Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Hoe lossen we dit nou op ?????????
Geplaatst op 25 februari 2016 om 15:58 door cnhvandijck

Als ik ( in WLM en werkend met Windows 7) een vertrouwde mail binnenkrijg die in de tekst een met de muis te openen bijlage heeft dan krijg ik bij de poging dat ook te doen ( muisklik op die bijlage ) een kadertje op mijn scherm welke in eerste instantie een rood bolletje met een wit kruis erin heeft. Daarnaast staat de volgende tekst:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
Installeer een programma of , als dit al geïnstalleerd is, maak dan een koppeling in het onderdeel STANDAARDPROGRAMMA'S van het configuratiescherm.
Mijn vraag is welk programma ik dan wel zou moeten installeren.
In ieder geval kan ik de binnengekomen e-mails die dit berichtje vertonen dus niet volledig bekijken.
Hoop op een antwoord.
m.vr.gr.
C.N.H. van Dijck

12 reacties
Niekie zegt:

Deze foutmelding doet zich vaak voor als Google Chrome verwijderd is van de computer.
WLm weet niet met welk programma (webbrowser) een link in een e-mailtje moet worden geopend.
Als u laat weten welke webbrowser u standaard gebruikt, wordt uitgelegd hoe u dit kunt oplossen.

Niek

25 februari 2016 om 16:07.
kareltje zegt:

Welke extensie heeft zo'n bijlage?

25 februari 2016 om 16:10.
TheoJ zegt:

In de tekst kun je geen bijlage krijgen. Een bijlage is een aan de mail vastgeplakt bestand. Dit kan een foto, office-bestand, gezipt bestand enz zijn.
Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menu met welk programma je de bijlage wilt openen.

25 februari 2016 om 16:10.
Niekie zegt:

Omdat er staat "in de tekst"ging ik uit van een aanklikbare link.
We wachten maar op verduidelijking toch?

Niek

25 februari 2016 om 16:23.
cnhvandijck zegt:

Zie je nou wel , ik KAN me gewoon niet goed uitdrukken !!!!!!!!!!!!!
Nog een keertje proberen:
Ik krijg een e-mail binnen ( van een vertrouwde afzender ) , b.v. van de KLM die me een aanbod voor een vlucht aanbiedt.
In de mail moet ik dan op een bepaalde plek op b.v. een "link'je" klikken om via dat linkje weer wat meer van de aanbieding te zien.
Als ik dát dan doe krijg ik de melding in dat bewuste kadertje welke ik beschreef in mijn allereerste vraag.
Hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest.
Sorry voor de verwarring.
m.vr.gr.

25 februari 2016 om 17:33.
Niekie zegt:

En nu de vraag nog: Welke internet Browser gebruikt U standaard?
Is dat Internet Explorer?
Is dat Google Chrome?
Is dat Firefox?

Ga in elk geval deze weg: Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen

En stel de gebruikte browser daar als standaard in.
Mogelijk is dat het probleem verholpen.

Mocht de fout veroorzaakt zijn, door het verwijderen van Google Chrome, dan zijn er vermoedelijk nog meer ingrepen nodig, maar dat lezen we dan wel.

Niek

25 februari 2016 om 18:03.
cnhvandijck zegt:

Hallo Niek.
Mijn internet Browser is Internet Explorer.
( Had een week geleden [ dacht ook al op jouw advies ] Google Chrome geïnstalleerd maar weer verwijderd omdat ik die véél trager en onoverzichtelijker vind dan I.E. ).

Ben toen de weg gegaan die je nu aangeeft: Configuratiescherm..... enz. enz.
Kom dan op een scherm waaruit ik iets moet kiezen , maar ik weet echt niet wát....
Moet ik gewoon Internet Explorer als standaard instellen ?
Hoor graag, maar een terugreactie van mij kan morgen pas. Vanavond geen tijd meer.
Alvast dank.

25 februari 2016 om 19:23.
Niekie zegt:

Hmmm Chrome installeren was een advies van Ruud zie hier, maar op zich maakt dat niet uit. Alleen Chrome verwijdert zich niet netjes en daardoor heb je nu dit probleem.

Ik zou inderdaad proberen om eerst daar IE weer als standaard in te stellen, maar vrees dat dit niet genoeg is.

Er is een oplossing om in het register wat wijzigingen door te voeren, maar als u daar geen ervaring mee heeft zou ik daar niet aan beginnen.
Ik geef hier wel even de (Engelse) tekst weer:

""1. Click Start, click Run, type Regedit in the Open box, and then click OK.
2. Locate the following subkey:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
3. On the File menu, click Export.
4. In the Export Registry File dialog box, enter HKCU_Classes_HTML_Backup.reg and click Save.
Note: This will create a backup of this registry key in the My Documents folder by default.
5. Right click the (Default) value for the .html key and select Modify...
6. Change the value from "ChromeHTML" to "htmlfile"
Repeat steps 1-6 for .htm and .shtml keys if they exist, remember to change the name of your backup file for each export.
""

Daarin tegen kan je ook DEZE fix gebruiken. Kies op die site het juiste besturing systeem en download die en voert hem uit.

Kijken of de links dan weer werken. Zo niet lezen we het.
(het zal geen probleem geven als je geen Outlook maar WLM gebruikt, want het gaat puur om het aanpassen van wat waarden in het register. Nu verwijst alles daar naar "" ChromeHTM"" en dat moet worden "" htmlfile""

Niek

25 februari 2016 om 22:05.
Eenhoorn. zegt:

Ik krijg zo nu en dan een bericht van mensen, die van mij een leuke bijdrage toegestuurd krijgen, dit niet kunnen openen. Volgens mijn computerhulp, is er een gratis programma via het internet daarvoor te instaleren. Voor Uw situatie, lijkt mij het best om via Senior/web , of student aan huis te raadplegen voor de oplossing. Dit zelf toepassen, ?? Dat is moeilijk. De antwoorden op een vraag via deze club, ze zijn nogal technisch en jemerkt ook dat de mensen precies weten wat er gedaan moet worden. Daar word je weer heel onzeker van. Gelukkig heb ik Jeffrey en is er wat mis met mijn pc/ wordt door hem opgelost. Dit is dan wel regio Breda.Nogmaals computerhulp aan huis via Senior web inschakelen en het wordt voor U opgelost.

26 februari 2016 om 09:20.
Niekie zegt:

Daarom ook de FIX die ik noemde.
Niek

26 februari 2016 om 12:02.
cnhvandijck zegt:

Hallo Niek.
Heb na jouw voorlaatste reactie gedaan wat je in eerste instantie adviseerde:
Ik zou inderdaad proberen om eerst daar IE weer als standaard in te stellen, maar vrees dat dit niet genoeg is.
PROBLEEM OPGELOST !!
Kan weer alles openen wat er in de mails meegezonden wordt.
Dank daarvoor.
m.vr.gr.
C.N.H. van Dijck

26 februari 2016 om 13:53.
Niekie zegt:

Dat is heel mooi!! Graag gedaan en bedankt voor het terug melden.
Niek

26 februari 2016 om 14:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club