Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Opstart probleem bij W10
Geplaatst op 14 oktober 2019 om 05:12 door Herman1943

Goedendag.
Sinds de nieuwe update naar versie 1903op 8 sept j.l. heb ik opstart problemen met mijn PC Desktop, bestaande uit een zwart scherm op welk niets gebeurd. Middels taakbeheer heb alle eventuele mede opstarters uitgeschakeld. Ook heb ik via apparaatbeheer het stuurprogramma geaktualiseert, en ja, vaak gaan 10 opstartingen achter elkaar goed en dan ineens heb ik het weer,dit zwarte scherm .
Ter info:mijn stuurprogramma-updates(1) Realtek-Net-4/10/2015 12:00 AM - 9.1.410.2015 update 08-09-2019 ACPIx64-PC
Mooi zou zijn indien deze opstart onaangenaamheid verholpen zou kunnen worden.

Oh ja. Ik krijg de Desktop weer aan de praat door op te starten en indien het scherm zwart blijft de stroom te onderbreken, vervolgens, volg ik de instructies en doe weer de apparaatbeheer stuurprogramma aktualisatie . Dan gaat het weer zo'n 10 à 15 goed met opstarten. Dit gaat vanaf de installatie van W 10 versie 1903 op 8 September 2019. Soms bleef ook de kabel muis hangen,leest u , verdween deze. Dit heb na enige systeemherstel acties niet meer.
Hopende een duidelijk beeld geschetst te hebben dankende voor uw eventuele adviezen.
Herman

21 reacties
Niekie zegt:

Wat is het merk en exacte type van de pc?
Koppel eventuele externe schijven eens af bij het opstarten.
Staan datum en tijd rechtsonder geheel juist?
Vraagt de pc vaker om die update?

Niek

14 oktober 2019 om 15:24.
Herman1943 zegt:

Hoi Niekie,
Als ik rechtsonder met de muis op de tijd ga staan zie ik:maandag 14 october 2019.
Ik ga naar instellingen systeem info en zie: Apparaatnaam Desktop-JFM950M Processor AMDFX(tm)-4100 Quad -Core Apparaat -ID 4497739D-1758-484B A0B0-57F81E1B0D6B
Product-id 00326-10000-00000-AA187 64 bitts processor
Windows specificaties W10 Home versie 1903 instal 8/09/2019 Toen begon het Probleem ! Build van besturing 18362.418
Vanmiddag viel de cursor uit en moest ik opnieuw opstarten ! Dit deed de pc correct, hij gaf na de restart aan, dat pagina's in Google Chrome hersteld dienden te worden.

Dank en groet
Herman

14 oktober 2019 om 16:17.
Herman1943 zegt:

Hoi Niek,
Ik vergat te melden dat ik reeds Alle externe schijven had losgekoppeld !
Groet
Herman

14 oktober 2019 om 16:19.
Niekie zegt:

Moet nog wel mee kunnen zo'n AMD Quad-Core.
Doe de volgende scans eens:

Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.

Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.

Bij deze laatste even het eerste schermpje weg klikken, met het aanbod op over te schakelen naar de betaalde versie.


Ga daarna naar Power shell (Admin)
Tik in het even later verschijnende blauwe venster
SFC /scannow (let op de spatie achter sfc.)

De uitslag van die laatste scan zou ik graag hier willen lezen, als dat mag.

Verder: Is de muisaansluiting op de pc van het model PS2 (rond) of van het model USB (rechthoekig)?

Niek

14 oktober 2019 om 19:16.
Willem-B zegt:

Herman, kun je nog het merk en type van de PC. Met de verstrekte informatie kunnen we niet zoeken naar bekende problemen over deze PC.

14 oktober 2019 om 20:26.
Herman1943 zegt:

Beste Niekie en Willem-B
Niekie's adviezen ga ik uitvoeren ,zit alleen met tijdgebrek,wie niet!?
Niekie de muisaansluiting op de pc is van model USB ,rechthoekig.

Heden was de opstart weer normaal. Ik ben benieuwd .

Dank en groet
Herman
 

15 oktober 2019 om 09:31.
Herman1943 zegt:

Beste mensen ,
Hopelijk is het gelukt.Oef ! Ik voeg de Powershell gegevens hieronder toe.

Nogmaals dank en groet
Herman

15 oktober 2019 om 11:05.
Herman1943 zegt:

Beste mensen
Hierbij nogmaals de Powershell gegevens

Groet Herman

15 oktober 2019 om 11:14.
Niekie zegt:

Herman. Er moet geen / achter het commando staan en je moet de powershell (ADMIN) kiezen.
Nu geeft de pc aan, dat het commando niet kan worden uitgevoerd.
De scan kan wel een 15 tot 30 minuten duren.
Dus sfc /scannow

Niek

15 oktober 2019 om 12:30.
Herman1943 zegt:

Hallo Niekie
Hopelijk is dit de goede?
dank en groet
Herman

15 oktober 2019 om 13:50.
Niekie zegt:

Ik zie hem even niet.

Niek

15 oktober 2019 om 15:38.
Herman1943 zegt:

Hoi Hoe zie ik dat de bijlage verstuurd is?
Dit is de tweede toevoeging !

Groet
Herman

15 oktober 2019 om 15:59.
Herman1943 zegt:

Hoi .
Ik begrijp dat de bijlage nu wel verstuurd is.
Helaas verdween de cursor om 15:27 van het scherm toen ik om 15.57 terugkwam. Na de de onderste startknop( reactivatie knop noem ik hem maar) gedrukt te hebben ,dan start het systeem weer opnieuw , was weer alles in orde.

Tja, deze Desktop welke 2 jaar geen probleem had , heeft na de 1903 installatie van 8 september toch kuren die verrassen .
Interessant is of deze kuren bij meerdere pc's opduiken Na deze 1903 installatie?

Groet
Herman
 

15 oktober 2019 om 16:10.
HaWee zegt:

ik heb aardig wat pc's onder 1903 zowel thuis als in het leercentrum en geen vertoond de door jouw genoemde problemen en ik had ze ook nog niet eerder gehoord ivm 1903 dus ik verwacht eerder dat het toeval is dat het probleem na 1903 update is ontstaan.

15 oktober 2019 om 16:45.
Niekie zegt:

De bijlage ziet er goed uit Herman.
Zijn er nu nog problemen met het opstarten?

Niek

15 oktober 2019 om 16:58.
Herman1943 zegt:

17 okt 2019
Beste hulpverleners Seniorweb computeronderhoud;
Sinds de schoonmaak middels de door Niekie verstrekte links en de Powershell (Admin) scan heb ik zo'n 15 x afgesloten en zonder problemen weer opgestart.
Behalve een keer. Uit 'overmoed' sloot ik af en meteen hierna koos ik weeropstarten. Ja hoor, een zwart scherm toonde mij ,dat IETS, ondanks alles niet klopt. Ik begrijp dat dit 'iets' niet te verhelpen valt zonder een totale herinstallatie en zelfs dan kan het 'iets' weer opduiken.
Dus doe ik voorlopig ,zolang het bij af en toe haperen blijft, Niets, en wacht af wat er verder gebeurd.
Bij deze dank ik het allen en Niekie bijzonder voor de fijn hulpverlening.
Aan eenieder hartelijke groet uit N.Limburg.
Herman
 

17 oktober 2019 om 09:59.
fred612 zegt:

Herman heb je wel eens de w10 onder verkenner bij (C:) rechts klik onder eigenschappen schijfopruiming en onder EXTRA de 2 funties gedraaid?

17 oktober 2019 om 10:36.
DirkB zegt:

Direct opstarten na het misschien niet mooi afsluiten kan het probleem zijn geweest, als dat eenmalig is zou ik mij geen zorgen maken.
Hoe wordt er normaliter afgesloten? De bedoeling is:
Altijd de computer afsluiten via de Windowsknop links onderin, dan het rondje kiezen waarmee je kunt afsluiten. Dus niet afsluiten door de aan-/uitknop vast te houden, tenzij het normale afsluiten niet lukt.
Na afsluiten altijd even wachten (minstens 10 seconden) voordat je weer opstart.

17 oktober 2019 om 11:19.
Niekie zegt:

Herman bedankt voor het terug melden.
Kan ik de vraag afsluiten, of wil je nog even afwachten?

Niek

18 oktober 2019 om 13:19.
Herman1943 zegt:

Beste Niek , sluit maar af ,indien er serieuze problematiek is ,zoals advies voor een eventuele herinstallatie dan meld ik mij !
Nogmaals dank voor het leerzame advies.
Groet.
Herman

18 oktober 2019 om 17:41.
Niekie zegt:

Oke thnx.

Niek

18 oktober 2019 om 18:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club