SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Wazig afdruk van mijn scanner.
Geplaatst op 25 september 2018 om 15:05 door all143

beste mensen als ik een rekening b.v. scan met mijn Epson XP-212 is deze vanaf vandaag heel wazig.Wat is er aan de hand? Hoe moet ik dit verhelpen? Groet Ruud.

6 reacties
John-Heynen zegt:

Verwijderen in apparaten en printers en opnieuw installeren het liefst met de nieuwste driver op te halen bij de fabrikant

25 september 2018 om 15:46.
Dirk Boom zegt:

Is het gescande plaatje wazig op het scherm, of alleen bij het afdrukken?
Lag het document goed plat op de plaat?

25 september 2018 om 16:47.
all143 zegt:

Beste Dirk,na het scannen bekijk ik altijd de scan in mijn afbeeldingen en dan zie ik dat de letters onleesbaar zijn ,ook als ik ze vergroot .Nooit eerder gehad,vandaar mijn vraag. En de rekening in dit geval licht altijd ongekreukt op de glasplaat. Groet Ruud.

26 september 2018 om 10:53.
Dirk Boom zegt:

Ergens staat de resolutie ingesteld. Is die niet veel te laag?
Anders is te proberen wat John-Heynen aanraadt. Via deze website is naar drivers te zoeken echter Windows 10 staat er niet bij, het kan dus zijn dat Epson hier geen drivers meer voor heeft gemaakt. Echter W 8.1 drivers werken soms nog wel. Toch kan dit de oorzaak zijn van het probleem. Een mechanisch defect kan ook de oorzaak zijn.
Als het niet lukt ...... het is een budgetapparaat uit ca 2013 (hier staat een test), er is waarschijnlijk al meer geld uitgegeven aan cartridges dan het aankoopbedrag, een nieuwe all in one is dan een serieuze overweging. Die kan dan hopelijk dubbelzijdig printen en meerdere pagina's scannen.

26 september 2018 om 12:12.
all143 zegt:

Beste Dirk,ik heb het probleem zelf opgelost door een automatische instelling te kiezen en het werkt als van ouds.Bedankt voor de door U genomen moeite. Groet Ruud.

26 september 2018 om 16:57.
Dirk Boom zegt:

OK dus het lag aan een instelling. Goed opgelost, dank voor het melden.

26 september 2018 om 17:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club