SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
ismagent
Geplaatst op 12 maart 2018 om 23:22 door Dirk Boom

Op de laptop van een kennis komt bij opstarten steeds een boodschap tevoorschijn, namelijk (zie plaatje). De boodschap moet 4x weggeklikt worden om hem verwijderd te krijgen.
De harde schijf is in orde en ik heb malwarebytes gedraaid. Toch is de laptop onnodig traag, terwijl er weinig software op staat dus ik denk dat het door de ontbrekende .dll komt.
Na wegklikken van de foutboodschap doet de laptop wel wat hij moet doen. Hij heeft Windows 10.
De .dll is door de eigenaar handmatig verwijderd omdat deze problemen leek te geven. Dat was misschien niet zo handig maar het is de situatie.
Kijk ook even naar het plaatje in de volgende post.

20180312_203046a.jpg
8 reacties
Dirk Boom zegt:
De boodschap zoals in de vorige post genoemd krijg ik niet weg maar ik zie de laptop bij een latere opstart een iets andere boodschap geven (zie plaatje), wel voor hetzelfde programma.
Op internet kon ik weinig nuttigs vinden om het probleem op te lossen.
Wie heeft een idee?
20180312_205843a.jpg
12 maart 2018 om 23:25.
Niekie zegt:

Het programma mist nog meer zie ik.
Maar het zijn Windows bestanden als ik het goed zie.
Kijk eens op deze site naar het commando:
SFC /scannow.

Niek

12 maart 2018 om 23:59.
Dirk Boom zegt:

Dank. Reactie duurt even, ik ben niet elke dag bij de probleemhebber.

13 maart 2018 om 09:44.
Dirk Boom zegt:

Zou het helpen om Windows 10 er opnieuw op te zetten met behoud can bestanden?
Ismagent is iets betr. Intel.

14 maart 2018 om 07:15.
BenWuring zegt:

Ik neem aan dat je de informatie hieromtrent gelezen hebt. Zie hier.
Verder kan een herinstallatie geen kwaad. Zelf prefereer ik altijd een volledig schone installatie.

14 maart 2018 om 09:47.
Niekie zegt:

Ik zou eerst kijken of Rapid Store erop staat bij mevrouw dan. Dat is van Intel en een oude versie zorgde voor foutmeldingen (welke weet ik niet meer).
Daarna zou je de bekende scans op Malware kunnen doen, kijken of dat de fout wegwerkt.
En inderdaad daarna liefst een schone installatie met een deze week aangemaaktje usb stick van W10. (Natuurlijk wel eerst de user bestanden backuppen.

Niek

14 maart 2018 om 11:06.
Dirk Boom zegt:
Ben en Niek: dank.
Ben's info had ik nog niet gevonden. Ik begrijp hieruit dat ik ismagent kan verwijderen na controle of Rapid Store op de laptop staat.
De malwarescans heb ik gedaan, dat was in orde. De HD is ook gecontroleerd.
Als herinstallatie nodig is, begin ik met behoud van bestanden, de schone installatie kan altijd nog.
De betr. laptop bevat niet/nauwelijks extra software, hij moet vlot kunnen werken.

PS Niek waaruit leid je af dat de laptop van een vrouw is? :-)

 

14 maart 2018 om 11:30.
Niekie zegt:

Dat was denk ik een gokje..... Ik heb geen idee eigenlijk. Maar ik zie in je aanhef staan dat het een "hij" is :-)

Niek

14 maart 2018 om 16:13.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club