Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail
Geplaatst op 9 oktober 2015 om 17:51 door Heijnen

Ook ik zit met een vreemd probleem bij het programma -Mail-.
Nieuwe e-mails downloaded lukt meestal wel, maar het duurt meestal meerdere minuten. Mijn e-mails sorteren en in verschillende mappen plaatsen lukt meestal niet na enige tijd verschijnt dan rechtsboven de melding -fout met account-, dan werkt er niets meer. Na ±10 minuten verdwijnt deze mededeling ook weer. Hulp van Apple en Ziggo heeft niets geholpen.
Overigens vind je in de Apple Store een gratis programma -Airmail- dat prima werkt, ondanks dat wil ik graag de oplossing weten.

8 reacties
MaritaA zegt:

Wat hebben Apple en Ziggo gedaan?
Welk besturingssysteem?
Een mailadres of meerderen?
Mail met Pop of Imap ingesteld?
Oud modem?
Wifi of ethernet kabel?
Hangt er een router of een airport aan het modem?
Originele Ziggo klant of via UPC ingelijfd?
laatste versie van updates geïnstalleerd?

9 oktober 2015 om 23:19.
Heijnen zegt:

Dag Marita, sorry voor mijn onvolledige gegevens.
Met Ziggo heb ik een volledig nieuwe account gemaakt en met Apple een ongebruikte Google-account verwijderd. Beide oplossingen leken wel te helpen, maar na ong. 10 min. was het probleem weer terug, maar toen was het contact met beide al verbroken.
Besturingssysteem: Laatste update El Capitan 10.11
Ik gebruikmaar één e-mailadres (al 5 jaar) Ziggo dus, ben ook originele Ziggo-klant.
Ik gebruik Imap.
Door het te zwakke signaal is bij mij een tweede modem/router met kabel geïnstalleerd waardoor ik zowel Wifi als ethernet kan gebruiken, dit maakt echter geen enkel verschil.
Modem Ziggo is UBEE 4jaar geleden geplaatst.
2e Modem Netgear ook 4 jaar geleden geplaatst.
Voorlopig hartelijk dank!

10 oktober 2015 om 11:49.
MaritaA zegt:

Zou in ieder geval een nieuw modem eisen, als het signaal zo slecht is.
Samen met Ziggo al eens op een ander kanaal gezet.

Je hebt geen last als je internet, zo ja ligt het aan Apple mail, wat inderdaad vervelende trekjes kan tonen. Ik had zoiets op een spiksplinternieuwe mac met de nodige toeters en bellen en niet op de andere Apple apparaten, na een nieuw modem was het over.

Dit soort zaken is meestal een kwestie van van alles proberen, soms niet te verklaren.

10 oktober 2015 om 14:48.
Heijnen zegt:

Dag Marita,
Ik zal eerst volgende week mijn probleem nog eens aanZiggo voorleggen.
Internet werkt uitstekend. Een raadsel voor mij is ook; waarom doet een e-mail programma als -airmail, van Apple- het wel goed.
Mij dank!

10 oktober 2015 om 15:52.
MaritaA zegt:

Apple zou apple niet zijn , als je niet alles kan laten diagnosticeren, waaronder je wifi.
Heeft Apple dat overigens je niet laten doen?
Het kan ook een verkeerde DNS zijn.
Je eigen telefoon, die stoort, ook zo'n bekende. (magnetrons, babyfoons van de buren)

Diagnose:
Alle programma's op stop /uit.
Klik op je wifi icoon terwijl je de option (⌥) toets ingedrukt houdt.
In het volgende menu: klikken op: Open wifi probleemoplossing
je moet je naam en je beheerderswachtwoord invullen.
Hij gaat dan analyseren en de uitslag zou zomaar goed kunnen zijn.
Je kan dan kiezen voor: bewaak mijn netwerkverbinding.
Er wordt wel naar informatie van de router, merk, firmware e.d. gevraagd.

Dit bedacht ik me nog, je router is 4 jaar oud, moet daar niet eens nieuwe firmware op?
Op de website van de router valt dat wel te vinden.

Dan krijg je uiteindelijk een rapport, wat op je bureaublad geplaatst wordt.
Wie weet komt hier wat uit.
Leuk klusje voor de zondag?

PS de aller eerste en simpelste probeersel is altijd eerste de stekker uit het modem voor een goeie minuut.

10 oktober 2015 om 18:06.
Heijnen zegt:

Dag Marita,
Ik heb wederom contact gehad met Apple. Zij wisten geen oorzaak vast te stellen, maar vroegen mij om contact met hun op te nemen op het moment dat het probleem zich voordoet.
Contact met Ziggo gaf meer resultaat; iemand vertelde mij, dat zij op dit moment nog onopgelosteproblemen hadden met Safarien Firefox, waardoor ik ook via Ziggo hun programma -Ziggo Mail- vaak niet kon openen (wat ik ook al had ontdekt); met Chrome werkte alles wel goed. Ik zal dus nog een beetje geduld moeten oefenen.
Verder hartelijk dank voor de steun. J.H.

14 oktober 2015 om 12:28.
Heijnen zegt:

Dag Marita,
Ik ben er eindelijk achter. Wel niet zelf ontdekt, maat toch gevonden.
De oplossing is dat ik gebruik maakte van de virusscanner AVAST. Deze scanner heeft een e-mail firewall en dit werkt als blokkade na uitschakeling werkt alles weer goed.
Deze tip is te vinden bij Ziggo --> Klantersevice --> Ziggo community --> E-mail verbindingsprobleem op IMac.

11 februari 2016 om 13:07.
CDriessen zegt:

Ben blij dat je een oplossing hebt, maar ik gebruik al jaren AVAST en heb daar nog nooit problemen mee gehad. KPN (glasvezel) is mijn provider overigens.

groeten Chris

12 februari 2016 om 15:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club