Berichtdetails
In de schermafbeelding is een phishingmail te zien die een afdeling van Seniorweb ontving zgn. namens Apple.
Vergelijk even de verschillen hoe een bevestigingsmail van een aankoop uit de iTunes/App store er echt uit ziet in vergelijking met deze phishingmail
1. Afzender geen Apple.com
2. Taalkundig fout eerst uw en dan je verder zet Apple altijd je Apple id erbij met je adresgegevens.
3. Geen correct Nederlands: was gewoon gebruikt.
4. Volg deze link meteen: slecht taalgebruik en ja, ja, meteen, als je klikt, hang je!
5. Volstrekt geen Apple gerelateerd webadres.
6. Weer erbarmelijk Nederlands.
Apple stuurt alleen mails, als je hebt ingelogd bij iCloud op een PC.
Bij een aankoop uit de iTunes/Appstore met al je gegevens (naam, adres, woonplats en apple id )erbij.
Als je op een nieuw apparaat inlogt bij Berichten, Face Time en iCloud.
Wanneer je een nieuw Apple id registreert.
Net als bij banken, ze vragen niet om je persoonlijke gegevens of om op een link te klikken.
Ik had er laatst één van zogenaamd een incasso om een bekeuring te innen. Je gaat toch denken van heb ik wat gemist? Blijft altijd opletten met dat soort dingen. Als je twijfeld informeer bij de orginele instantie.
Groet EdBo
Vandaag kreeg ik deze binnen. Mijn Apple id werkt gewoon dus. Vond het een vreemde mail dus maar in de prullemand.
Door Apple al beoordeeld als reclame, neem ik aan, zo te zien linksboven in de mail en dus in de map reclame ontvangen.
Mails van grote bedrijven zonder logo e.d.....ook een veeg teken.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club