SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Back-up probleem.
Geplaatst op 6 november 2014 om 16:37 door Eusebio

Hallo Niekie.

In september hebben we contact gehad over het niet goed verlopen van een back-up.Dit is nog steeds niet gelukt.Ik heb inmiddels al allerlei scans uitgevoerd maar zonder het gewenste resultaat.  Nu is mijn vraag zou het verstandig zijn om mijn externe harde schijf opnieuw te formatteren,want ik meen mij nu achteraf te herinneren dat ik bij een eerste back-up deze midden in de  procedure heb afgebroken.

Op de externe schijf van 3TB staat een gedeelte back-up van 18,7 GB, dus erg weinig.

B.v.b dank. Eusebio.

 

11 reacties
LucasB zegt:

Goedemorgen Eusebio

Ik zie dat er nog niet is gereageerd op je vraag.
Wanneer op je externe schijf een gedeeltelijke back-up staat dan zou ik die in ieder geval verwijderen. En het kan geen kwaad om eerst de schijf opnieuw te formatteren voordat je een nieuwe back-up poging waagt.    

17 november 2014 om 09:48.
Eusebio zegt:

Goedenavond LucasB.

Bedankt voor de reactie, ik ga dit zeker proberen en llat nog horen of het ja dan nee gelukt is. 

17 november 2014 om 18:47.
Eusebio zegt:

Goedemorgen LucasB.

Nou ik heb mijn externe hardeschijf opnieuw geformatteerd,en daarna geprobeerd om een nieuwe back-up te maken maar dit lukt niet en krijg de volgende melding.

De back-up is mislukt.

Een van de back-upbestanden kan niet worden gemaakt(0x8007045D).

Aanvullende gegevens: Kan de op dracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat. (0x8007045D).

Eusebio.

18 november 2014 om 11:45.
LucasB zegt:

Wanneer ik deze foutcode opzoek op het internet, dan zie ik dat men er vaker last van heeft. Helaas vind ik nog niet direct een oplossing. Dus best een lastig probleem.
Microsoft zegt: Dit probleem treedt op wanneer Windows probeert een overdrachtsmodus te gebruiken die niet door station kan worden gebruikt... 
Op grond daarvan adviseer ik het stuurprogramma voor de externe schijf nog eens opnieuw te installeren. Ga daarvoor naar het Configuratiescherm en kies daar voor Apparaatbeheer. 
In de lijst van geinstallerde apparaten vind je onder schijfstations de externe schijf terug. Klik daar op met de rechtermuisknop en kies in het menu voor Eigenschappen. In het volgende venster kies je tabblad Stuurprogramma en dan klik je op Stuurprgramma bijwerken. 
De kans dat het helpt is nog niet groot maar wel het proberen waard.
Lukt ook dit niet dan kan je proberen met een ander backup programma een backup te maken, welk programma gebruik je nu?  

18 november 2014 om 15:14.
Eusebio zegt:

Goedenavond LucasB.

Ik werk met Window`s 7 en het back-up programma van Microsoft wat standaard op mijn laptop staat, het door jou genoemde stuurprogramma heb ik bekeken en ik krijg  na aanklikken bijwerken de melding dat dit stuurprogramma up to date is.Ik zal nu weer proberen een back-up te maken.

Eusebio.

18 november 2014 om 19:30.
Eusebio zegt:

Hallo LucasB.

Nou het resultaat is hetzelfde gebleven.Ik krijg weer dezelfde melding.Er staan nu op de externe hardeschijf wel twee hele kleine bestanden en een bin-bestand van 1 kb.Dit bin bestand is niet te openen zonder een appart programma wat van internet gedownload moet worden, zou dit bin bestand van invloed kunnen zijn.

 

18 november 2014 om 20:10.
LucasB zegt:

Goedemorgen Eusebio

Ik denk dat het bin bestand alleen aangeeft dat de backup poging gestart is, maar direct weer afgebroken. Ik zie geen oplossing om de backup met het backup programma van Windows 7 een backup te maken.
Wat ik zou doen is een ander backup programma gebruiken. 
Op  deze website http://www.2brightsparks.com/download-syncbackfree.html kan je Synback free downloaden. Hert is een goed backup programma en gratis. 

19 november 2014 om 09:27.
Eusebio zegt:

Goedenavond LucasB.

Ik ga dit back-up programma proberen en als dit goed draait laat ik het weten.Bedankt voor je uitleg en reacties.

19 november 2014 om 19:39.
Eusebio zegt:

Goedenavond LucasB.

Nou met het nieuwe back-up programma ben ik zeer geholpen,ik vraag me allen af of er soms ook nog een Nederlandstalige beschrijving is voor dit programma.Het programma werkt in elk geval goed.

Erg bedankt voor de hulp.

Eusebio.

20 november 2014 om 18:45.
LucasB zegt:

Goedemorgen Eusebio

Ja, het is er ook in het Nederlands. Ik heb niet stil gestaan bij de taal.
Eigenlijk had ik je beter deze link 
http://www.seniorweb.nl/software/29862/SyncBack moeten doorgeven. Ik denk dat je met de download op deze pagina de vorige installatie kunt overschrijven. Zo niet dan zou je eerst Syncbackup moeten verwijderen en daarna opnieuw installeren.  

21 november 2014 om 09:43.
Eusebio zegt:

Ja oke Lucas als ik er niet uitkom ga ik het programma omzetten met de link die je me gestuurd hebt.

Nogmaals hartelijk dank voor de service.

21 november 2014 om 16:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club