Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
USB poorten fout
Geplaatst op 18 november 2020 om 14:47 door Harie

Als ik de Polar Flow open en daarna mijn Polar M400 aansluit op de USB poort dan krijg ik de melding USB apparaat wordt niet herkend. Verbindingsfout. Na herhaalde keren opnieuw aansluiten doet hij het wel. Ik heb de laptop TOSHIBA Satellite, deze heeft 1 USB aan de linkerzijde en 2 aan de rechterzijde.
Wat kan ik doen om dit op te losssen?

11 reacties
NielsvdS zegt:

Wat is het type nummer van je laptop. Kan ik even de specificaties opzoeken.

18 november 2020 om 15:06.
DirkB zegt:

Heb je al wel de synchronisatiesoftware op de computer gezet? Zie deze NL-handleiding of de quick start. Bij de eerste keer moet de computer eerst de drivers op internet zoeken, dat kan even duren.
De benodigde Windows software staat op flow.polar.com/start
Er staan voor dit model ook aanwijzingen op deze website.
Op support.polar.com/en/support/M400?category=getting_started vind je ook van alles.
Ik zie dat alles Engelstalig is.
Als de smartwatch niet meteen wordt herkend, denk ik al gauw aan een driver probleem.

18 november 2020 om 15:35.
Harie zegt:

C50-Z-19T serienr. YD4279038

18 november 2020 om 16:31.
NielsvdS zegt:
Zou zowie zo de enkele usb poort gebruiken. Zit meer spanning op is usb 3 is moderner.
18 november 2020 om 17:25.
Harie zegt:

Ja op die linker komt steeds die melding

18 november 2020 om 19:01.
NielsvdS zegt:

Vreemd. Zag wel op Tweakers.net dat de laptop uit december 2013 is en een celeron processor heeft. Niet meer de jongste. Wat gebeurt er als je hem aansluit op de rechter aansluiting? Heb meegemaakt dat sommige apparaten het beter doen op usb 2.0 raar maar waar. Eventueel is dit een goede vervanger.

Heb je naast dit probleem meer rare dingen gemerkt aan je laptop? Voor de volledigheid, welke versie van Windows gebruik je?

Vondt deze link met uitleg over het aansluiten van je polar apparaat. In het nederlands. Ze geven op hun website wel aan dat je eerst de m400 moet registeren via je computer voordat je hem kunt gebruiken in de polar mobiele app. Maar meestal moet je een apparaat wat via usb is gekoppeld aan een PC wel kunnen zien.

Polar M400 is van september 2014, dus ook niet meer de jongste. Misschien is dit iets.

18 november 2020 om 19:12.
Harie zegt:

Ik gebruik hem al jaren en altijd goed gegaan. Windows 10 en op de rechter aansluiting heb ik hetzelfde. Heb de Flow al diverse keren opnieuw geinstalleerd en ook de M400 teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd. Maar dat lost het probleem ook niet op.

18 november 2020 om 21:39.
NielsvdS zegt:

Weet niet wat het kan zijn. Beetje lastig als ik het niet kan zien wat er gebeurt. Misschien kan PC Hulp uitkomst bieden in deze.

19 november 2020 om 00:52.
Harie zegt:

bedankt voor de antwoorden.

19 november 2020 om 09:21.
DirkB zegt:

Het is een oud model, misschien werkt de driver niet optimaal.
Mag ik vragen waarom je hem aansluit op de PC? Je kunt hem namelijk ook synchroniseren met de smartphone en opladen kan ook met een oplader.

19 november 2020 om 10:03.
Harie zegt:

Omdat ik de gegevens van de M400 en dat zijn mijn fietsroutes allemaal op de computer staan

19 november 2020 om 12:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club