Berichtdetails
Het overkomt me regelmatig dat ik een van internet gedownload pdf bestand niet kan openen op m'n Mac, terwijl ik speciaal daarvoor Adobe Reader heb geïnstalleerd.
Zie de bijlage. Iemand een idee wat het probleem is? (niet wat er op dat schermpje staat, het was geen email bijlage)
Kijk eens bij Safari>voorkeuren>veiligheid>internetplugins>klik daar op websiteinstellingen. Selecteeer Adobe reader en kijk wat er in de rechter kolom staat, rechtsonder. Toevallig blokkeer?
Andere mogelijkheid gedownloade bestand is corrupt of adobe reader zelf is corrupt.
probeer eens te openen met voorvertoning (rechtsklik>open met..voorvertoning)
Je adviezen opgevolgd, Marita.
In de voorvertoning krijg ik ook een dergelijke melding.
Bij de voorkeuren zoals je omschreef staat bij Adobe Reader "vraag" (zie screenshot).
Andere pdf's opgezocht en die openen wel. Zoals ik al schreef overkomt het me nog wel eens dat ik bij een pdf die melding krijg, maar dan is de file denk ik inderdaad corrupt. Dat zal voor deze ook het geval zijn. Hij wil echt nergens in openen. Dus ik zal hem verwijderen.
Jammer, maar bedankt voor je reactie!
Hier had ik eerst ook last van.
Nu heb ik op mijn iPad adobe acrobat geïnstalleerd en heb nergens meer last van.
Misschien is dit voor de MAC ook een oplossing
@MinyS. Dat is het hem juist, Pounamu schrijft:
quote:
"terwijl ik daarvoor speciaal Adobe Reader heb geïnstalleerd"
unquote.
Bedankt voor deze reactie Marita, ik lees beide berichten nu pas.
Marita,
Jij hanteert de volgorde: Safari>voorkeuren>veiligheid>internetplugins>
Maar die heb ik niet in Safari, Versie 8.0.6 (10600.6.3)
Mis ik iets, of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Groeten Chris
Hallo Chris,
Ik heb dezelfde Safari versie als jij. Lees "Beveiliging" i.p.v. "Veiligheid" en je zit op het juiste tabblad, waar onderaan het item Internetplugins staat.
Dank je Pounamu, altijd goed om te weten dat je niks vergeten bent!?
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club