SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Berichten app weigert te verzenden.
Geplaatst op 24 juni 2015 om 20:56 door dolfijn150

Ik heb een vraag over de “Berichten app” op de iPad Air2 en de iPhone 6.
Mijn broer had de iPad Air2  en heeft er later een iPhone 6 bij gekocht.

Voordat hij de iPhone gekocht had werkte de berichten app op de iPad Air2 goed.

Sinds hij de iPhone 6 erbij heeft weigert 1 van beide steeds.

Hij kan dan 1 bericht versturen en een volgend bericht kan niet meer worden verstuurd.

Moet dan de berichten app afsluiten en daarna doet die het weer.

Soms kan hij een paar berichten verzenden en soms maar 1.

Ook gebeurt het andersom dat hij op de iPhone ineens geen berichten meer kan versturen en ook na afsluiten van de app lukt het weer wel. Wat kan daar de oorzaak van zijn, weet iemand dit soms?

8 reacties
MaritaA zegt:

Kijk eerst eens op beide apparaten bij:instellingen>berichten>sturen en ontvangen of de betreffende mailadres(sen) en telefoonummer van de iPhonezijn geselecteerd, waarmee ontvangen en verstuurd wordt.

Daaronder bij "start nieuw gesprekken vanaf" moet ook diezelfde mailadres(sen) en tel. nummer geselecteerd zijn.

Voorwaarde is dat er wel een goed werkende Wifi verbinding moet zijn (als hij thuis is)

Kan het zijn dat als hij thuis is wel de mobiele data uitzet en wifi weer aan? Of dat beiden toevallig aan staan?

24 juni 2015 om 22:19.
dolfijn150 zegt:

Goedemorgen Marita,

Hij heeft dezelfde mailadressen bij beide staan Marita. Maakt het nog uit of er bij "sturen en ontvangen" en "start nieuwe gesprekken" 1 of 2 adressen aangevinkt staan? Hij heeft bij "sturen en ontvangen" twee adressen aangevinkt en bij "start nieuwe gesprekken" staat er 1 aangevinkt. Wel bij beide dezelfde.
We hadden al gezocht waaraan het kon liggen en hij heeft zich gisteren bij de berichten app op beide apparaten al uitgelogd en daarna als eerste bij de iPnone en daarna bij de iPad weer ingelogd. 
De wifi verbinding kan soms wat minder zijn. Dat van de mobiele data heb ik hem gevraagd en wacht nog even op een antwoord.

25 juni 2015 om 06:51.
MaritaA zegt:

Bij start nieuwe gesprekken toch ook dezelfde aanvinken.

En in het kader van nee heb je en ja kan je krijgen, beide apparaten eens een harde reset geven.

Bleutooth uit? Vliegtuigmodus uit?

25 juni 2015 om 08:10.
dolfijn150 zegt:

Die harde reset op beide apparaten heeft hij al een paar keer geprobeerd Marita, maar helpt 1 of 2 keer en dan is het weer hetzelfde. Wacht nog even op zijn antwoord over de mobiele data.

25 juni 2015 om 08:13.
MaritaA zegt:

Op de iPhone staat daar bij instellingen>berichten>sms doorsturen>de iPhone en de iPad op groen?

25 juni 2015 om 09:04.
dolfijn150 zegt:


Als mijn broer thuis is schakelt de iPhone over op het WiFi netwerk en wordt 4G uitgeschakeld, Mariata.

 

25 juni 2015 om 09:15.
MaritaA zegt:

hennie, mijn vraag van 09.04 uur al naar gekeken?
Hier nog iets van Apple support

https://support.apple.com/nl-nl/HT204065​

Helpt alles niet, zit de iPhone nog in de eerste 90 dagen na aankoop, he je recht op gratis hulp, maar is het langer dan is er nog een garantie termijn.

Vaak moet je wel handelingen verrichten als je support aan de lijn hebt.
 

25 juni 2015 om 12:49.
dolfijn150 zegt:

Ja Mariata  jouw vraag van 9.04 stond zo en de link die je doorgaf had ik al eerder gevonden en hem laten uitvoeren.

Het zal erom hangen of de iphone al 90 dagen oud is, dat zal ik nog doorgeven aan hem zodat hij eventueel voor gratis hulp kan bellen.

Hartelijk dank voor al je hulp.

26 juni 2015 om 05:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club