Berichtdetails
Ik ben host van de mailgroep Creadoe. Bij de groep ontstaat wat irritatie doordat er soms van een bepaalde persoon blanco mails binnen komen en de oorzaak/reden daarvan niet gevonden kan worden. De meesten ontvangen de mails normaal van haar maar anderen de ene keer goed en de andere keer blanco. Dit zijn leden met verschillende providers. Wáár kunnen we beginnen met de oorzaak te zoeken?
De betreffend persoon mailt met TELENET.be.
Groet, Dind@ Muller.
Zijn het echt geheel lege mailtjes? Of alleen gevuld met de toegezonden tekst.
In dat laatste geval:
Ik weet niet welk e-mail programma ze gebruikt, maar wat er in WLM wel eens gebeurde is dat je per ongeluk 3 keer klikte om een e-mail te openen.
Als dan het scherm van het mailtje zou staat ingesteld, dat de muiswijzer dan precies boven de knop "beantwoorden" staat, dan stuur je dus het bericht (zonder eigen tekst) onmiddellijk terug.
OP zich kan 2 keer klikken al genoeg zijn, als de muis staat ingesteld op "openen bij 1 keer klikken". Bij de tweede klik wordt dan het mailtje al retour gezonden.
Het kan dus van belang zijn om het scherm wat geopend wordt, als je het e-mailtje wilt lezen, wat kleiner of groter te maken.
Niek
- wordt de emailrechtstreeks naar de deelnemers gestuurd of gaat er een mail naar het mailgroep adres vanwaaruit de andere de mail ontvangen?
Nee Niek, het zijn blanco mailtjes.
En Truus, de betreffende persoon stuurt de mail naar het mailgroep adres.
Elke dag een beetje filosofische spreuk met een plaatje.En meestal gaat het goed en dan wordt er ineens weer een blanco mail ontvangen. Er is (nog) geen pijl op te trekken wanneer en waarom en door wie.
Een mail met een plaatje?
Waar ik nu aan denk, is dat het plaatje misschien te groot is, providers hebben niet allemaal dezelfde "grens" v.w.b. de grootte.
Dit zou je na moeten kunnen kijken, in de header van de mail.
Lijkt mij niet van toepassing. Waarom krijgen de meesten wel de mail gewoon te zien?
Het verschilt per provider, sommigen blokkeren b.v. een bijlage van 2MB, terwijl anderen 100MB gewoon doorlaten.
Er zijn in ieder geval twee leden die via Ziggo af en toe een blanco mail krijgen en dan mailt een ander die óók bij Ziggo is "Ik krijg altijd alles goed door! "
Bedankt voor het meedenken! Nog geen handvat gevonden!
Ik vermoed dat je bij de beheerders van Seniorweb moet zijn met dit probleem.
Niek
OK. Het is niet zo'n halszaak natuurlijk maar op gezette tijden stijgt er gemor op uit de groep.....
En het intrigeert hóé zoiets nu kan.......
Bedankt hoor.
Telenet.Be. Een Vlaamse provider. Mogelijk zijn er bij deze provider storingen.
Het probleem kan ook in bij Telenet aanwezig zijn. Ga daar maar eens informeren. ???
Ja, het is een Vlaamse mevrouw. We gaan verder onderzoeken! Bedankt.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club