Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Wachtwoord veranderen
Geplaatst op 14 maart 2017 om 12:36 door Bru354

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is.
We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte
tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf
uw Ziggo Mail account. Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen.
Dit bericht krijg ik van Ziggo en ook van de senior club? Hier schrik ik van

13 reacties
Dirk Boom zegt:

Als hetzelfde bericht vanuit twee 'bronnen' komt, dan klopt het niet. Het zou best wel eens dezelfde afzender kunnen zijn al staan er verschillende namen.
In ieder geval geen links uit de e-mail aanklikken!
Werkt de e-mail nog? Dan is de account dus niet geblokkeerd.

14 maart 2017 om 13:05.
Niekie zegt:

1) Van welke afzender komt het bericht?
2) Welk e-mail programma gebruikt u?
3) Wanneer heeft u voor het laatste een scan op Malware gedaan?
4) Welke Windows versie gebruikt u?

Niek

14 maart 2017 om 15:42.
Bru354 zegt:

Hallo Niekie en Dirk
Afzender van het bericht kwam van Ziggo af en ik gebruik windows 10 ik scan mijn computer altijd met Windows Defender maar vanmiddag kreeg ik ook post van Ziggo met beschrijving om email-account en mijn Ziggo wachtwoorden wijzigen en dit heb net gedaan dus nu kijken hoe het verder gaat in ieder geval eerst bedankt voor de hulp.

14 maart 2017 om 17:08.
Niekie zegt:

Ik adviseer wel even wat scans op malware te doen eigenlijk.

Begin met een scan met ADWcleaner link.

Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Want ook die rommel kan voor dit soort e-mail verzendingen zorgen, namens u.

Niek

14 maart 2017 om 17:18.
attyvandelden zegt:

Ik kreeg vanmiddag ook dezelfde mededeling. Alleen van Ziggo. Niet van SeniorWeb. Ik kon idd geen testbericht meer versturen en heb mijn wachtwoord veranderd. Na een kwartier lukte het versturen/ontvangen weer.
En vandaag kwam een brief van Ziggo met dezelfde mededeling

15 maart 2017 om 00:09.
Eenhoorn. zegt:

Voor mij een vreemd verhaal van Ziggo.. U betaald voor service. Dan ga je er vanuit, dat alles normaal functioneert. Spijtig genoeg komt Ziggo nogal eens in de publiciteit met negatief nieuws. Met provider kpn heb ik nog geen enkel negatieve ervaringen opgedaan.. Vreemd om een brief te ontvangen over U mail gegevens. Pas maar goed op, Hopelijk is dit een geen aanleiding tot vervelende gevolgen.

15 maart 2017 om 09:10.
Bru354 zegt:

Eenhoorn ja ik zelf vind het ook vreemd toen ik die mail kreeg van Ziggo dat ik geblokkeerd was maar toen ik persoonlijk een brief kreeg met hoe je een wachtwoord moest wijzigen heb ik dit gedaan en even later een mail kreeg van Ziggo dat het goed gelukt was zoals Niekie schreef ga ik toch maar even zijn advies opvolgen om even te scannen enz:

15 maart 2017 om 09:33.
Eenhoorn. zegt:

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.. Steeds meer bedrijven gaan over op de digitale post. Dit om de kosten te ver minderen. Je zou toch zeggen , dat Ziggo, daar ook rekening mee houdt. Nog -maals pas op voor de valkuilen die dit met zich mee brengt.

15 maart 2017 om 10:14.
Rob58 zegt:

Ik heb hetzelfde bij de hand gehad, al was dit door een onachtzaamheid mijnerzijds. Ik ontving op mijn Ziggo mailaccount een overduidelijke phisingmail met bijlage(!). Ter lering van de leden van Seniorweb heb ik deze mail doorgestuurd aan Seniorweb waarbij ik echter vergeten was de bijlage onschadelijk te maken. Op het moment dat ik deze phishingmail, overigens voorzien van mijn commentaar, verzonden had wist ik dat het foute boel zou zijn. De phishingmail is, natuurlijk (door de vergeten aanwezigheid van de bijlage) door Ziggo onderschept, waarna ik bericht van Ziggo ontving dat mijn mailaccount mogelijk gehackt was en dat ik een nieuw wachtwoord voor mijn account moest instellen. Overigens heb ik daarna de phishingmail, deze keer onschadelijk gemaakt, maar doorgestuurd naar de fraudehelpdesk. Van hen ontving ik niet lang daarna bericht dat het inderdaad een geval van phishing betrof.
Wat ik hiermee maar wil zeggen is, dat het ook heel goed mogelijk is dat Bru354 zonder het te weten een mail verzonden heeft die door Ziggo is gezien als phishing of die Ziggo op een andere manier als mogelijk schadelijk heeft gezien.

Rob.

15 maart 2017 om 11:09.
Eenhoorn. zegt:

Spijtig genoeg , leer je met de computer van verkeerde beslissingen..

15 maart 2017 om 11:17.
Niek. zegt:

Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd

Deze zin is een standaardzin van Ziggo.
Mij is deze kennisgeving eens toegestuurd door Ziggo omdat een heel postcodegebied leed onder een DOS aanval.
Iedereen in dit gebied werd verzocht hun wachtwoord van hun account te veranderen.
Ik denk dat zoiets gespeeld heeft.

16 maart 2017 om 13:02.
Bru354 zegt:

Niek
Ok hopend dat dit het was dan valt het misschien nog mee bedankt voor de mededeling
 

16 maart 2017 om 15:59.
Dirk Boom zegt:

Bij een mail met een dergelijke mededeling is het gewoon heel erg goed opletten. Het kan in orde zijn maar het kan ook phishing zijn. Bij phishing wordt er meestal wel een fout gemaakt maar ook dat is niet met zekerheid te zeggen. Wat dan helpt is controleren wat precies de afzender was. Of niet op de link in de mail klikken en handmatig naar de website van de provider gaan en daar bij webmail inloggen.
Mijn reactie op de vraag in het bericht kwam omdat de melding was dat het mailbericht afkomstig zou zijn van én Ziggo én Seniorweb. Dat ziet er dan niet goed uit.

16 maart 2017 om 16:42.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club