Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
fout bij scannnen van bestand c:\windows\system32\dhcpcsvc6.dll
Geplaatst op 20 oktober 2014 om 14:47 door henk0605

Enkele dagen geleden liet ik Kaspersky een scan doen. In de bijlage ziet u de melding.

Op internet gezocht en gevonden dat het goed is om een programmaatje te downloaden waarmee dit gerepareerd kan worden.

Alvorens dat te doen wil ik graag uw mening. Is het een bekend fenomeen? Is zo'n programmaatje (van een voor mij onbekende aanbieder) te vertrouwen? Hebt u wellicht een andere suggestie?

M.v.g.,

Henk Nauta

 

3 reacties
Niekie zegt:

Ik zou er zeker geen programmaatje voor downloaden van een onbekende.

De foutmelding gaat over het programma 'livecomm.exe" en dat is een een onderdeel van Onedrive van Microsoft.

Werd er tijdens de scan, mogelijk tegelijk gesynchroniseerd met Onedrive?

Niek

20 oktober 2014 om 15:45.
Freedom zegt:

Standaard zou ik éérst systeemherstel uitvoeren, als dat niet helpt het, het bekende programma "Malwarebytes"  uitvoeren

https://www.malwarebytes.org/

20 oktober 2014 om 15:59.
henk0605 zegt:

systeemherstel heeft vlgs mij niets opgeleverd. De site die ik gisteravond had heet Windows Technies  (o.i.d.) en beweert gecertificeerd te zijn. Het zag er vertrouwd uit, maar dat zegt natuurlijk niets. Ik zal Malware eerst proberen.

Wordt vervolgd.

20 oktober 2014 om 16:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club