SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Emails verdwijnen automatisch van Ipad
Geplaatst op 25 augustus 2015 om 16:20 door Freedom

Even een vraag voor iemand anders. Maar zelf heb ik dit “probleem”ook.
Hij stuurt een e-mail op zijn ipad aan zichzelf.
Daarna zet hij de ipad uit.
De Desktop (met kabel verbonden) staat uit.
De telefoon staat ook uit.

De e-mail komt binnen op bovenvermelde apparaten. (Ipad / Desktop / telefoon

Hij zet zijn ipad weer aan en ziet de ingekomen e-mail k op zijn Ipad.
Hij sluit zijn e-mail programma op zijn ipad.
Hij opent het e-mailprogramma op zijn ipad weer opnieuw en ziet dat de bewuste mail er nog steeds in staat.

Mááááar wanneer hij daarna ook de mail opent op zijn desktop (gedraad) verdwijnt de bewuste mail op mijn Ipad alsmede met de op die dag ontvangen e-mails.


Op de telefoon blijven alle mails gewoon staan .

Wanneer hij de Desktop niet aanzet verdwijnen de e-mails niet van de Ipad .

Waarom verdwijnen de e-mails automatisch van de Ipad en niet op de telefoon???
Hoe kan ik voorkomen dat de e-mails automatisch verdwijnen?


Heeft dit te maken dat de desktop gedraad en niet draadloos is???

Soundman

5 reacties
MaritaA zegt:

Bedraad of draadloos heeft er niets mee te maken.

Wel hoe je een email account instelt in je mail programma.
Lees eerst dit artikel eens van SW, wellicht wordt het daarmee wat logischer en duidelijker.

https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

25 augustus 2015 om 17:43.
Freedom zegt:

Dag MaritaA,
Bedankt voor je wederom snelle reactie!!
En ja hoor, je hebt het wéér goed!!!
Nadat ik jou link had gelezen, heb ik wéér alle accounts op alle apparaten gecontroleerd.
Heb er diverse keren over heen gelezen!! (gewoon "stom")
Alle accounts op alle apparaten staan op één na op Type "IMAP/SMTP".

Alléén op de desktop stond de gmail-account ingesteldop "POP/SMTP"
Het zeer vreemde is dat wanneer ik naar het programma gmail-instellingen zelf ga,
de gmail wèl staat ingesteld op "IMAP/SMTP.
Deze instellingen van Gmail geldt dus voor al mijn apparaten.
Maar in mijn e-mail programma Outlook 2007 staat die op"POP/SMTP"
RARA.
Dit is dus de oorzaak.
Nu ben ik van plan om de Gmail-account op mijn Desktop helemaal te verwijderen en
weer opnieuw te installeren met de zelfde accountnaam en als type"IMAP/SMTP.

Nu vraag ik mij af wanneer ik dit zo uitvoer mijn gmail-emails alleen verloren gaan
op de desktop of gaan ook alle gmail-berichten van dit zelfde account op mijn andere apparaten ook verloren??????


MaritaA, graag nog even een reactie van jou.
Met vriendelijke groet,
Soundman

Instellinggmail.png
26 augustus 2015 om 14:59.
MaritaA zegt:

In principe niet.
Maar daar niets zeker in het leven is, zou je de mails op je pc kunnen exporteren naar een map en weer terug zetten als gmail weer in je mailprogramma met imap hebt ingesteld.

Er zijn wel in een mailprogramma "fijn"afstellingen, je kan daarin instellen hoelang de berichten op de server van gmail bewaard moeten blijven. Ik heb die in mijn Applemail op de mac op nooit gezet, zo heb ik voorlopig altijd een backup.

26 augustus 2015 om 20:15.
Freedom zegt:

MaritaA,
Bedankt voor je reactie.
Na véél zoeken (ook op internet )om de pop-account van mijn Gmail om te zetten naar een IMAP-account is het mij toch gelukt!!.
Ik ben wéér helemaal opnieuw begonnen om een nieuw gmail-account te maken.Tijdens het opnieuw invoeren (wat ik al diverse keren had gedaan) zag ik ineens "links onderin in het invoerscherm de OPTIE "Server instellingen of extra servertypen handmatig configureren"
En kon toen wèl een gmail account met Type IMAP maken.
De (oude mappen) van de pop-account heb ik nog even bewaard maar hierop
komen geen emails meer binnen.
De "pop"-account met type POP van de gmail heb ik laten vervallen.
Nu komen alle emails binnen op de nieuweaccount (met de zelfde naam) type IMAP.
De ingekomen e-mails op mijn IPad verdwijnen nu niet meer automatisch!!!
"Probleem"is nu volledig opgelost"
Bedankt voor je hulp!
"Máááár het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak"

28 augustus 2015 om 13:00.
MaritaA zegt:

Graag gedaan.

28 augustus 2015 om 13:37.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club