Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
uitgaande emails
Geplaatst op 19 december 2014 om 12:44 door laurie77

Via mijn outlook 7 kan ik sinds gisteren geen mails meer verzenden, wel ontvangen. Heb hier en daar al mijn licht opgestoken (ook bij de KPN), maar helaas, zonder resultaat. Wie heeft een oplossing?

 

 

9 reacties
MaritaA zegt:

Eerst wat meer gegevens, welke versie van het besturingssysteem gebruik je en welke versie van outlook, is dat wel office voor Mac?

En alle updates geplaatst, die Apple heeft uitgebracht kortgeleden?

19 december 2014 om 13:12.
laurie77 zegt:

Volgens mij, MaritaA, heb ik microsoft office 2008.

Groeten

Lau

19 december 2014 om 13:34.
MaritaA zegt:

Voor Mac? Je besturingssysteem op je mac?

Jij weet hoe je kan uitzoeken op een mac welke versie van een OS en programma's je hebt?

 

Als je office 2008 voor mac hebt, daar zit geen outlook in, dat heette in die versie Entourage. Dus daar klopt al iets niet. Behalve dat versie 2008 voor mac niet meer ondersteund wordt, als sinds.....even uit het blote hoofd ik denk  18 maanden.

 

Heb je wel outlook heb je een later versie van office voor Mac.

Dus wil ik je kunnen helpen, geef even de informatie waar ik om vraag. a.u.b.

 

19 december 2014 om 13:41.
laurie77 zegt:

Zegt versie 7.3 iets?

Ik ben er nu achter dat de mails die verzonden moeten worden wel in postbus "uitgaand"  terechtkomen, maar niet bij "verstuurd". Worden we daar iets wijzer van?

Heb pas de "apple" via mijn schoonzoon, maar die is momenteel niet bereikbaar.

 

19 december 2014 om 16:44.
MaritaA zegt:

Laurie ik denk dat je gewoon het mail programma van apple gebruikt, dat herleid ik uit die 7.3.

Ga eens bovenin naar het appletje  -  klikken

klik op over deze mac

kijk even welk besturingssysteem daar staat. (ik denk OS X 10.9 en nog wat Mavericks)

Verder ben je nieuw op een mac?

Bedoel je soms een outlook mailadres dus ......@outlook.com??

 

Ga eens de website van Macmiep lezen, dan wordt je wat vertrouwder met de werking.

19 december 2014 om 17:18.
laurie77 zegt:

inderdaad, OSX 10.9.5 en inderdaad outlook.com, ook is een Mac nieuw voor mij. Bedankt alvast voor het geduld. Groeten

Lau

19 december 2014 om 17:29.
MaritaA zegt:

Ik vermoed dat de mail niet goed is ingesteld, dus als je schoonzoon er is, moet hij maar even kijken.

Als het hem niet lukt, neem dan hier weer contact op.

Ik moet een schermafbeelding hebben van de ingestelde mail, want daar zit denk ik een fout.

ALs je nieuw bent op een mac lijkt me het even wat veel gevraagd.

Gebruik je dat .....@outlook.com mail adres ook nog op de windows pc, smartphone , tablet, zo ja dan moet het wel allemaal met IMAP ingesteld zijn.

19 december 2014 om 17:42.
Anneke946 zegt:

Ik heb op mijn I-phone 4, datzelfde. Als je snel even wilt reageren, bijv. naar een mailgroep, blijft de mail in Postvak Uit staan. Wilde steeds al dat vragen.

Dacht dat het verband hield dat ik bij een andere provider was, (bijv. bij onze zoon: bij Ziggo)  Kan niet mijn groepen zo elke keer veranderen naar het cloud adres.Via Webmail kun je natuurlijk wel mailen, maar dat is dan weer omslachtig. Jammer heb op het moment geen schermbeeld.

22 december 2014 om 09:02.
MaritaA zegt:

Ja dat is bekend Anneke, als je niet op je eigen netwerk (je eigen provider, tenzij de ander toevallig dezelfde heeft als jij) bent, kan je niet versturen. Verander de uitgaande server naar die van je iCloudmail (die heb je kennelijk ook, lees ik uit je bericht) en dan kan je wel versturen. (of Google, outlook, mits een account daar).

 

Kan je a.u.b. volgende keer een nieuw bericht maken, want er wordt ingebroken in de vraag van een ander. Alvast bedankt.

 

 

22 december 2014 om 09:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club