Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Problemen met Mail app op iMac
Geplaatst op 9 juli 2015 om 10:57 door Pounamu

Al eerder werd hier gemeld dat er problemen zijn en ik heb ook steeds vaker problemen met de Mail app.
Hij laat dan bijvoorbeeld niet de inhoud van berichten zien, of staat op alle inkomende berichten en dan zie ik een lijstje van berichten die eerder zijn verplaatst naar (opslag) postbussen onder "Mijn Mac".
De app afsluiten lukt alleen met een geforceerde stop.
Ik hoop dat er een update van die app komt, moet er niet aan denken dat ik hem in dit stadium niet meer kan gebruiken, want de Mac is de enige plek waar ik opslagmappen heb voor berichten die ik wil (of moet) bewaren.
Is er al meer bekend over acties van Apple hierover? Ik las hier en daar dat ik niet de enige ben...

15 reacties
MaritaA zegt:

Je hebt een spiksplinternieuwe Mac en daarmee sowieso 90 dagen volledige gratis support. behalve dat, dit is duidelijk het gevolg van de update en ze zijn dan ook verplicht te helpen.
Zou zeker bellen, het regent kennelijk klachten over de hele wereld.

Ben wel benieuwd naar hun antwoord.

Voorlopig webmail gebruiken en de boel op de server laten staan en als het probleem opgelost is, binnenhalen, is mijn suggestie.

9 juli 2015 om 12:46.
Freedom zegt:


 

Misschien heeft dit ook te maken met jou probleem.

 

Nadat een vriend van mij de nieuwste versie van het besturingssysteem ios 8.4 op zijn Ipad heeft geüpload werkt zijn e-mail op zijn Ipad niet meer.

Omdat ikzelf sinds kort ook een Ipad Air 2 heb en een andere vraag had aan Apple-Care heb ik die helpdesk even gebeld en gelijk het probleem van mijn vriend uitgelegd.

Volgens Apple moest hij even zijn email-account verwijderen en daarna weer opnieuw invoeren.

Daarna zou de e-mail weer goed werken op zijn Ipad.

(Ik heb nog niet gehoord of zijn e-mail op zijn Ipad weer werkt, komt nog.

9 juli 2015 om 13:09.
Pounamu zegt:

Bedankt voor jullie reacties.

Marita, ik meldde dat het om de iMac gaat, die is ouder dan die 90 dagen. Ik wil postbussen die ik als opslagmappen gebruik ergens zekerstellen, de gewone lopende postbussen staan ook op m'n nieuwe MacBook Air, waar ik tot op heden nog geen probleem met de Mail app heb gehad, maar moet er bij zeggen dat ik de mail hoofdzakelijk lees en beantwoord via de iMac. Alle gewone postbussen staan op IMAP.

Ik zal vanaf nu eerst de MacBookAir gaan gebruiken voor Mail, dan kan ik pas oordelen of het daar ook fout gaat.

 

9 juli 2015 om 13:41.
Pounamu zegt:

@Soundman:

Op de iPad heb ik geen problemen met Mail, ook niet na de laatste update. 

 

9 juli 2015 om 13:43.
CDriessen zegt:

Ik heb een probleem gehad op mijn iMac met Gmail, account verwijderd en weer opnieuw aangemaakt probleem lijkt vooralsnog opgelost.

10 juli 2015 om 04:56.
Pounamu zegt:

Gebruik je de Mail app op de iMac?
Of een ander mailprogramma?

Mijn man heeft ook een iMac maar gebruikt Thunderbird, gewoon omdat hij dat al gewend was op zijn vorige (windows) pc. Als dit blijft ga ik ook maar over op Thunderbird, maar zou het jammer vinden, was net gewend aan de Mail app.
Ik heb een paar GMail accounts en een paar onder eigen domein, het probleem zit hem niet in de afzonderlijke accounts, maar in het mail programma, dus in de Mail app.

 

10 juli 2015 om 08:38.
CDriessen zegt:

In de mail heb ik een Gmail account aangemaakt, naast mijn andere accounts. De app gebruik ik niet.

10 juli 2015 om 08:42.
MaritaA zegt:
10 juli 2015 om 08:50.
MaritaA zegt:

Nogmaals, Na een update (wat dit was) krijg je ongeacht de ouderdom van je mac/iPad/phone/pod/apple tv 30 dagen gratis support van Apple als er problemen ontstaan als gevolg van die update.
De update is officieel van 30 juni j.l. Dus... 0800 0201581

10 juli 2015 om 09:00.
CDriessen zegt:

Goed om te weten, maar ik heb het probleem dus al opgelost.

10 juli 2015 om 09:02.
MaritaA zegt:

Maar Pounamu nog niet en misschien anderen ook niet.
To whom it may concern.

10 juli 2015 om 09:05.
Pounamu zegt:

Understood! Dus heb ik Apple gebeld en zojuist een zeer behulpzame jongeman aan de lijn gehad, die mij met inschakeling van de Remote Advisor uitvoerig heeft rondgeleid door mijn iMac, met als uitgangspunt natuurlijk het probleem met de Mail app, waar hij zelf overigens persoonlijk nog geen klachten van had.
Hij heeft me geholpen de cache te legen en nadat hij vaststelde dat ik behoorlijk goed was ingevoerd in de materie van computers (in mijn geval vooral Windows) vond hij het leuk mij nog wat verder rond te leiden. Ik heb dat ervaren als een compliment en een prachtig cadeau!
Omdat de Mail app tijdens het gesprek goed functioneerde kon hij daar natuurlijk niets afwijkends aan zien, ik kan slechts hopen dat  het na de herstart van zojuist niet meer voorkomt. 
Als het toch terugkomt kan ik een soort van systeemherstel doen via de herstelpartitie. Dat heeft hij ook uitgelegd.
In ieder geval heb ik heel wat geleerd, zo even gauw.

10 juli 2015 om 11:02.
Freedom zegt:

citaat van 9 juli.

Nadat een vriend van mij de nieuwste versie van het besturingssysteem ios 8.4 op zijn Ipad heeft geüpload werkt zijn e-mail op zijn Ipad niet meer.

Omdat ikzelf sinds kort ook een Ipad Air 2 heb en een andere vraag had aan Apple-Care heb ik die helpdesk even gebeld en gelijk het probleem van mijn vriend uitgelegd.

Volgens Apple moest hij even zijn email-account verwijderen en daarna weer opnieuw invoeren.

Daarna zou de e-mail weer goed werken op zijn Ipad.

(Ik heb nog niet gehoord of zijn e-mail op zijn Ipad weer werkt, komt nog.

______________________________________________________

Nadat hij zijn e-mail-adres verwijderd had en weer opnieuw had ingevoerd,werkt zijn e-mail op zijn Ipad weer als vanouds.

Dus zijn "probleem" is hier dus opgelost.

(Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan)

11 juli 2015 om 07:16.
MaritaA zegt:

Mooi Soundman, alleen gaat het hier om een Mac.

11 juli 2015 om 08:33.
Pounamu zegt:

Inmiddels weer problemen met de Mail app, ditmaal op m'n MacBook Air, kan me niet voorstellen dat de cache te vol is, want ik gebruik hem niet enorm veel en hij is nog vrij nieuw. Heb zoals eerder gemeld al uitgebreid gesproken met de support desk van Apple, die overigens heel behulpzaam is, maar mijn probleem (toen met de iMac) niet kon oplossen.
Vandaag al drie keer op de MacBook de Mail app geforceerd moeten stoppen, op de iMac gebeurde het van de week ook al weer. Ik krijg dan totaal niet te zien wat ik zou moeten zien. Bijvoorbeeld de inhoud van de map Verstuurd, terwijl ik de inkomende post wil zien. Andere keren zie ik helemaal geen post, terwijl er wel een getalletje achter acounts waar post binnen is gekomen.
Ik denk er hard over om maar over testappen op Thunderbird.
Dit is geen vraag, maar meer een mededeling hoedit bij mij is afgelopen, ter info.

26 juli 2015 om 22:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club