Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Probleem met de Time Machine
Geplaatst op 28 maart 2015 om 16:42 door EdBo

 

Krijg een melding dat er geen reserve kopie gemaakt kan worden.

Zie Afb.

 

Schermafbeelding2015-03-28om16.39.47.png
11 reacties
MaritaA zegt:

Heb ik ook weleens gehad.

Alles afsluiten en herstarten.

Timemachie uitzetten en weer aan en het werkte weer als een zonnetje.

Genoeg ruimte over, Time machine heeft weleens de neiging als je nog maar 50 gb ruimte over hebt, om de oude te gaan verwijderen en dat maakt hem weleens van de kook, krijg je ook deze melding.

 

28 maart 2015 om 16:46.
EdBo zegt:

Nee hij wil nog geen kopie maken. Krijg de zelfde melding, terwijl ik ruim 600Gig vrij heb.

 

28 maart 2015 om 17:07.
MaritaA zegt:

Ik zie nu dat je er een nas aan hebt hangen, ik dacht n.l een Time Capsule, dan had ik je zo uit kunnen leggen hoe je de inProgress file weg haalt.

Heb je toevallig iets in de pc gedaan, iets vervangen of zo? 

Je kan in Timemachine voorkeuren de schijf verwijderen,  en weer aansluiten, helpt dat niet, dan de Time Capsule oplossing, wie weet.

Zoek de sparse.bundle op open die en verwijder daarin de in progress file, staat een datum achter van het moment van back up maken. Dit laatste op eigen risico.

28 maart 2015 om 18:36.
EdBo zegt:

Het enige is dat ik vorige week nieuw geheugen geplaatst heb, 16 Gb. Waar kan ik de voorkeuren vinden? Heb even een screen dump gemaakt van de server. In de finder kan ik die mappen niet allemaal zien. Wel een mapje Mac mini.purgeable en een documentje Mac mini.sparsebundle.

Anders begin ik gewoon opnieuw.

Schermafbeelding2015-03-29om08.51.13.png
29 maart 2015 om 10:47.
MaritaA zegt:

Ah, iets nieuws, wil de boel inderdaad van slag van raken, maar dar heb je nu niets aan.

Ik zou eerst links de sparsebundle openen en kijken of je in Progress vind met de meest recentste datum er achter, anders rechts want daar is de admin sparsebundle waar de melding van kwam.

Die map purgeable zegt mij niets, ik ken die nas niet.

Ik zie links zaken dubbel staan, is dat altijd zo geweest?

 

 

 

29 maart 2015 om 11:43.
EdBo zegt:

Progress kan ik niet vinden en ik weet eerlijk gezegd niet of die dubbele bestandjes altijd zo geweest is. Kijk er nooit naar. Maar in het mapje Bands/AppleDouble staan heleboel mapjes die met een nummer benoemd zijn.

Schermafbeelding2015-03-29om13.58.02.png
29 maart 2015 om 13:59.
MaritaA zegt:

Ik ga daar geen uitlating over doen. ik ken die nas niet.

Probeer of time machine nog werkt op de volgende manier.

Ga in finder naar een map, klik time machine aan en kijk of het opent met die geselcteerde map, zie je inderdaad alles terug met de tijdbalk rechts, zijn er backups gemaakt.

Ik zou Zyxel eens bellen morgen.

 

 

29 maart 2015 om 14:12.
EdBo zegt:

Ja dat doet het wel. krijg diverse vensters achter elkaar met een tijdbalk aan de rechter kant. dus dat werk wel. Misschien inderdaad Zyxel bellen. En anders maar opnieuw.

29 maart 2015 om 14:21.
MaritaA zegt:

Vergat iets voor de hand liggends.
programma's > hulpprogramma's > schijfhulpprogramma >

selecteer je timemachinebackup links, zorg dat ehbo bovenin is geselecteerd en kies controleer schijf. wie weet komt daar iets uit wat te herstellen valt.

29 maart 2015 om 15:10.
EdBo zegt:

Heb ik al geprobeert maar alles is oké

29 maart 2015 om 17:13.
EdBo zegt:

Ik heb alles verwijdert op de NAS. en Timemachine weer aangezet. Hij draait nu prima.

Dank je wel voor al je support Marita

29 maart 2015 om 20:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club