Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Nieuwe provider
Geplaatst op 29 juli 2016 om 16:50 door Geer80

Ik ben overgegaan op een andere provider. Op mijn laptop is door de installateur alles ingesteld om e-mail te ontvangen. Dat gaat prima. Ontvangen en sturen geen probleem. Maar hoe moet ik dat nu doen op mijn tablet. Daar komt nog steeds mail binnen op de oude provider email naam.
Misschien een oude vraag en staat hij waarschijnlijk wel ergens met antwoord, maar ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt. Geer

22 reacties
Niekie zegt:

Wie is uw nieuwe provider en welk soort tablet heeft u?

Niek

29 juli 2016 om 17:03.
Geer80 zegt:

Sorry Niek dat ik dit niet aangaf. Provider is Vodafonethuis.nl en mijn tablet is de Samsung Calaxy Tab 3

29 juli 2016 om 17:08.
Niekie zegt:

Hier staan de instellingen van de e-mail server.

En hier een complete handleiding. Onderaan pagina 5 begint het verhaal over de tablet.

Niek

29 juli 2016 om 17:50.
Dirk Boom zegt:

Update: onderstaande reactie kruist die van Niekie en is misschien niet meer nodig.
Moet op de tablet een oud e-mailadres worden verwijderd en een nieuw e-mailadres toegevoegd?
Of is het e-mailadres gelijk gebleven en betreft het de instellingen van het e-mailadres?
Of betreft het alleen de naam van het e-mailadres?
De tablet ontvangt nl wel e-mail. Lukt versturen ook?

29 juli 2016 om 17:53.
Geer80 zegt:

Beste Niek en Dirk,
Misschien heb ik mijn probleem te vaag omschreven, want dat inloggen op de tablet was geen probleem. Dat had ik al gevonden. Ik kon alleen op mijn nieuwe emailadres geen mail ontvangen op mijn tablet, omdat daar nog de naam stond op de oude provider. Maar ook daar ben ik uit. Alles werkt.
Fijn voor jullie spontane hulp en een fijn weekend.
Geer

29 juli 2016 om 19:58.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de melding Geer.
Hoe is het opgelost?

29 juli 2016 om 20:11.
Geer80 zegt:

Moeilijk te omschrijven Dirk. Ik ken al die termen niet maar ik had een voorbeeld op mijn laptop want dat had de installateur van Vodafone gedaan. Ook is een beetje lef hebben belangrijk. Gewoon DOEN. Gaat het fout dan is er nog geen man over boord. Er is nog de laptop die wel goed werkt. Ik hoop je iets geholpen te hebben met dit antwoord.
Fijn weekend.

29 juli 2016 om 20:24.
Dirk Boom zegt:

Ah, gewoon goed naar de instellingen gekeken en die gekopieerd, dat is het betere werk.

29 juli 2016 om 21:30.
Eenhoorn. zegt:

Geer@ Het is wel heel belangrijk met het overstappen naar een andere provider, dat de mail contacten, dit ook moeten weten. Mijn overstap van Tele2.nl naar Kpn.nl dat is het probleem niet. Wel, met de mail adressen. Op de web/mail Tele 2 komt nu nog na ? jaar mail binnen. Van bepaalde instellingen die het niet in hun administratie veranderd hebben. Ook met inloggen gaat het nog wel eens verkeerd door dat ik van provider veranderd ben.!!!!

30 juli 2016 om 08:44.
Geer80 zegt:

Eenhoorn bedankt voor je tips. Ik heb al mijn relaties het nieuwe email adres doorgegeven en daar waar nodig zelf aangepast. Als sommige berichten dan niet bij mij doorkomen is dat jammer. Ik lig daar niet zo wakker van. Dat is dan het probleem van de afzender.
Fijn weekend.
Geer

30 juli 2016 om 11:52.
Eenhoorn. zegt:

Eenhoorn ligt er ook niet wakker van. Ik ben alleen heel verbaast, dat door serieuze instellingen er onverschillig op gereageerd wordt. Ik heb nogal veel moeite moeten doen om dit bij de vakbond te laten veranderen. Vandaar mijn reactie naar U toe.!!

30 juli 2016 om 17:20.
fred612 zegt:

Kun je de oude mail adressen niet als alias in nieuwe programma erbij zetten dan krijg je de berichten wel binnen ?

1 augustus 2016 om 13:16.
Niekie zegt:

Fred. Als je het abo bij de oude provider opzegt, wordt het e-mail adres verwijderd, tenzij er anders wordt afgesproken (en betaald). Dus een alias maken zal niet werken.

Niek

1 augustus 2016 om 14:15.
Geer80 zegt:

Lijkt mij ook Fred. Ik denk ook niet dat ....chello.nl zolang gebruikt kan worden als je niet meer bij de provider bent. Hoe dan ook ik ben er uit en alles werkt tot tevredenheid. Merk nu al dat down en upload veel en veel sneller gaan dan bij Ziggo. Die heeft geen glasvezel. Tot nu toe tevreden, al moet ik toegeven dat Ziggo sommige dingen wel heeft en mijn huidige provider niet. Maar zoals het altijd gaat in het leven: hier vind je wat en daar laat je wat. Fijn dat jullie reageerden op mijn vraag om hulp. Dat is het fijne van het Seniorweb. Fijne club!!

1 augustus 2016 om 15:11.
fred612 zegt:

''Daar komt nog steeds mail aan van de oude provider"""??? Het adres blijft de provider steun natuurlijk niet, maar hoe komt het dan ??
Bij gmail en hotmail ed werkt het wel, je provider adres ziggo is het hoofd en contact adres en de anderen 4x komen erbij mee in hun eigen INBOX

1 augustus 2016 om 15:52.
Eenhoorn. zegt:

fred6 12 @ ProviderTele2.nl was niet bereid om mijn storingsprobleem op te lossen. Ik kreeg een donatie en wegwezen!! Daarna Kpn, vervolgens Kpn afdeling glasvezel. Wij helpen U graag.!! Die stelregel is voor mij oke. Zo nu en dan kijk ik in de webmail van tele2.nl Door verandering naar kpn.nl is mijn naam in de mail blijven zitten bij tele2.nl Verder gebeurd er niks. Kpn is mijn provider, daar heb ik 3 alias-sen. 2 bij afdeling glasvezel en 1 bij de andere kpn. Dit allemaal ten gevolgen van een foute aansluiting met de telefoonstekker. Dan heeft mijn systeembeheerder mij een g/mail adres er bij gegeven. Aangaande de spam mail die via kpn toch ondanks blokkades door gestuurd wordt. Voor mij is het van groot belang om geen storingen te hebben. Nu is de communicatie normaal. Dankzij afdeling glasvezel van Kpn.

1 augustus 2016 om 16:14.
Niekie zegt:

Hmmm Glasvezel via de telefoonlijn? Dat lijkt mij onmogelijk.

Niek

1 augustus 2016 om 16:27.
Dirk Boom zegt:

Glasvezel via de tel.lijn: er kan VDSL bedoeld worden, dat is glasvezel tot aan de telefoonkasten in de wijken en (ongewijzigd) koperen draad vanaf de kasten tot de huizen. Hiermee worden behoorlijke internetsnelheden bereikt, afhankelijk van de afstand van het huis tot de telefoonkast. Bij mij werd recent de lijnsnelheid 10x zo hoog.
Deze voorziening wordt vaak glasvezel genoemd en is dat ook, maar niet tot aan huis.
Eigenlijk wordt met glasvezel bedoeld: tot in huis, maar er is dus een tussenvorm.
Leidt vaker tot spraakverwarring.

1 augustus 2016 om 16:49.
Niekie zegt:

Dat is dus ook wat Ziggo heeft. Glasvezel tot aan de wijkkast. Ik kan dat geen glasvezel noemen. Het is meer een verkoop truc.
Bij mij ligt het tot aan het glasvezel modem hier in huis.
Ik kan tot 500 Mb/s up en down.

Niek

1 augustus 2016 om 17:27.
fred612 zegt:

als er t2 mails binnenkomen moeten die toch met de goede instellingen op laptop en tablet en telefoon te lezen zijn? Vodafoon suggereert dat alle aliassen 5 adressen gebruikt kunnen worden, maar bedoelen .....@vodafoon.... en de gratis adressen?

1 augustus 2016 om 17:39.
Eenhoorn. zegt:

Niek, @, Er is een verschil ivm mijn uitleg. ?? iedereen weet, dat er 2 verbindingen zijn . Casema had zijn eigen aansluiting voor de Tv met de Casema aansluiting. De telefoon had destijds een eigen aansluiting met de telefoon stekker. Voor de telefoon , dan gaat de stekker in het contact en de aansluiting was oke. De tv had toen ook zijn contact met de Casema aansluiting.!! Nu zoveel jaren later, Is er wel wat veranderd. Casema is Ziggo geworden. Kpn heeft zijn netwerk verhuurd aan andere. Ziggo komt binnen via de Casema verbinding. Kpn en andere providers die via kpn gebruik maken van het netwerk van kpn dat gaat via de telefoon aansluiting. Ziggo of te wel Casema staat niet toe dat andere gebruik maken van hun netwerk.
In elk nl woning zijn er nu 2 aansluitingen de telefoon en tv aansluiting. Kpn verhuurt zijn net werk en komt binnen via de telefoon stekker . Ziggo verhuurt niks en houd zijn Casema aansluiting. Zo ervaar ik dit. Dank zij de afdeling kpn glasvezel, dit komt niet verder dan de centrale-kast vlak bij onze flat, is onze verbinding nu goed. Het is nog niet zo ver, dat glasvezel via de meterkast bij mij binnen komt. Maar dank zij de afdeling glasvezel hebben wij nu een storigsvrij ontvangst.

1 augustus 2016 om 20:15.
Eenhoorn. zegt:

@,, De uitleg van de Hr. Boom is correct . VDSL van provider Kpn. Deze monteurs hebben toch weer een ander inzicht wat storingen aangaat.

2 augustus 2016 om 08:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club