SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
safari valt steeds weg
Geplaatst op 29 juli 2015 om 14:02 door hogens

Hallo Marita,
Sinds kort zijn we in het bezit van een nagelnieuwe Imac. Helemaal blij. Nu hebben we wat problemen.
Sedert een paar dagen valt Safari en email steeds uit op de Mac en op mijn Ipad Air. De grote frustratie is dat dit NIET gebeurt op de Ipad van mijn echtgenoot. Thuis hebben we als provider KPN. Na de storm van een paar dagen geleden hadden we geen telefoon, TV en internet. Dit was redelijk snel opgelost allemaal.
Nu alleen nog de drama's met de Imac en mijn Ipad. Ik denk dat dit niet aan KPN ligt, want de andere Ipad werkt normaal via KPN.
Ik heb al tweekeer met Apple gebeld, maar eigenlijk ook geen succes. Kun jij mij misschien helpen voordat ik wederom Apple bel?
Ik wil er nog bij zeggen dat er sinds kort Apple TV is aangesloten en dat ik nu ook met ICloud werk (behalve dan weer op de Ipad van mijn man). Snap je het nog?
Groetjes,
Della

6 reacties
Miax zegt:

Probeer eens om de router of ook wel de experiaboxvan kpn te resetten. Stekker eruit, ca 30 seconden wachten en dan stekker er weer in. Wachten tot alle lampjes weer branden en dan naar safari gaan. Wil nog wel eens helpen.
succes, Mia

29 juli 2015 om 15:18.
MaritaA zegt:

Wat heeft Apple gedaan om het op te lossen?

29 juli 2015 om 15:19.
Freedom zegt:

gewoon Apple bellen!!
Wanneer je naar Apple belt krijg je eerst de éérte lijn die jou gegevens verzameld,daarna "proberen" ze je te helpen met jou probleem.
Helaas hebben die helpers in de éérste lijn geen voldoende kennis en dat duurt
ongeveer 20 minuten. (Is gewoon een ramp)
Dan verbinden ze je door met een SENIOR Adviserdie heeft wél kennis van zaken.
Vraag DIRECT naar een SENIOR ADViser !!!

Controleer ook de accountinstellimgen van JOU Mac en IPad!!
Omdat de iPad van je echtgenoot wél goed werkt op de zelfde router, heb ik het vermoeden dat het aan jou account-instelling ligt.

Laat in deze groep weten hoe dit wordt OPGELOST !!!,
v

29 juli 2015 om 18:00.
hogens zegt:

Hallo allemaal,
Ik ben weer online. Expediabox uit het stopcontact getrokken en voilà.
Om op de andere reacties terug te komen. Apple twee keer gebeld en had gelijk iemand aan de lijn via de terugbelmogelijkheid. Ideaal, zij bellen je n.l. terug. Zij gaven als advies om de provider te contacten, want ze zagen dat er niets met de computer en Ipad aan de hand was. Hij heeft me een lijstje gestuurd met mogelijkheden en o.a. ook alles te resetten. Ze hebben prima hun best gedaan. Het probleem vaak is dat het Belgische mensen zijn die allervriendelijkst helpen (kan ook niet anders) maar vaak toch niet zo goed te verstaan zijn. Ik vond het vooral vreemd dat één Ipad thuis nergens last van had (na de storm).
Enfin voorlopig gaat alles weer als een zonnetje en ik hoop dat het zo blijft.
Bedankt voor jullie mail en meedenken.
Groetjes,
Della Hogen

29 juli 2015 om 18:59.
Miax zegt:

Ik vind dat ook vreemd dat 1 iPad het niet deed, heb ik ook gehad. Beide iMac's dan wel mail en internet en dan niet, iPad wel alles. Maar waar dat aan ligt weet ik niet.
Als er na een storing of uitval af en toe geen mail en internet is, reset ik altijd de experiabox. Tot nog toe altijd succes daarmee.
groetjes, Mia

29 juli 2015 om 23:53.
MaritaA zegt:

Wifi problemen is een bekend iets in Yosemite. (niet voor iedereen), de laatste update was om dit te veranderen/verbeteren, kennelijk niet.

SindsOS X Yosemiteafgelopen jaar uitkwam, klaagden veel gebruikers over wi fi problemen. Reden: verbindingsproblemen in het proces "discoveryd", een nieuwe systeemdienst van OS X die veel netwerkgerelateerde zaken regelt. In de nieuwste update OS X 10.10.4 "lijken" die problemen verholpen te zijn. Apple’s oplossing: "discoveryd" is in OS X 10.10.4 vervangen door "mDNSresponder". Deze "mDNSresponder" is de voorganger van ‘discoveryd’ die vóór Yosemite in OS X gebruikt werd.

even een technische uitleg😃
Ik heb twee MacBooks, de ene had het wel en de andere niet. (ben op het 5 GHz netwerk gegaan, toen was het over)
Wi fi problemen kan vele oorzaken hebben.

30 juli 2015 om 07:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club