SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
slotje bij Wifiverbindingen
Geplaatst op 30 april 2015 om 12:20 door Jos h.

goeiemiddag allemaal, wederom wellicht een domme vraag, maar sinds 2 dagen staat er een slotje bij de wifiverbindingen, waardoor ik waar schijnlijk wel de emails krijg, maar niet de bijlagen kan openen, ook bijv/buienrader(heel belangrijk toch?) niet. Links kan ik de vermelding wel blauw krijgen, maar dan zijn rechts alle evt.verbingen met een slotje.We hebben glasvezel, hoop, dat het duidelijk ghesteld is. bij voorbaat dank, jos plantinga

10 reacties
Miax zegt:

Hallo Josh, domme vragen bestaan niet hoor. 

Dat er een slotje staat bij de wifiverbinding is alleen maar goed, dat betekent dat je netwerkverbinding beveiligd is en je alleen maar met het juiste wachtwoord verbinding kan maken met het netwerk. Ik ga er van uit dat dat bij instellingen en dan wifi op de iPad staat.

controleer ook even of er een vinkje bij je eigen netwerk (wifi) staat en dat je per ongeluk niet op een ander netwerk zit. 

Probeer eens een harde reset te doen, de thuis- en uitknop tegelijk ingedrukt houden tot het logo verschijnt en kijk dan of je je bijlagen wel kan openen en de rest ook weer naar behoren werkt. Dat wil nog wel eens helpen.

succes Mia

30 april 2015 om 17:38.
Jos h. zegt:

dag Miax. het is gisteravond gelukthoor, 3 x moest ik recetten en bij de 3 x dacht ik wel oei als dat maar goed gaat, het logo werd toen meteen helderder, dus hiep hiep hoerta. Wel fijn te weten, dat je dat recetten meerdere xx kan doen. Ik had al diverse xx n etwork error gehad, maar dan gimg het vlot daarna weer goed, had ik wellicht meteen moeten recetten? Maar  ik weet nu, dat mijn slotjes mijn veiligheid zijn, ik had ze eigenlijk n og nooit echt opgemerkt of bij stilgestaan. In ieder geval mijn dank en een fijn weekend straks, josh

1 mei 2015 om 09:53.
Miax zegt:

Soms lukt het ook als je je iPad helemaal uitzet i.p.v. te resetten. 

ook fijn weekend Mia

1 mei 2015 om 16:27.
Jos h. zegt:

mia, ik heb weer hetzelfde probleem, geen buienrader, geen wordfeud, geen safari. ik durf niet meer te recetten, verv elend he, dachten we  klaar te zijn. jos

ps,zal ik een nieuwe vraag maken?

2 mei 2015 om 12:17.
Miax zegt:

Jos, ik denk dat het te maken heeft met je netwerkverbinding, omdat je geen wordfeut, safari etc. Krijgt.

Controleer bij instellingen, dan wifi of jouw netwerk geselecteerd is. Daar moet dan een vinkje voor staan. Zie afbeelding.

als dat wel het geval is, kan je proberen je iPad helemaal uitzetten door de knop bovenop even in te drukken, tot op je scherm verschijnt zet uit, dat dan naar rechts vegen. Even wachten en opnieuw aanzetten met dezelfde knop. De knop vasthouden tot je het applelogo ziet. Dit kan even duren.

kijk op je computer, als die van hetzelfde netwerk gebruik maakt, of je daar wel mail hebt en internetverbinding.

Als je daar ook geen verbinding hebt, kan je ook je modem even uitzetten, 30 seconden wachten en dan weer aanzetten. 

succes Mia

 

 

image.jpg
2 mei 2015 om 15:14.
Miax zegt:

Jos, ik heb eens bij buren met de iPad gebruik gemaakt van hun netwerk en wanneer ik dan weg was geweest en de iPad had meegenomen, kwam ik altijd eerst langs hun huis. Wanneer ik dan thuis op de iPad ging, kreeg ik nauwelijks of geen verbinding. Toen bleek dat hij automatisch het netwerk van de buren pakte. Dus heb ik dat netwerk verwijderd.

kan zoiets misschien ook bij jou het geval zijn?

gr. Mia

2 mei 2015 om 15:33.
Jos h. zegt:

Miax, dankjewel, dat je op je vrije zaterdagmiddag nog aan me denkt, ik heb je gisteravond gemaild, dat alles o.k. was, kijk ik vanochtend, is de mail niet doorgekomen. Kan kloppen, want het was vanochtend weer hetzelfde, zit inderdaad in de serververbinding, want soms is het beeld links blauw en het andere moment moet ik erop tikken om htet blauw te laten worden.Bel morgen eerst n.Kabel  Noord en als het niet veranderd, dan maar naar onze leverancier.Nogmaals dank voor alle moeite, fijne zonnige zondag, jos

3 mei 2015 om 11:08.
Miax zegt:

Jos, voor mij is iedere dag een vrije dag. Ik ben alweer een aantal jaren met pensioen.

Laat je nog even weten of het netwerk het probleem was?

gr. Mia

3 mei 2015 om 17:42.
Jos h. zegt:

Goeiemorgen Miax, vanochtend gebeld n.kabel Noord (achtgeraf hebben we ook last met de t.v. ha ha van digitaal n.analoog springend) het witte kastje glasvezel gerecet, geen oplossing, donderdagmiddag (het schijnt beredruk te zijn) komt  de monteur, we zijn benieuwd en nog bedankt voor de tip, maar daarom moest ik dus 3 x recetten, ach electronica!! Maar wat heb je dan nu een leuke bezigheid na je pensioen, mensen gelukkig maken. Tot mailens, kunnen we eigenlijk wel de plek van senioreneb blijven gebruiken? jos

4 mei 2015 om 10:55.
Miax zegt:

Dag Jos, voor de gewone mail kunnen we niet deze plek gebruiken, maar voor de oplossing van het probleem etc. wel.

je weet nu tenminste waaraan het ligt.

gr. Mia

4 mei 2015 om 11:28.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club