. Sinds kort kan ik geen gebruik maken van Safari. Elke keer als ik de button van Safari aanklik kom ik heel even in het scherm met de adresbalk. Je ziet hem even zoeken naar een (eerder gebrukt) adres, maar na enkele seconden springt hij weer naar het beginscherm.
Ik heb harde reset gedaan en zelfs via de PC de volledige herstelprocedure in iTunes doorlopen, maar dat gaf geen resultaat. Wie helpt?

5 reacties
MaritaA zegt:

Het lijkt of hij crasht.

Even wat zaken nagaan:

Instellingen> Safari> blokkeer cookies>ingesteld op: alleen van sites die ik bezoek?

Klik daar onderin op geavanceerd>klik op websitedata>klik op verwijder alle websitedata, Negeer de opmerkingen, stelt niets voor.

Ga terug en kijk of javascript op groen staat.

Kijk dan bij instellingen>algemeen> beperkingen> moet uit bij staan.

Geen vliegtuigmodus aan.

Installeer eens een andere webbrowser vanuit de Appstore (Opera)

Kijk of die het wel doet. niet dat het een echte oplossing is, maar als het werkt, moet er een andere oorzaak zijn.

Ook graag het volgende doen, 2 x snel homekonp indrukken en alle openstaande apps naar boven wegvegen.

Laatste update? 8.1

 

 

15 november 2014 om 15:34.
boudewijn zegt:

Dank MaritaA voor snelle reactie.

Alle bovenstaande adviezen/instructies opgevolgd. Laatste update inderdaad 8.1
Opera Mini geïnstalleerd. Die werkt wel.

Safari hierna nog een keer geprobeerd, helaas. Beschreven probleem blijft.
 

 

15 november 2014 om 16:09.
MaritaA zegt:

Dan zou ik apple support bellen, het is een App van Apple, wie weet, erg aardige mensen bij telefonische support.

Doe geen betalingen met een andere browser dan safari, maar door Opera mini kan je even het internet op tot  je met apple kan bellen.

Laat nog even weten hoe het afloopt.

15 november 2014 om 16:28.
boudewijn zegt:

Vandaag even naar de winkel (iCentre) geweest om support te vragen; vind ik wat prettiger dan via de telefoon.
Ook de medewerkster daar raadde me de al uitgevoerde opties aan. Als uiterste was het advies om de herstelprocedure nog een keer te doen en dan te configureren als geheel nieuwe iPad en -voor het terugplaatsen van de reservekopie, Safari te proberen. Als-ie het dan ook niet deed moest ik rekening houden met een hardware-fout.

Thuisgekomen haar raad opgevolgd.. en...Ja, Safari is er weer. Even google uitgeprobeerd. Mooi!

Maar... te vroeg gejuichd, na het terugzetten van de reservekopie is het weer hopeloos.. Dat wordt dus nog een keertje terug naar de winkel.
Ik hou je op de hoogte.

19 november 2014 om 14:55.
MaritaA zegt:

Dank Jan, we horen van je! Succes.

19 november 2014 om 17:31.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club