SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Probleem e-mail versturen
Geplaatst op 30 juli 2016 om 15:53 door Harie

Ik wil een e-mail met bijlage sturen naar een adres in Belgie met Mozilla Firefox en ook met HetNet echter steeds krijg ik ze terug met de melding dat het niet bezorgd kan worden. Stuur ik dit mailtje naar mezelf of naar mijn dochter dan komt het wel aan.
Nu is dit bericht door iemand anders vanaf zijn laptop verstuurd en komt het wel aan. Ik weet niet welke provider hij gebruikt.
Mijn vraag is hoe kan dit dat het niet in het buitenland aankomt maar wel bij ons. Of moet ik ergens wat veranderen in de instellingen zo ja waar vind ik dat.

9 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik vermoed dat er toch een foutje is gemaakt bij intypen van het e-mailadres.

30 juli 2016 om 15:56.
Niekie zegt:

Hoe groot is de bijlage. Want de provider van de Belg, kan daar wel een probleem mee hebben.

Niek

30 juli 2016 om 16:01.
Harie zegt:

bijlage is 1.2Mb email adres gekopieerd van internet

30 juli 2016 om 16:27.
Jan39 zegt:

Als het een gekopieérd adres is moet hij bij het kopieren wel helemaal aan het begin staan anders heb je een spatie teveel in het adres staan, probeer dat maar eens. Succes Jan

30 juli 2016 om 16:48.
Harie zegt:

Ik krijg de volgende foutmelding als de mail verzonden is en staat in postvak uit.
Hoe is dit op te lossen. Heb contact gehad met KPN, mail gecontroleerd en verzonden maar is toch niet geslaagd. Anti virus pakket van KPN Veilig.

Knipsel.JPG
30 juli 2016 om 18:58.
Niekie zegt:

Het is soms even zoeken maar hier vermelden ze de oorzaak.

""Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de mail zit dat niet ondersteund wordt door de ontvangende mailserver. Het gaat hier dan voornamelijk om de manier waarop de tekst van je mail gecodeerd wordt voor het verzonden wordt. Dit kan namelijk op een manier die 7 bit MIME wordt genoemd, en op een manier die 8 bit MIME wordt genoemd. Meestal met deze foutmelding blijkt de ontvangende server 8 bit MIME niet goed aan te kunnen. ""

Je zou de tekst kunnen kopieren naar een nieuw bericht en dat proberen te versturen. Het kan echter ook andere oorzaken hebben.

Mail je met Thunderbird?

Dan zou dit de (Engelstalige) oplossing kunnen zijn:
"" In de Engelse versie van Thunderbird open je het Tools menu en dan ga je naar Options > Advanced > General > Advanced Configuration > Config Editor. Bevestig de waarschuwing dat je voorzichtig zult zijn en druk dan eens op Ctrl+F. Dit opent een zoekvenster. Vul in dat venster in: mail.strictly_mime. Druk op enter, en je komt uit bij die preference. Pas deze dan aan naar 'true'.""

In het Nederlands is het dan: Extra # Opties # Geavanceerd # Cofiguratie editor en verder als hierboven.

Niek

30 juli 2016 om 19:22.
Harie zegt:

Niek het schijnt te helpen 20 minuten geleden het bericht verstuurd en nog niet teruggekomen. Het was wel even zoeken in Thunderbird om dit te vinden wat je schrijft.

30 juli 2016 om 20:11.
Dirk Boom zegt:

Tjonge, dit is wel complex. Ligt het aan Thunderbird?

30 juli 2016 om 20:42.
Niekie zegt:

Dat zou heel mooi zijn, als het nu wel lukt. Zelf gebruik ik Thunderbird niet. Ik had ook nog nooit van zo'n foutmelding gehoord of gelezen. Nog minder over het oplossen ervan.

Het schijnt te liggen aan de laatste update van TB van mei dit jaar.

Niek

30 juli 2016 om 21:27.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club