SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Windows 10 Mail applicatie doet gek
Geplaatst op 21 december 2015 om 21:19 door elvepe

Ik heb twee accounts, de eerste bij Microsoft en de andere bij Google Mail.
In de Mail applicatie heb ik deze twee accounts geïmporteerd.
1. Als ik met de Internetbrowser IE11 devanuit het Outlook.com accountgebruik om een mail naar Google Mailte sturen, gaat alles goed.
2. Als ik met de Mail-applicatie een mail vanuit het Outlook.com account naar Google Mail stuur, gaat ook alles goed. De inkomende mail is ook in de Mail-applicatie geopend.
3. Als ik met de Internetbrowser Google Chromevanuit het GMail.com account gebruik om een mail naar Outlook te sturen, gaat alles goed.
4. Als ik met de Mail-applicatie een mail vanuit het GMail.com account naar Outlook te sturen, is meteen alles fout. De mail-applicatie staat met blauwe balletjes rond te draaien en alle bijgevoegde documenten worden met de melding "Downloaden mislukt".
Als ik de in Outlook hetzelfdebericht met de Internetbrowser IE11 in Outlook.com open, is alles in orde.
Waar moet ik de oorzaak van deze fout vinden?
Is er soms een instelling die ik in de Mail-applicatie in Windows 10 moet aanpassen?

Met een vriendelijke groet,
elvepe

4 reacties
Niekie zegt:

Ik vermoed dat u 1 van de 2 browsers als standaard moet aanwijzen, want nu weet denk de Mailapp niet meer wat u wilt.

In Windows 10 gaat u daarvoor naar: Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s
daar verschijnt de lijst met apps (programma's) en daar wijst u Internet Explorer of Google Chrome, of een andere browser, als u standaard browser aan.
Ik hoop dat, dat het probleem oplost.

Niek

21 december 2015 om 22:31.
Dirk Boom zegt:

De gmailaccount moet in de mailapp opgevoerd worden bij de keuze 'google'. Waarschijnlijk is hij ingebracht onder een andere keuze. Als dat zo is: account verwijderen en op de juiste plek opnieuw inbrengen. Dan werkt het goed.

22 december 2015 om 22:24.
elvepe zegt:

Heren,
Hartelijk dank voor het meedenken en uw adviezen.
Ik heb alle accounts uit de Mail-app verwijderd en opnieuw aangebracht.
Het resultaat is hiervan dat het document wederom in pending kwam te staan, dus heb ik dit document verwijderd en opnieuw samengesteld. Nu werkt wél alles goed.
Mijn vermoeden is dat er 'ergens onderweg' iets met het eerder verzonden bericht is fout gegaan.
Ik ben nu wel iets meer bedreven met het zoeken naar informatie in Windows 10.

Een prettige feestdagen en een gelukkig 2016 toegewenst.
elvepe

23 december 2015 om 17:14.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de terugmelding en ook mooie dagen gewenst.

23 december 2015 om 17:45.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club