Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Caiway
Geplaatst op 21 juli 2016 om 15:32 door Jelle-46

Mijn provider is Caiway, ik heb een Lumia telefoon sinds drie dagen heb ik windows 10 er op.
Nu wil ik mijn provider account in mijn mail koppelen maar dat lukt niet.
In de windows mail staat hij wel als gekoppeld maar krijg geen mail binnen, ik heb via mijn provider een link gekregen hoe ik te werk moet gaan en dat is gelukt alleen krijg ik iedere keer bericht ( De account instellingen voor uw Caiway zijn verouderd ).
Dit krijg ik te zien op mijn laptop en telefoon ik heb de herstel knop ingedrukt maar het helpt niet
Nu weet ik dat er al eens een topic over is geweest maar hoop dat er nu wel een oplossing voor is.
Als het niet lukt is het ook geen probleem maar ik zou het wel graag op mijn telefoon willen hebben.

20 reacties
Niekie zegt:

Zocht u deze link.

Niek

21 juli 2016 om 16:37.
Dirk Boom zegt:

Caiway is gedateerd want heeft volgens het lijstje in Niekie's link nog geen IMAP maar alleen POP. De boodschap van de Lumia smartphone kan hiermee verband houden.
Verder wordt het wegens de POP-instelling nog even opletten tussen smartphone en andere pc maar ik raad aan om eerst het e-mailadres toe te voegen.
Zie ook het plaatje van Windows 10 op een smartphone: het toevoegen van het Caiway e-mailadres geschiedt via de keuze 'Ander account'. CORRECTIE achteraf: volgens Caiway moet het instellen van het e-mailadres via 'geavanceerde configuratie' (staat er direct onder). Ik zag bij Caiway deze ongeveer correcte instructie.
NB op mijn plaatje stonden bovenaan 2 al geïnstalleerde accounts; die zijn privé en heb ik er even afgesneden.

scherm.jpg
21 juli 2016 om 18:17.
Niekie zegt:

Caiway is wel de snelste provider in Nederland en de eerste ter wereld die internet via de kabel aanbood. (op het Amerikaanse leger na). Ze laten nu met IMAP een steekje vallen inderdaad. :-)
Maar daarom is heel caiway nog niet gedateerd.

Niek

21 juli 2016 om 19:01.
Dirk Boom zegt:

En ze kennen de Windows Smartphone niet Niekie. Tsss. Zie correctie in mijn commentaar hierboven.
Seniorweb kent trouwens (in je verwijzing) ook niet de Lumia's en Windows 10 op de smartphone. Maar dat is een andere discussie, net als die over Caiway.

21 juli 2016 om 20:10.
Jelle-46 zegt:

Heren bedankt voor jullie reactie's, alles wat jullie schrijven heb ik gedaan maar het is niet gelukt ik denk dat ik volgende week de Caiway even ga bellen, maar ik twijfel of het goedkomt omdat ik bericht heb gekregen van Caiway om maar de helpdesk te bellen.
Ik hou jullie op de hoogte.

21 juli 2016 om 22:18.
Dirk Boom zegt:

Misschien is nog hulp mogelijk ....
Bij 'geavanceerde configuratie' kun je al dan niet gegevens invullen en vinkjes zetten/weghalen.
Caiway zou moeten weten wat moet worden ingevuld maar misschien weet Niekie het ook. Mijn hulp is het laten zien van de invulvelden en vinkjes via twee schermfoto's. Dit is schermfoto 1.
('uw naam' stond vooringevuld en heb ik weggehaald, pop3/imap was te kiezen via een driehoekje, de rest was leeg)

wp_ss_20160721_0002.png
22 juli 2016 om 00:10.
Dirk Boom zegt:

En dit is schermfoto 2.
(hier staan de vinkjes allemaal aan, moet dat zo blijven?)

wp_ss_20160721_0003.png
22 juli 2016 om 00:12.
Niekie zegt:

Probeer deze link eens uit.
En de eerste keer als u uw "account naam" moet invullen, waar bij staat "" Accountnaam: Vul een accountnaam naar keuze in"" Hoeft niet het e-mail adres in gevuld te worden, maar gewoon een titel, zoals de het account zelf wilt noemen. bv "Caiway".

Niek

22 juli 2016 om 13:42.
Jelle-46 zegt:

Niek deze link kreeg ik ook van Caiway, en heb hem helemaal ingevuld maar helaas het werkt niet.
Dirk jij schrijf dat je mijn naam heb verwijderd dat was ingevuld maar ik heb helemaal geen bijlage erbij gedaan hoe kan dat dan gebeuren.
Dirk alles heb ik ingevuld maar helaas het werkt niet.
Ik ga in het weekend nog een keer proberen, anders neem ik volgende week contact op met Caiway maar tips blijven welkom.
 

22 juli 2016 om 14:26.
Dirk Boom zegt:

Jelle ik had niet jouw naam verwijderd maar die van mijn vrouw, in mijn bijlagen :-)
Óf Caiway heeft een verkeerde instructie, óf een smartphone verschilt van een pc maar met Windows 10 is dat volgens mij niet meer zo, de in te vullen schermen zijn in ieder geval gelijk.
Een optie is ook nog om met Microsoft te schakelen als het telefoontje met Caiway niets oplevert.
Aanvullende vraag: hoe probeer je te mailen? Via het telefoonnetwerk of via wifi? (wie weet maakt dat nog verschil)

22 juli 2016 om 14:43.
Jelle-46 zegt:

Oke Dirk één probleem opgelost, ik mail via wifi maar op mijn telefoon en laptop krijg ik deze melding terwijl het toch gekoppeld is.
Maar ja er zijn ergere dingen als het niet lukt is er nog geen man overboord maar zou het wel leuk vinden als ik op mijn telefoon de mail van mijn provider kan lezen.

22 juli 2016 om 14:56.
Dirk Boom zegt:

Oh, begrijp ik het goed dat de foutmelding komt zowel op de pc als op de smartphone?
Wat bedoel je met gekoppeld?
En ... werkt het via het telefoonnetwerk ook niet? (even wifi uitzetten en proberen)

Dan uitleg over POP bij standaard instellingen:
Als je de mail met de PC ophaalt, dan wordt deze door het mailprogramma van de PC op de server van Caiway verwijderd. Als je de mail daarna met de smartphone wilt ophalen, dan kijkt deze op die server en vindt hij dus niets meer. Omgekeerd werkt dat ook zo.
Kan daar het probleem zitten? (velen hebben dit al mogen ervaren als zij meerdere apparaten gebruiken, het besturingssysteem maakt dan niet uit).
Dat is het nadeel van POP en daarom wordt IMAP de standaard. IMAP houdt de informatie overal gelijk.
De Seniorwebsite geeft er ook uitleg over.

22 juli 2016 om 15:09.
Niekie zegt:

Jelle: Zou je naar deze site kunnen gaan.
Daar vul je je Caiway account in en kiest het juiste stuk achter de @
En het wachtwoord.

Kan je daar wel inloggen.
Als het daar ook niet lukt, zou het wachtwoord onjuist zijn.

Niek

22 juli 2016 om 18:46.
Jelle-46 zegt:

Niek ook dat lukt niet. Ik heb nog geen nieuw wachtwoord aangevraagd wacht eerst jou reactie af.
Dirk met gekoppeld bedoel ik dat ik in Windows 10 Mail de mail's Outlook en Gmail en nu ook Caiway mail gekoppeld zijn met postvak in.

Knipsel.PNG
22 juli 2016 om 22:30.
Niekie zegt:

Jelle. Deze foutmelding laat zien, dat je het te vaak hebt geprobeerd met vermoedelijk een onjuist wachtwoord.
Als je je gegevens van de site van Mijn Caiway op orde hebt, kan je daar inloggen en zelf je wachtwoord voor je email account wijzigen.
Maar ik zou nu even een avond/nacht geen pogingen meer doen, omdat er te veel "failures"/ fouten" zijn gemaakt en je account vermoedelijk even geblokkeerd is.

Niek

22 juli 2016 om 22:48.
Jelle-46 zegt:

Niek ik wacht tot morgen en dan maak ik een nieuw wachtwoord aan.
Ik kan wel met dit wachtwoord en gebruikersnaam in Mijn Caiway komen, maak dat iets uit of staat dat los van mijn Mail.

22 juli 2016 om 23:00.
Niekie zegt:

Ja "mijn caiway" staat geheel los van het email account. Dat is gewoon je persoonlijke pagina bij Caiway, waar je je instellingen van je abonnement kunt aanpassen, of bijvoorbeeld een sport uitzending kunt "kopen"
Gebruikersnaam en wachtwoord "kunnen" echter wel hetzelfde zijn, al is dat standaard zeker niet zo. Dat zou je dan zelf zo moeten hebben ingesteld.

En pas op dat je daar wel het wachtwoord van je e-mail aanpast en niet dat van Mijn caiway. Dus goed lezen.

Niek

22 juli 2016 om 23:31.
Jelle-46 zegt:

Probleem opgelost, ik heb alles geprobeerd maar helaas niets werkte mijn webmail niet mijn gewone mail ook niet een aantal berichten naar mij zelf gestuurd maar niets kwam binnen.
Nieuw wachtwoord genomen ook dat werkte niet.
Maar bij caiway heb je twee e-mail adressen een lange en een korte en bij het korte adres is het mis gegaan normaal doe ik er niets mee, en tot slot ben ik ook nog een letter vergeten je begrijp het al alles ging mis.
Vanochtend even Caiway gebeld en het probleem was snel opgelost.
Niek je wijst mij er telkens op om goed te lezen dat heb ik gedaan en dan een letter vergeten dom dom.
Sorry Niek dat ik niet gewacht heeft om dit probleem samen op te lossen.
Niek en Dirk bedank voor jullie hulp.

25 juli 2016 om 16:31.
Dirk Boom zegt:

Graag gedaan en ... geen fouten gemaakt = niets geleerd :-)

25 juli 2016 om 21:49.
Niekie zegt:
Mooi dat het is opgelost. Zelf gebruik ik altijd mijn korte email adres (3 letters).
Bedankt voor het terug melden.

Niek
25 juli 2016 om 22:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club