SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
kan niet meer opslaan
Geplaatst op 27 februari 2016 om 17:31 door Klaartje

Na alle problemen die zijn geweest, kom ik weer iets tegen wat ik voorheen wél kon.

Ik werk met IE11, Windows7 en Windows Live Mail.

Voorheen kon ik b.v. een foto opslaan in mijn afbeeldingen óf een bestandje naar Mijn Documenten. Wat ik ook doe, ik kan alleen maar opslaan op mijn bureaublad. Dat zal liggen aan bepaalde instellingen, maar weet niet hoe ik dat kan doen.
Wie kan/wil mij hierbij helpen?
Klaartje

7 reacties
advp zegt:

Wat zie je als je met rechts op de betreffende foto klikt?

Welke keuze hebt je dan? b,v opslaan naar?

27 februari 2016 om 21:09.
Niekie zegt:

Dit is dus een vervolg op deze vraag, waar u verder niet op reageerde.
Ik stelde daar een paar vragen:

"" Als ik zo de voorgeschiedenis lees en de kapriolen van de buddy van xs4all, en nu deze gevolgen vermoed ik dat die "buddy" gewoon een nieuw gebruikers account voor je heeft aangemaakt op de pc, waardoor je heel veel kwijt bent, maar ook niet meer in je oude mappen gemakkelijk kunt opslaan.
Als je iets wilt opslaan kan je dan niet gewoon naar een map op je pc bladeren en het daar opslaan?

Heb je ook een andere gebruikersnaam om in te loggen.
Welke mappen zie je staan als je met links "deze computer" open klikt, dan dubbel klikt op de C: schijf, daarna dubbel klikt op "Gebruikers" of "Users
" ?

Niek
6 februari 2016 om 11:21.
""

Zou u die alsnog kunnen beantwoorden.
Anders kunt u dezelfde vraag blijven stellen, maar komen we met z'n allen niet verder.

Niek

27 februari 2016 om 22:22.
kareltje zegt:

Als je in WLM op de blauwe knop (Bestand) klikt, dan Opslaan-Bijlagen opslaan, kun je bladeren naar waar je wilt.

27 februari 2016 om 22:52.
Klaartje zegt:

Dag Niek,

Je hebt wéér gelijk. Ik had die vraag eerder gesteld, en had er niet meer op gereageerd. Heel dom, want zo wordt iets niet opgelost. Mijn excuus, en zal voortaan eerst kijken of ik die vraag al had gesteld.
Ik heb gekeken bij C: en gebruikers. Daar staan 3 namen:
Hanna2 15 mappen
Noort 12 mappen
Openbaar 7 mappen

Deze namen(?) zijn er ingezet door de leverancier toen ik 1 1/2 jaar geleden mijn nieuwe PC kreeg. Gevraagd waarom. Kreeg een onduidelijk antwoord, alleen dat het niet veranderd kon worden. Heb het maar gelaten voor wat het was. Ik ben nou eenmaal niet technisch, en vertrouw op de leverancier.
Vr.gr. Klaartje

27 februari 2016 om 23:09.
Klaartje zegt:

Nog even. Als ik een bestand wil opslaan in b.v. Mijn Document of waar dan ook, krijg ik het berichtje wat ik in de bijlage heb toegevoegd. Heel vreemd. Nu moet ik eerst dat bestand naar het bureaublad opslaan (wat de enige mogelijkheid is), en dan slepen naar Mijn Documenten.
Vr.gr. Klaartje

Knipsel.JPG
27 februari 2016 om 23:21.
Niekie zegt:

Er zijn dus 2 gebruikers actief op de pc
(Openbaar bestaat nl altijd)

Als je op de "start" knop klikt kan je in het menu, helemaal bovenaan zien, onder welke naam je werkt.
Nu is het zaak te controleren of je, als je iets wilt opslaan ook in de mappen van die gebruiker bent. Dat is lastig, maar je kunt wel zien op het moment dat je iets op wilt slaan, wat er al aan afbeeldingen of documenten staat.
Ga dat eens vergelijken, via een klik op "Deze Computer" > gebruikers > en dan bij beide gebruikers in de betreffende map documenten of afbeeldingen.

Ik heb nl het idee, dat je bij het opslaan niet in je eigen gebruikers map terecht komt, maar in de mappen van de andere gebruiker.
Vooral als beide gebruikers een wachtwoord gebruiken, heb je dan geen "rechten" om in die mappen iets op te slaan.

Als dit zo is (dat je naar de map van de verkeerde gebruiker wordt gestuurd) lees ik dat graag.
De oplossing zal dan niet echt éénvoudig zijn, maar dan kunnen we wel verder werken en weten we de oorzaak.

Enne... ik heb zeker niet altijd gelijk, maar herinnerde me zoiets. :-)

Niek

27 februari 2016 om 23:43.
Klaartje zegt:

Deze vraag is beantwoord maar nog niet helemaal opgelost.
Vr.gr. Klaartje

29 februari 2016 om 16:50.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club