Berichtdetails
Ik heb een printer HP Photosmart 5520 en kon vandaar scannen en die kwam dan in finder zodat ik hem kon invoegen.
Nu is Sinds vorige week Yosimite geinstaleerd en heb ik geen verbinding meer met de iMac vanaf de printer.
Het gekke is dat ik wel een scan van de computer uit kan binnenhalen, dus de droodloze verbinding werkt wel.
Mijn adresje die via TeamViewer bij mij kan inloggen heeft het zelf ook.
Is daar al wat van bekend ?
M.V.G.
Koos
geen probleem bij mij, ook een HP
Het enige is dat het soms even duurt voordat hij de verbinding oppakt, ik los dat op- door in het schermpje als ik een printopdracht heb gegeven- even de boel op stop en weer hervat te klikken, een paar keer zelfs. Of de printer even helemaal uit en weer aan.
Laatste mogelijkheid printer verwijderen bij systeemvoorkeuren, afsluiten en weer toevoegen.
Marita,
Ik heb alle printers verwijdert en opnieuw toegevoegd. Ook al de stekkers er uit gehad en na 1 minuut weer aangesloten, daarna nog de computer uit en aan.
Het gaat wel vanaf de iMac, maar dat duurt 10 keer zo lang, meestal doe ik tijdens het scannen alvast wat anders.
Lijkt mij en ook de Appleman waar ik terecht kan via TeamViewer, dat het niet helemaal klopt. Hij zou het nog nakijken. Mocht ik een oplossing van hem krijgen dan hoor je het ook.
M.V.G.
Koos
Koos en Marita,
ik heb hetzelfde probleem met de hp photosmart 6520. Eerst kon ik vanaf de printer een scanopdracht geven en na updaten besturingssysteem van de Mac ging het niet meer. In de display verscheen een melding "kan geen verbinding maken met iMac van Mia ...." Wel via de Mac kan ik scannen. Ik ben er nog niet verder ingedoken. Komt nog wel een keer.
Bij mijn vorige printer ook een hp photosmart veranderde ook na het updaten van het besturingssysteem van de Mac de manier van scannen, kon toen alleen nog maar via voorvertoning. Heb dat nooit kunnen achterhalen.
Als ik er nu niet uitkom, neem ik contact op met hp, ik denk dat zij de oplossing hebben.
Zodra ik iets meer weet laat ik het hier weten.
Gr. Mia
Mia,
Bij mij is dus precies hetzelfde als bij jou. Zou het aan HP liggen of aan de iMac. Ik heb het sinds Yosimite, die ik vorige week instaleerde. Heb jij die ook ?
M.V.G.
Koos
Koos,
ik denk dat het aan Hp ligt, omdat ik het ook had met mijn vorige hp printer, die had dezelfde mogelijkheden als deze, dit is alleen een e-printer. Ik heb er verder nog niets mee gedaan. Ik denk dat het iets met drivers te maken heeft.
Ook bij mij na Yosimite.
Wanneer ik wat meer tijd heb, leg ik deze vraag bij hp neer.
Gr. Mia
Mia, Marita,
k heb HP gebeld en na een uur eindelijk rond. Schijnt sinds Yosimite van Apple te zijn. Komt men er niet uit dan HP bellen werd er gezegd. Zijn daar wel erg vriendelijk. Zie bestand.
M.V.G.
Koos
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club