Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Imap-server heeft de verbinding verbroken
Geplaatst op 30 november 2015 om 15:14 door weteringans

Ik werk met outlook 10 en daar komt steeds de hinderlijke mededelingUw Imap-server heeft de verbinding verbroken.Ik kan dit weg klikken maar naar een een minuut of zo komt die mededeling weer terug. Dit is zeer irritant.Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ook heb ik geprobeerd om Windows 10 Mail te installeren maar dan kan ik geen Mail verzenden.Groeten Ans

59 reacties
Freedom zegt:

Hallo weteringans,
Dàt zelfde probleem heb ik óók op mijn Desktop met Windows 10 en Outlook 2007.
Op mijn laptop óók met Windows 10 maar dan met Outlook 2013 heb ik dit probleem niet.

Nu mijn vraag aan jou; Werk jij óók met Windows 10 en Outlook 2007!!??
Ben benieuwd!
Laat het even weten!
Soudman

30 november 2015 om 15:23.
weteringans zegt:

Hallo Ik werk met Outlook 10. Windows 10 mail had ik geinstalleert maar kon geen mail meer verzenden. Dus die heb ik weer verwijdert.Groeten Ans

30 november 2015 om 15:35.
Freedom zegt:

Ans bedankt voor je reactie.

Het "probleem" is niet opgelost!
Heeft iemand anders nog een goede suggestie?

Soundman

30 november 2015 om 16:32.
Niekie zegt:

Outlook 10 bestaat niet. Mogelijk moet het Outlook van Office 2010 zijn?

Hebben jullie toevallig dezelfde provider?
En is de foutmelding vanaf het begin van installatie voorgekomen, of zomaar plotseling verschenen.

Bij de instellingen van het emailaccount kan je nl op het tabblad "geavanceerd" de timeout van de server op kort of lang zetten. Normaal staat dit op 1 minuut dacht ik, maar met het schijfbalkje kan je dat langer zetten.

Niek

30 november 2015 om 19:15.
weteringans zegt:

Het is inderdaad Outlook van Office 2010 .En de mededeling is circa 2 weken geleden ineens verschenen. En de mededeling verschijnt 2 maal kort na elkaar en dan nog een keer na ongeveer 1/2minuut. Als je de mededeling weg klik kun je gewoon weer verder.Ik heb als provider KPN .Ik heb ook de timeout langer gezet maar dat maakt geen verschil Ans

30 november 2015 om 19:29.
Freedom zegt:

Ja Niek, ik heb inderdaad dezelfde provider KPN.
Het maakt ook inderdaad niets uit wanneer je het schuifje van de server timeout
kort (1 minuut) of lang (8 minuten) insteld.
Héél vreemd en irritant !

Soundman

30 november 2015 om 20:55.
HenkW zegt:

Hallo allemaal, sinds gisteren heb ik daar ook weer last van met laptop W8.1 en WLM. Niek Kent het probleem. Ik heb er alleen last van met wi fi verbinding. Ik heb ook KPN glas. Ik dacht dat het bij mij opgelost was maar nee. Nu ik hoor dat nog meer mensen er last van hebben geloof ik destemeer dat het aan KPN Imap licht. Morgen eens gaan klagen want ik heb al een nieuwe Experia box 10.
Henk

30 november 2015 om 21:18.
Niekie zegt:

Ik las namelijk half 2014 dat KPN dit probleem had toen ze nog in de testfase van Imap zaten.
Het probleem ligt dus kennelijk bij de provider.
Leesdeze discussie uit 2014 maar eens door.
Ik zou morgen de provider bellen, als het nog niet over is.

Niek

30 november 2015 om 22:10.
Freedom zegt:

Vanmorgen heb ik 45 minuten met de storingsdienst van de KPN gebeld.
Ook die hebben van alles geprobeerd, echter zonder een oplossing van dit probleem.
De foutcode komt niet van de KPN maar van Microsoften kanmeerdere oorzaken hebben.
Je wordt verwezen naar Microsoft telefoon; 020-5001500

foutcode.png
1 december 2015 om 10:58.
HenkW zegt:

Soundman, bij mij komt de storing alleen op wifi. Op de pc W7 met vaste aansluiting heb ik daar geen last van. Op die pc zit ik met dezelfde inkomende verbinding Imap 993 en uitgaand SMTP 587 en SSL aangevinkt. De veroorzaker is volgens mij de wifi tenmiste als jullie hetzelfde ervaren?
Henk

1 december 2015 om 12:23.
Freedom zegt:

Weteringans, Niek en HenkW.
De foutmelding van de Imap krijg ik alléén op mijn gedraade Desktop met Windows 10 en Outlook 2007 ( uit het Office-pakket)
Vanmorgen heb ik één uur met de technische dienst van de KPN gebeld over foutmelding. De medewerker heeft al mijn e-mailinstellingen gecontroleerd die goed ingesteld waren, uiteindelijk zei hij; uw e-mailprogramma werkt goed en kunt e-mails verzenden en ontvangen.Alléén dat is wat een provider moet doen.
Op de foutmelding reageerde hij; omdat u met programma's van Microsoft werkt komt de foutmelding NIET van de KPN maar van Microsoft.
Na het bovenstaande heb ik twee uur gelijktijdig met twee medewerkers van de technische dienst/ Microsoft gebeld.
Ook die hebben ook echt van alles geprobeerd, "Niets was te veel"
Uiteindelijk kwamen zij er óók niet uit en zeiden dat het probleem niet bij Microsoft zat maar bij de KPN ( waarschijnlijk de Imap-Server)
Het "probleem" is dus (nóg) niet opgelost!!!
Maar wij zijn niet de enige die dit "probleem"hebben.
Het is toch een recent probleem van de KPN
Wordt vervolgd!!!
Wij zullen dóórgaan!
Soundman

1 december 2015 om 14:53.
Niekie zegt:

Hmmm probeer anders Kassa of Radar eens wakker te schudden? Wie weet komen ze dan los.
Zulke programma's kunnen wat breder publiek bereiken met een vraag over Imap van KPN.

Niek

1 december 2015 om 14:59.
Freedom zegt:

Niek, even voor de volledigheid.
Zie afbeelding.

Vol.png
1 december 2015 om 15:17.
Niekie zegt:

Weet je.. het kan ook eigenlijk niet aan Microsoft liggen, want dan zouden meer mensen met deze combi van programma's er bij andere providers ook last van moeten hebben.

Niek

1 december 2015 om 15:28.
Freedom zegt:

Precies Niek, dàt dacht en denk ik óók.
Wordt vervolgd

1 december 2015 om 15:31.
HenkW zegt:

Allen, ik krijg ook het idee dat KPN de veroorzaker is. Ik heb namelijk de KPN service tool en deze verteld mij dat ik een foute SSL verbinding heb. Als ik dan zeg repareren dan zet deze tool de verbinding op onbeveiligd. Inkomend op poort 143 en uitgaand op25. Dit is een onbeveiligde verbinding. Hebben jullie deze tool ook?
Henk

20151201HWKPNservicetool.JPG
1 december 2015 om 20:29.
Freedom zegt:

Henkw, die zelfde instellingen heeft Microsoft vandaag ook op mijn desktop geprobeerd!
En............ die instellingen met of zonder tool werkt ook niet!!!!!!!
Zo zijn we nog steeds bezig!!!
Soundman

1 december 2015 om 20:41.
HenkW zegt:

Soundman, Ik heb nu een proef gedaan. Ik heb een wifi versterker er tussen gezet en een directe verbinding tussen laptop en Wifi versterker gemaakt met een UTP kabel. Ik heb het wifi signaal van de laptop uitgeschakeld en de laptop ziet een bedrade verbinding. Toen heb ik de stekker van de UTP kabel uit de laptop gehaald en ik krijg precies dezelfde melding(Windows live Mail -fout id 0X800CCC0E).
Henk.

1 december 2015 om 21:15.
Freedom zegt:

Henkw,
Begrijp ik het goed dat jij na die proef weer dezelfde foutmelding krijgt met foutcode OX800CCCOE. ( waarschijnlijk een andere code omdat jij WLM gebruikt)
"Uw imap server heeft de verbinding verbroken "
Ik gebruiktOutlook 2007 voor mijn e-mails, bij mij is de foutcode Ox800CCCDD maar met dezelfde foutmelding "uw imap-server heeft de verbinding verbroken"
Omdat jij en ik een ander e-mailprogramma gebruiken en dezelfde tekst krijgen bewijst dit dat het geen barst uitmaakt welk e-mailprogramma je gebruik!
klopthet dat jij nu dusook nog niet van die foutmelding af bent!?
Ook heb ik het vermoeden dat de fout (eerder) voorkomt op oudere computers, waarschijnlijk veroorzaakt door de grote storing ban de KPN.
Het probleem ligt volgens mij bij de IMAP-server van de KPN.

1 december 2015 om 22:15.
HenkW zegt:

Soundman, nog een proef uitgevoerd met WLM op W7 pc vast aangesloten en stekker van UTP kabel eruit getrokken en toen gekeken of er nieuwe mails waren en toen kreeg ik dezelfde melding. Toen dezelfde proef met Thunderbird gedaan en deze vertelde dat Thunderbird geen verbinding met de server kon maken verder geen codes. Dus die codes komen van Windows maar de storing zal wel bij KPN zitten. Krijg jij dezelfde melding als je de UTP stekker eruit haald en dan proberen om mails op te halen?
Henk

1 december 2015 om 23:13.
Niekie zegt:

Citaat:
HenkW zegt:
Soundman, Ik heb nu een proef gedaan. Ik heb een wifi versterker er tussen gezet en een directe verbinding tussen laptop en Wifi versterker gemaakt met een UTP kabel. Ik heb het wifi signaal van de laptop uitgeschakeld en de laptop ziet een bedrade verbinding. Toen heb ik de stekker van de UTP kabel uit de laptop gehaald en ik krijg precies dezelfde melding(Windows live Mail -fout id 0X800CCC0E).


Als je zowel het wifekaartje uitschakelt, als je utp kabel eruit trekt heb je natuurlijk echt geen verbinding meer.

Niek

1 december 2015 om 23:28.
HenkW zegt:

Niek, Ik wist niet dat he zelfde was.
Henk

1 december 2015 om 23:44.
Freedom zegt:

Henkw,
Ik begrijp dat jij twee computers hebt.
Vraag; op welke computer krijg jij steeds die foutmelding over de Imap?
De nieuwste of de oudste pc ?

2 december 2015 om 07:37.
HenkW zegt:

Soundman, ik heb een desktop W7 bekabeld en 6 jaar oud (geen foutmelding). Verder heb ik een laptop W8.1 via wifi en bijna 3 jaar en daar heb ik de foutmelding. Ik dacht eerst dat er iedere keer het wifi signaal wegviel maar dat is volgens mij niet zo. Ik heb dat probleem een drie weken geleden al met anderen en Niek besproken op andere club (pc en randapparatuu). Later dacht ik dat ik misschien het wifi kaartje stuk had maar nu jullie ook dit probleem hebben met vaste aansluiting zou het iets anders moeten zijn.
Henk

2 december 2015 om 08:17.
Freedom zegt:

HenkW bedankt voor je reactie.

Bij mij is het andersom, op de nieuwste pc; laptop met Windows 10 met Wifi heb ik de foutmelding niet.
De oudste pc is een desktop ( gedraad) met Windows 10 daarop krijg ik de foutmelding wèl.
Omdat bij mij de oudste pc wel de foutmelding komt en dus niet op de nieuwste
dacht ik dat de melding altijd op de oudste kwam.
Maar die vlieger gaat hier dus niet op.
(de foutmelding komt bij jou op de nieuwste en bij mij op de oudste pc.)
Er is hier dus geen pijl op te trekken.
Heb jij de KPN nog gebeld i.v.m. de Imap?
Zoals je hebt kunnen lezen op de link in één van mijn vorige berichten staat het op het forum van de KPN vol van klachten over de IMAP maar geen enkele reactie van de KPN.
Heb jij de technische dienst van de KPN aan de lijn gekregen?
Soundman

2 december 2015 om 14:26.
Freedom zegt:

Laatste nieuws!
Vandaag wéér contact opgenomen met de helpdesk 0800-0402 "optie 1"
Weer het probleem uitgelegd.
De medewerkster beaamde óók dat dit probleem bij de KPN bekend is.Uiteindelijk hebben zij mijn klacht opgenomen en doorgestuurd naar de afdeling die mijn klacht gaat beantwoorden.
Ik heb nu een ticket-nummer gekregen en krijg binnen vijf dagen een reactie.
Ben zéér benieuwd. ( maar ik verwacht er niet veel van, omdat nu zo blijkt ook andere providers hier last van zouden hebben).
Mááááár de wonderen zijn de wereld nog niet uit! ( misschien bij de KPN wèl)
Soundman

2 december 2015 om 15:30.
HenkW zegt:

Soundman, al jij de utp stekker eruit trekt krijg je dan dezelfde foutmelding?
Henk

2 december 2015 om 17:02.
Freedom zegt:

Henkw, als ik de internet stekker eruit trek heb géén verbinding meer.
Dus is het logisch dat je dan ook geen melding krijgt van de IMPAP-server.
Niek schreef dit ook al.
Soundman

2 december 2015 om 17:19.
HenkW zegt:

Dat weet ik wel maar toch krijg ik denk van Live Mail de foutcode:( Windows live Mail -fout id 0X800CCC0E). Dat is toch precies hetzelfde als het signaal van KPN even weg is.
Henk

2 december 2015 om 18:17.
Freedom zegt:

HenkW,
Ik hebspeciaal voor jou toch even de internet-stekker eruit gehaald.
Maar ik krijg helemaal geen foutcode/bericht ook die van jou niet.
Wanneer ik rechtsonder in de taakbalk op het icoontje van de internet-verbing klik zie ik de tekst; geen verbindingen beschikbaar.
Werk met Windows 10 en op deze Desktop met Outlook 2007

Soundmaan

2 december 2015 om 18:42.
Niekie zegt:

Soundman: Om dezelfde foutmelding te kunnen produceren, zou je na het verwijderen van de utp stekker, ook Outlook moeten opstarten en dan zie je de code van de foutmelding.
Maar die kan heel goed anders zijn, als de foutcode van WLM.

Niek

2 december 2015 om 19:01.
HenkW zegt:

Jawel Niek maar als de code maar hetzelfde is als bij een echte storing. Dan zou je toch kunnen zeggen dat op een of andere manier het signaal van KPN wegvalt.
Henk

2 december 2015 om 19:20.
Niekie zegt:

De melding is toch: "" Uw Imap-server heeft de verbinding verbroken.""
Dus het vrij duidelijk dat de KPN e-mail server de verbinding verbreekt.
En de code kan per programma verschillen, terwijl de storing dezelfde oorzaak heeft.
De één gebruikt Outlook, de ander WLM.
Maar we moeten maar even afwachten.

Niek

2 december 2015 om 21:41.
Cees-1946 zegt:

kpn/glasvezel heeft een gratis telefoon nummer 08000404. Zet de computer aan waar de fout melding in voor komt. Vanuit de service desk kan men met een code gaan kijken, of alle mail instellingen goed staan. Met het opbellen kies je voor optie storingen. Belangrijk is wel, om dit niet te doen met de vaste telefoon. probleem is dan met een eventueel resetten dat er geen verbinding meer is. Ga je opbellen blijf dan wel bij de computer en volg hun aanwijzingen op.
Hopelijk kan het zo opgelost worden. Anders via S/w pc hulp aan huis, of het nummer van student aan huis..

3 december 2015 om 08:37.
Freedom zegt:

Ik doe "effe" niets!
En wacht de reactie van de KPN binnen vijf dagen af.
zie mijn bericht van 2 december 15,30 uur
(het is een landelijk "probleem" met de IMAP-server)

3 december 2015 om 09:04.
Freedom zegt:

Ik juich nòg niet, maar ik heb al twee uur geen foutmelding van de Imap-sever ontvangen.
sssssssssssssssssssst

3 december 2015 om 11:53.
Freedom zegt:

Volgens mij is het probleem met de foutmelding m.b.t. IMAP-server opgelost!
Waarschijnlijk is er iemand wakker geschud n.a.v de klachten of............
Bij mij werkt het weer goed!!
Bij jullie óók !??
"Máár het hèbben van de záák is het "einde" van het "vermáák!!!!!!

Reageer even!! ( dat is toch niet te veel gevraagd!!?)


Soundman.

3 december 2015 om 14:26.
HenkW zegt:

Soundman, Dat zou heel mooi zijn . Trouwens vandaag heb ik de suring nog niet gehad. Gisteren wel en ik had daar ook een knipsel van gemaakt. De code was bij mij hetzelde als ik deze zelf veroorzaakte. Dus nu maar afwachten. Ik zou zeggen, bedankt voor je medewerking, alle anderen ook, en tot horens maar hopelijk niet meer voor dit onderwerp.
gr. Henk

3 december 2015 om 15:10.
weteringans zegt:

Het is hier nog steeds niet opgelost.

3 december 2015 om 15:10.
Niekie zegt:

Weteringans: Werk je via een bedrade verbinding of via wifi?
Als dat via Wifi is, hoe ver zit je dan met het apparaat van de router vandaan?

Niek

3 december 2015 om 15:24.
weteringans zegt:

Ik heb een bedrade verbinding

3 december 2015 om 15:41.
Niekie zegt:

Kan je de Experiabox eens 5 minuten van de stroom afhalen, daarna weer inschakelen en op laten starten. Kijken of dat helpt.

Niek

3 december 2015 om 15:42.
weteringans zegt:

Helaas ook dat heeft niet geholpen.

3 december 2015 om 16:07.
Niekie zegt:

Uit het bericht van 30 november 2015 om 19:15

""Bij de instellingen van het emailaccount kan je nl op het tabblad "geavanceerd" de timeout van de server op kort of lang zetten. Normaal staat dit op 1 minuut dacht ik, maar met het schijfbalkje kan je dat langer zetten.""

Dat nog geprobeerd?
En een tijdelijke oplossing kan zijn:
Sluit je email programma af en start het zo af en toe even op, om te kijken of je nieuwe berichten hebt.
Als Outlook niet is opgestart, zal de melding er niet zijn neem ik aan.

Niek

3 december 2015 om 16:12.
weteringans zegt:

Dit heb ik ook al eens geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ook het sluiten en opnieuw openen helpt niet en inderdaad als Microsoft Outlook 10 gesloten is komt de mededeling niet.

3 december 2015 om 16:31.
hans ket zegt:

Ik gebruik door de jaren heen verschillende versies van MS OUTLOOK (thans 2016) en mij is opgevallen dat wanneer ik OUTLOOK start er rechtsonder op de statusbalk van OUTLOOK een melding verschijnt dat de verbinding is verbroken. (NB al mijn accounts die ik gebruik in OUTLOOK) zijn IMAP-accounts (KPN, maar ook WLM & Gmail) )
Als ik vervolgens de cursor op het woord verbroken plaats (NB zonder te klikken) dan wordt de verbinding hersteld en stomen de emails binnen.

IMAP.jpg
4 december 2015 om 10:04.
Freedom zegt:

Zet het schuifje in het tabblad "geavanceerd" de 'Time-out voor Server" eens 10 minuten(Voor alle accounts)

4 december 2015 om 10:31.
weteringans zegt:

Ik heb dit gedaan maar ook dat werkt helaas niet.Als ik Microsoft Outlook 10 sluit {zie vorig bericht} heb ik geen email meer want ik heb maar een email account. Ik heb geprobeerd om Mail van Windows 10 te installeren maar dan kan ik geen e-mails versturen. Op de site van KPN staat dat ze een bug hebben,dus ook dat schiet niet op.

4 december 2015 om 12:54.
Niekie zegt:

Als de fout bij KPN ligt (en dat denk ik) dan helpt een andere emailclient (mailapp W10) ook niet.
Die maakt nl. ook verbinding met dezelfde Imapserver van KPN.

Niek

4 december 2015 om 13:07.
HenkW zegt:

Laatste mogelijkheid is om voor nood over te gaan naar pop3. Als de storing er dan toch in blijft zitten dan moet je aan intern.
Henk

4 december 2015 om 13:41.
Freedom zegt:

HenkW,
Is die storing bij jou nu óók definitief opgelost?
Of krijg jij nog steeds die melding?
(Zo ik gisteren al schreef is bij mij het probleem "opgelost)
Soundman

4 december 2015 om 13:55.
HenkW zegt:

Soundman, tot op heden heb ik geen last meer gehad maar laat ik het afkloppen. We wachten af.
Henk

4 december 2015 om 17:29.
Rob58 zegt:

Goedemorgen beste mensen,

met grote belangstelling heb ik deze discussie gevolgd omdat het hier besproken probleem ook bij mij speelt.
Ik werk met Windows 10 x64 en Microsoft Outlook 2016.
Alleen....... ik zit niet bij KPN zoals alle andere sprekers hier maar bij Ziggo.
Het probleem doet zich bij mij voor bij mijn twee Ziggo accounts. Daarnaast gebruik ik een account van outlook.com en van Gmail,waarbij het probleem zich niet voordoet.
Het is bij het ophalen van mail ook niet zo dat de verbinding voor beide accounts van Ziggo verbroken wordt maar wisselend soms de ene en dan de andere. Nadat ik Outlook 2016 opnieuw heb gestart gaat het even goed maar bij een volgende start is het dan weer mis.
Ik zoek natuurlijk ook mee bij het vinden van een structurele oplossing. Iedereen hier veel succes,

Rob.

5 december 2015 om 06:53.
Freedom zegt:

We blijven zoeken.
Zo kan je die vervelende foutmelding van de IMAP -Server onderdrukken.
Bij mij werkt het onderstaande en krijg de melding niet meer.
Ben zeer benieuwd of het bij iedereen ook werkt!!
Reageer even.

Soundman

FoutmeldingIMAPonderdrukken.png
11 december 2015 om 11:26.
HenkW zegt:

Hallo Soundman, Ik heb geen problemen meer terwijl de tijd bij mij op 10 minuten staat in WLM. Ik heb deze tijd ook niet verzet.
Henk

11 december 2015 om 18:57.
weteringans zegt:

Hallo Ik heb de tijd wel verzet en tot op heden werkt het prima

11 december 2015 om 19:18.
Niekie zegt:

Ik denk dat KPN haar probleem heeft opgelost.

Niek

11 december 2015 om 20:54.
weteringans zegt:

Ik heb de tijd weer terug gezet maar toen kwam die vervelende opmerking weer terug dus heeft de KPN nog niets opgelost.Dus heb ik de tijd weer op i minuut gezet.En dat werkt.

12 december 2015 om 14:33.
Rob58 zegt:

Hallo beste mensen,

jammer dat voor de meesten hier het probleem nog steeds niet is opgelost.
Bij mij is dit probleem inmiddels na lang zoeken opgelost. Het probleem bij mij in Outlook 2016 zat in een enorm vertragende invoegtoepassing, in mijn geval van Onenote, die tevens ervoor verantwoordelijk was dat Outlook 2016 na afsluiten actief bleef in het systeemvak. Deze invoegtoepassing heb ik uitgeschakeld waarmee alle problemen zijn opgelost. Ik weet natuurlijk niet of het hier geschetste probleem provider onafhankelijk is of dat er bij KPN nog iets niet in orde is. Ik zit namelijk, zoals ik al eerder aangaf, bij Ziggo. Maar misschien is de oplossing voor het probleem bij mij ook iets voor de anderen hier. Heel veel succes en fijn weekend
Rob.

12 december 2015 om 14:52.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club