Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail App op Mac reageert niet
Geplaatst op 26 oktober 2015 om 12:23 door Imazi

Opeens reageert mijn Mail App niet meer op OS X El Capitan 10.11.1.
Vanuit dock en finder reageert mijn Mail App niet. Al een Force Quit gedaan en Mac afgesloten en opgestart. Bij voorbaat dank voor het meedenken. Meta

10 reacties
MaritaA zegt:

Imazi probeer dit eens:

Sluit Mac helemaal af.
Opstarten en op het moment dat je het opstartgeluid hoort de SHIFT toets indrukken.
Pas loslaten als je het Apple logo en de voortgangsbalk in beeld krijgt.
Is even bezig.
Afsluiten.
Weer gewoon opstarten.

(fingers crossed)

26 oktober 2015 om 13:29.
Imazi zegt:

Helaas..na deze handelingen begon het Mail icoontje even te springen maar lag toen weer stil.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?

26 oktober 2015 om 14:37.
MaritaA zegt:

Zet de wifi af of de ethernetkabel eruit.
Opent het dan wel
Daarna internetverbinding weer aan zetten.

wat gebeurt er dan?

26 oktober 2015 om 14:54.
Imazi zegt:

Met wifi af opent app niet. Internetverbinding weer aangezet..icoontje danst..bolletje draait...en toen lag het weer stil..

26 oktober 2015 om 15:09.
MaritaA zegt:

dan dit:
finder
programma's
hulpprogramma's
activity monitor
kies bovenin geheugen
selecteer mail
klik links bovenin op het x-je
kijk of het dan opstart.

26 oktober 2015 om 16:31.
Imazi zegt:

Als ik linksboven op x-je klik zie ik:
"are you sure you want to quit this process"?
"do you really want to quit Mail?"
cancel/force quit/quit

26 oktober 2015 om 16:51.
MaritaA zegt:

YES

zet de mac dan nog eens helemaal uit
herstart en weer proberen.
lukt het dan nog niet , dan moeten er dingen gebeuren, die geen doen zijn om dit van hieruit uit te leggen,
Bel Applesupport, je hebt recht op gratis onderseuning na problemen met een update.

26 oktober 2015 om 17:00.
Imazi zegt:

Het zal Applesupport worden. Zodra ik de app weer aan de praat gekregen heb (over plm 2 dagen) zal ik laten weten wat het advies was van Applesupport.
Heel hartelijk dank voor je adviezen.

26 oktober 2015 om 17:17.
Imazi zegt:

Na ruim 2 uur en 2 adviseurs is het met Applesupport gelukt! De eerder door jou geadviseerde handelingen kon ik nu overslaan en daardoor tijd gewonnen. Omdat alle pogingen mislukten kreeg ik het laatste half uur een senior adviseur maar waar ik toen allemaal terecht kwam kan ik niet meer navertellen. Fijn dat men bij Applesupport met screensharing werkt en te allen tijde rustig en vriendelijk blijft. In ieder geval veel dank voor het meedenken.

28 oktober 2015 om 16:16.
MaritaA zegt:

Bedankt voor het terugmelden, dit vermoedde ik wel, ik denk wel dat ik weet wat er allemaal gedaan is.😊

28 oktober 2015 om 16:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club