Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Ethernet probleem
Geplaatst op 11 mei 2018 om 11:04 door Klaartje

Werk met Windows 10, IE 11, en eMClient.

Goede morgen,
Weer een probleem met Ethernet. Iedere keer valt Internet uit, en moet het dan met de probleemoplosser weer goed maken. Dat zijn extra handelingen. Ook het scrollen lukt nog steeds niet. Helaas zijn de bijlage die door iemand wordt toegevoegd, niet te lezen, hoe goed ook bedoeld. Wazig en klein. Ik heb spijt dat ik ben overgestapt naar Windows 10. Weet iemand of ik weer terug kan naar Windows 7?
Heel graag een reactie. Kan helaas vanavond pas reageren.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Klaartje

Ethernet.JPG
20 reacties
John-Heynen zegt:

Ik adviseer om een Hulp aan huis aan te vragen om deze problemen op te lossen.
Terug naar Windows 7 kan altijd mits je de Productsleutel nog hebt.
Maar dan ga je terug naar een langzaam aan verouderend besturingssysteem wat al sinds ruim een jaar niet meer onderhouden wordt v.w.b. aanpassingen, alleen beveiligings updates worden nog doorgevoerd.

11 mei 2018 om 11:10.
Dirk Boom zegt:

Ik betwijfel of de oorzaak ligt bij Windows 10, tenzij er bij het installeren iets fout is gegaan.
Problemen met ethernet … wordt er dus bekabeld gewerkt, niet via wifi?
Het scrollen werkt waarschijnlijk wel, betreft het dat je vindt dat de scrollbalk niet breed genoeg is? Werkt de eerder aangegeven oplossing niet?
Het bijlage-verhaal begrijp ik niet goed. Via welk programma komt de bijlage binnen? Welk programma opent de bijlage? De bijlage kan ook verkeerd zijn aangeleverd.

11 mei 2018 om 11:33.
Niekie zegt:

Klaartje klik eens met rechts op zo'n bijlage en kies "Openen". Dan komen ze groter in beeld.
En over anderhalf jaar moet je toch over naar W10, want daarna in W7 niet meer veilig.
Gewoon rustig aan proberen er aan te wennen.
Elke verandering is lastig.

Niek

11 mei 2018 om 22:54.
Eenhoorn. zegt:

Lid zijn van Senior-Web betekend ook, dat je op een prettige manier met de computer om kunt gaan. Vanzelfsprekend kun je niet alles weten hoe e.e.a. in elkaar steekt. In Uw omgeving, of Familie zijn er toch ook betrouwbare mensen die U voor het computer/gebruik kunnen helpen-?
Natuurlijk is er vanuit Senior web ook computer hulp aan huis. Vriendelijke mensen vanuit de clubs die goede adviezen aan U doorgeven. Problemen in de computer oplossen prima, om dan weer opnieuw een vervelende situatie terug te hebben dat is ook weer heel vervelend. Verandering en terug naar een vertrouwd systeem, is inmiddels onmogelijk geworden. De factor tijd staat het gewoon niet meer toe.

12 mei 2018 om 08:11.
Klaartje zegt:

Beste helpers,

Mijn excuus dat ik nog niet had gereageerd gisterenavond. Er kwam van alles tussen.
Omdat ik mij geregeld meld met vragen, en ik daar goede en aardige adviezen op krijg, is dat voor mij erg belangrijk. En zo zal dat ook gelden voor andere leden van Seniorweb. Het zou mooi zijn als je iemand in de buurt hebt die ons zou kunnen helpen. Tegenwoordig is dat niet meer zo, helaas.
Daarom begrijp ik de reactie niet zo goed van Eenhoorn. Betekent dit dat ik/wij geen vragen meer mogen stellen aan een club van Seniorweb? En wat heeft die reactie te maken met mijn vragen? Een fijne dag. Klaartje

12 mei 2018 om 09:43.
Eenhoorn. zegt:

Klaartje-@. Het is voor U heel jammer, dat het met de computer niet zo gaat dan wenselijk is. Uit onder vinding heb ik ervaren, dat in mijn omgeving betrouwbare mensen zijn die geheel spontaan helpen wanneer het om een computer probleem gaat. Gelukkig en juist om de ouder wordende medemens te helpen is er Senioren Web.U heeft mijn eerste reactie dan ook verkeer begrepen. Doe Alstublieft dat geen wat voor U goed aan voelt, aangaande computer problemen...

12 mei 2018 om 10:01.
Klaartje zegt:

En dan nu mijn reactie op de adviezen die ik kreeg.
Het lijkt mij inderdaad een goed idee om thuishulp aan te vragen. Ook het idee om terug te gaan lijkt mij niet verstandig, gezien de adviezen. Windows 10 geïnstalleerd door een Netwerkcafé, gratis. Misschien verouderd? Ik zal dat navragen.
Die bijlage kan ik niet meer terug vinden.
Om weer toegankelijk te zijn op Internet, moest ik op de knop rechts onderin de balk klikken. Kon toen Probleemoplosser inschakelen. Toen kon ik weer op Internet. Maar ik kreeg meerdere vragen, en daar zat waarschijnlijk die bijlage in.
Nu krijg ik steeds de melding "deze PC bevindt zich in een Netwerk met gebruikskosten".
Ik heb wel Wifi. Werk ook zo af en toe met een tablet.
Wacht nu eerst maar het antwoord van het Netwerkcafé af. Hartelijk dank voor de hulp en adviezen.
Groetjes Klaartje

12 mei 2018 om 10:11.
Niekie zegt:

Die melding over het netwerk met gebruikskosten kan je uitschakelen Klaartje en wel op de volgende manier:

1. Ga naar Start -> Instellingen -> Wifi
2. Klik op de betreffende verbinding (waarschijnlijk de verbinding waarmee je op dat moment bent verbonden)
3. Schakel de optie "Instellen als verbinding met datalimiet" uit.

Ik hoop dat het zo lukt.
Als je nog vragen hebt lezen we het wel.

Niek

13 mei 2018 om 10:28.
Klaartje zegt:

Niekie dank dat je dat zo eenvoudig hebt uitgelegd. Bij mij ging het e.e.a. tóch een beetje anders. Daarom maar weer een bijlage ingevoegd. Is dat wat je bedoelde? Het heeft n.l. een andere naam, vandaar. Als dat zo is, dan moet ik die op UIT zetten?
Klaartje

datalimiet.JPG
13 mei 2018 om 13:49.
Niekie zegt:

Nee nee VPN doen we maar niet. Dat mag zo blijven staan.
Ik heb het onvolmaakt neergezet sorry.
Het is : Start -> Instellingen -> Netwerk en Internet > Wifi.
En de rest is hetzelfde.

Niek

13 mei 2018 om 20:05.
Dirk Boom zegt:

Ik geef even de plaatjes bij Niekie's advies. Hier komt plaatje 1.
Na Start - Instellingen - Netwerk en internet - Wifi
zie je het wifi station (in mijn geval FRITZ!Powerline 540E).

Knipsel.JPG
13 mei 2018 om 20:29.
Dirk Boom zegt:

Dan kies je het betr. wifi station (in mijn geval klik ik op FRITZ!Powerline 540E)
In bijgevoegd plaatje zie je de instellingen.
Instellen als verbinding met datalimiet (onderaan) staat UIT.

Knipsel1.JPG
13 mei 2018 om 20:33.
Klaartje zegt:

Prettig die adviezen die ik kreeg van Dirk, Niekie en John!
Ik ga de rest van de avond dit bestuderen, wat best wel even zal duren:)).
Zo gauw als het is opgelost laat ik dat zeker weten.
Voor nu alvast........................hartelijk dank.
Klaartje

13 mei 2018 om 20:48.
Klaartje zegt:

Ik heb de plaatjes uitgeknipt, beter te onthouden. Ik struikel al direct, omdat er geen Wi-fi bijstaat. Hoe nu verder? Plaatje bijgevoegd.
Klaartje

Wi-fi.JPG
13 mei 2018 om 21:14.
kareltje zegt:

Klik op VPN, daar kun je de datalimiet uitschakelen.

.JPG
13 mei 2018 om 21:30.
Niekie zegt:

Ik vermoed dat Klaartje gewoon verbinding maakt via een netwerkkabel, nu ik de openings vraag nog eens doorlees. " Ethernet".
Kan je alle kabels eens goed controleren, vooral de kabel die van de pc, naar de router/modem gaat Klaartje.

Niek

13 mei 2018 om 21:46.
kareltje zegt:

Bij mij staat WIFI er niet bij, omdat deze PC geen WIFI heeft.

13 mei 2018 om 21:49.
Klaartje zegt:

Zojuist de kabel gecontroleerd die van PC desktop naar de Fritz!box loopt. Dat zit volgens mij goed. Het stekkertje dat in de PC gaat geeft wel een roodlampje aan en zit er wat wiebelig in. Kan de Fritz!box verouderd zijn? Dan moet ik bij mijn provider zijn.
Wel is het vreemd dat mij altijd was verteld dat ik een draadloos netwerk heb.

13 mei 2018 om 22:07.
Niekie zegt:

Naast een verbinding met kabel (die vaak sneller is) heeft de Fritzbox ook een wifi netwerk beschikbaar. Meestal knippert er een geel lampje achterin de pc, als je verbinding hebt, maar dat kan wellicht per pc en netwerkkaart verschillen.
Nou gaat het denk te ver om uit te leggen, hoe je er achterkomt welke netwerk kaart er in de pc zit en te gaan kijken of daar soms betere drivers voor zijn, dus het beste is denk ik "hulp aan huis" van Seniorweb aan te vragen.

Niek

13 mei 2018 om 22:53.
Klaartje zegt:

Hallo Niekie,

Dat lijkt mij een goed idee. Ik had zelf al gedacht om een afspraak te maken met mijn Provider.
Allemaal hartelijk dank voor de moeite en adviezen.
Groet Klaartje

13 mei 2018 om 23:39.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club