Berichtdetails
Als ik iets wil opslaan dat ik met Windows Live Mail heb ontvangen (bv een meegestuurd document) kiest het systeem automatisch voor de map Documenten in One Drive. Ik wil dat niet en zoek dan handmatig naar de map Documenten op de pc. Hoe kan ik die automatische keuze wijzigen?
Met vriendelijke groet,
Henk Nauta
Als het om Windows 8.1 gaat:
Maak een lokaal account aan dat je koppelt aan de @outlook account.
Daarna log je in met dat lokale account (zo gewenst zonder wachtwoord) en ben je van One drive af.
Alleen moet je dan wel regelmatig handmatig synchroniseren.
Niek
Nee hoor een locale account raad ik af. Het is simpelweg een instelling. Ga naar de rechter bovenhoek en kies via het instellingenwieltje voor 'De instellingen van deze PC wijzigen' (ook te vinden via het vergrootglas op het Startscherm), kies dan voor 'Onedrive' en zet het schuifje 'standaard opslaan op Onedrive' uit. Dan is het geregeld. Onedrive is nuttig als er een tablet of smartphone is.
Dank jullie wel voor de snelle reacties. De tip van Dirk leek mij als digibeet de eenvoudigste. Die heb ik gevolgd. Inderdaad stond daar de opslag op "aan". Een eye-opener.
Ben blij dat ik er vanaf ben, ik heb niets met One Drive, ook al heb ik een tablet.
Mijn vraag is hiermede afgehandeld.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club