Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Onderzoek: kwart Surface-producten kampt met problemen na twee jaar
Geplaatst op 11 augustus 2017 om 00:04 door Niekie

Citaat van af de site: "" Consumer Reports, een soort Amerikaanse versie van de Consumentenbond, stelt dat Surface-producten van Microsoft aanmerkelijk onbetrouwbaarder zijn dan concurrerende producten. Uit onderzoek bleek dat een kwart van de Surface-producten na twee jaar met problemen kampte.""

De link naar het artikel:link.
Er lijkt overigens wel wat gewijzigd in laptop land. Waar een jaar of 8 geleden Acer en HP nog als minst goede merken uit de tests kwamen scoren die nu vrij hoog.
Apple is natuurlijk onbetwist winnaar, maar dat mag ook wel voor die prijs.

Niek

2001606029.jpeg
4 reacties
Zegert zegt:

Hallo Niekie,

Je schrijft: Apple is natuurlijk onbetwist winnaar, maar dat mag ook wel voor die prijs.

Volgens mij zou dat ook moeten gelden voor de Microsoft Surface - prijzen zijn ook niet kinderachtig.

Zelf heb ik nooit slechte ervaringen met HP gehad.
Als ik het lijstje bekijk ben ik benieuwd hoe mijn Lenovo's het gaan doen - gebaseerd op de ervaring met een 13-inch heb ik recent een 10-inch gekocht als tablet.

12 augustus 2017 om 19:08.
Niekie zegt:

Inderdaad is de Surface pro ook voorzien van een riant prijskaartje en dan valt dit hard tegen.
Het zijn natuurlijk altijd gemiddelden wat de reparatie gevoeligheid betreft.
Ik ben persoonlijk een fan van Lenovo en Toshiba, omdat die het een jaar of 8 geleden erg goed deden met reparatie gevoeligheid.
Nou haal ik bijna wekelijks laptop uit elkaar om ze repareren en dan zie je dat een Toshiba en Lenovo er een stuk steviger en robuuster uitzien dan bijvoorbeeld een Acer.
We hebben hier 2 Lenovo's in huis staan en die blijven het heel goed doen.
Ik heb daar dus wel vertrouwen in, maar je kunt altijd een "maandagmorgen" exemplaar treffen.
Daarom ben ik binnen de garantie periode altijd heel kritisch op die dingen.

Niek

12 augustus 2017 om 23:28.
Dirk Boom zegt:

Bij mijn eerste Surface Pro ging na ruim twee jaar de accu achteruit. Microsoft ruilde hem zonder discussie voor een schappelijke prijs in voor een nieuwer model.
Apple kent dat serviceniveau niet. Daar kwamen klachten over en de NL-wetgever heeft zelfs moeten ingrijpen.
Mijn Toshiba laptop draait al bijna 8 jaar probleemloos, alhoewel: de accu is slecht en ik heb de harde schijf al 2x vervangen (nu: SSD). Hij wordt weinig meer gebruikt sinds ik een Surface Pro en een smartphone heb, dat scheelt ook.
Als tablet functioneert een Samsung al 7 jaar probleemloos, deze wordt intensief gebruikt.

12 augustus 2017 om 23:44.
Niekie zegt:

Zeven jaar is best heel lang voor een tablet. De mijne was binnen 2 jaar totall los. Maar je hebt kleinkids he..... :-)

Niek

13 augustus 2017 om 00:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club