SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
beeld verspringt bij het scrollen
Geplaatst op 18 augustus 2018 om 11:49 door Klaartje

Nog steeds gaat het scrollen op mijn desktop PC niet goed. Als ik ga scrollen verspringt het beeld, wat erg hinderlijk is. Of ik nou een draadloze muis óf een muis gebruik die met een kabel is aangesloten, dat maakt niets uit. Kan het zijn dat dit ligt aan het toetsenbord? Of zijn de instellingen niet goed?
Ik werk met Windows10/IE 11. Heel graag advies, maar wel een beetje simpel als dat kan.

6 reacties
fred612 zegt:

Als u te hard op het wieltje druk is dat een enter of links of rechts klik, misschien bij u muis of vinger?

18 augustus 2018 om 12:41.
BenW zegt:

Wilt u de Instellingen hiervoor van IE11 even controleren? Zie afbeelding, te bereiken via het tandwieltje (Extra's) rechtsboven en de optie 'Internetopties'.

IE-VloeiendScrollen.jpg
18 augustus 2018 om 13:11.
Klaartje zegt:

Dag Ben,
Bij "vloeiend schuiven" staat een vinkje. Weet je nog een andere oplossing? Hoor graag.

De reactie van Fred begrijp ik niet helaas. Maar wel bedankt voor het meedenken.

18 augustus 2018 om 13:47.
BenW zegt:

Om daarvan iets te kunnen zeggen, zou ik graag zien dat u een vergelijking uitvoert met een andere browser en dan met de website(s) die problemen opleveren. Dat mag in Edge, zit toch al in Windows 10, Firefox, Chrome, enz. Ik vermoed namelijk dat het probleem veroorzaakt wordt door de grafische mogelijkheden van uw computer (de grafische kaart), al dan niet in combinatie met het beschikbaar geheugen en het gebruik van IE11.

18 augustus 2018 om 13:54.
Klaartje zegt:

Hallo Ben,
Ik heb de browser veranderd in Edge. Dat schijnt toch beter te werken, want ik heb nu geen problemen meer met het scrollen.
Ook heb ik nu geen probleem meer met het Netwerk. Ik kreeg daar steeds een waarschuwing over, dat ik het met de probleemoplosser kon herstellen. Ook werken nu de leestekens weer normaal. Ik had deze laatste 2 problemen niet vermeld, maar het is misschien handig om te weten dat bij Windows10, Edge toch wel een betere browser is dan IE. Op de startbalk heb ik nu ook een blauwe E. De gekleurde heb ik weggehaald.
Dank voor je hulp. Klaartje

18 augustus 2018 om 20:42.
BenW zegt:

Graag gedaan en fijn dat het weer werkt.
Mocht Edge op den duur niet bevallen, dan adviseer ik om Firefox te installeren. Werkt minstens net zo goed en is wat meer privacyvriendelijk. Maar nogmaals, het hoeft niet. Edge is op zich prima.
Aanvulling: fijn ook dat u aangeeft dat Edge beter werkt dan Internet Explorer. IE mag je tegenwoordig als verouderd beschouwen en is niet zelden een oorzaak van problemen. Dat u dit nu aangeeft, overtuigt mogelijk eerder andere leden die nog IE gebruiken dan dat ik dat zeg. Bedankt.

18 augustus 2018 om 21:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club