Berichtdetails
Op mijn iMac had ik ook Mozilla Firefox, de browser, geinstalleerd.
Gisteren kreeg ik ineens een foutmelding bij veel van mijn vaak bezochte sites.
Daar staat dan "niet beveiligde verbinding".
O.a. Google, FB, Seniorweb,enz.
Ik heb het nagezocht bij Mozilla Support, maar ik begrijp echt niet wat ik nu moet doen.
https://support.mozilla.org/nl/kb/foutmelding-verbinding-niet-beveiligd
Dan krijg ik een aantal tips, maar ik weet echt niet welke ik nu moet kiezen.
Eén ervan zegt dat evt. de tijd en de datum niet goed zouden staan, maar ddie zijn juist.
Een andere dat ik naar profielen moet gaan en daar wat verwijderen.
Maar in mijn profielen staat helemaal niets.
Toen heb ik gisteren Mozilla verwijderd, in de prullenbak en die legen, en vanmorgen na het opstarten opnieuw geprobeerd.
Maar de melding blijft terugkomen.
Wat kan ik nu doen?
Henny
Onderstaande al gelezen, denk ik.
https://support.mozilla.org/nl/kb/foutmelding-verbinding-niet-beveiligd
Zet je antivirus eens af.
Laatste update van Firefox?
Pagina's al geopend in safari, komt er dan een melding.?
Tijdzone staat goed bij de klok instellingen?
Waar stond die profielmap? Hoe heb je hem te voorschijn getoverd?
Zowel in Safari als in Mozilla geen enkel probleem.
De link had ik al bekeken, staat ook bij mijn vraag.
Ik denk dat ik er dan maar vanaf zie om Mozilla te gebruiken.
Maar tot gisteravond deed hij het gewoon en ik heb niets gewijzigd.
Henny
Heb net de nieuwste Firefox update 41.0.1 binnengekregen, misschien zit het probleem daarin?
Is Mozilla helemaal verwijderd geweest ? Dus niet alleen de uninstall, maar ook de application data. Als je alleen de uninstall doet, worden bij het opnieuw downloaden de instellingen van de vorige versie overgenomen.
wilha
Volgens dit artikel van Mozilla hoef je hem in principe alleen maar in de prullenbak te mikken, maar er staat nog wat meer gedetailleerde info, zoals Gebruikersgegevens en Instellingen verwijderen.
Ik gebruik nu Firefox (41.0.1) juist weer als standaard browser omdat in Safari de deelvensters niet volledig zijn en dat probleem heb ik niet kunnen oplossen, althans niet op de iMac. Op de MacBook en de iPad werkt Safari prima.
De gedetailleerde info in het artikel waar Pounamu naar verwijst, bedoelde ik.
Ik heb zelf geen Mac, dus of het juist is kan ik niet checken.
Het volgende berichtje over je probleem met Chrome heb ik ook gelezen.
Hopelijk heb je snel weer een goedwerkende browser.
wilha
Pounamu en Wilha, ik heb de map Firefox nu in zijn geheel verwijderd, op hoop van zegen, zoals in het bovenvermelde artikel stond.
MaritaA, jij vroeg nog hoe ik naar die profielmap was gekomen. In één van de Mozilla sites stond een link, daar heb ik op geklikt.
Eerlijk gezegd durf ik Mozilla nu niet weer opnieuw te installeren, maar in eerste instantie deed hij het gewoon goed.
Wel herinner ik me nu dat er onderin een zwarte balk kwam, die zei dat mijn Firefox traag leek. Er stond, klik hier om te vernieuwen en dat heb ik gedaan.
Zou ik er dan toch ingestonken zijn? Ik kwam gewoon op een reguliere site en omdat ik dacht dat mij met Apple weinig tot niets kon gebeuren, heb ik er op geklikt.
Ik heb nog gezocht op systeemherstel en kwam erachter dat ik dan de TimeMachine moet gebruiken. Maar in de artikelen wordt eigenlijk alleen gesproken over het herstellen van bestanden, dus dat is toch anders dan bij Windows. Maar ik kan me, als novice (en dat op mijn leeftijd) natuurlijk makkelijk vergissen.
Ik zie dit alles maar gewoon als een leerproces, hoewel ik er niet blijer van word.
Groet en bedankt tot zover voor de hulp.
Henny
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club