Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Nieuwe mappen maken in mail in Windows 10
Geplaatst op 5 augustus 2016 om 14:05 door gupje

Sinds kort werk ik met mail in Windows 10. Daarvoor met Windows Live Mail. Hoe kan ik nieuwe mappen aanmaken in Mail?

13 reacties
Niekie zegt:

Dat zal je even via deze deze link moeten doen.
Dus via de webbrowser.
Je klikt daar aan de linkerzijde, met rechts op het postvakIN en kiest voor submap aanmaken.

Niek

Edit: 18.42. Nu zou hij moeten werken. (bedankt Dirk)

5 augustus 2016 om 14:45.
Dirk Boom zegt:

Ik zie Niekie's link niet werken, het gaat om inloggen bij www.outlook.com.
 

5 augustus 2016 om 18:31.
gupje zegt:
Ik begrijp niet helemaal waarom ik via www.outlook.com mijn mail mappen kan vinden. Moet ik inderdaad alles invullen? Zie bijlage.
mail3.JPG
5 augustus 2016 om 18:58.
Dirk Boom zegt:

In de mailapp van Windows 10 kunnen geen mappen gemaakt worden. Maar deze app kan ze wél weergeven én ze zijn daarin te gebruiken.
Vraagje: gaat het om een e-mailadres bij outlook.com? Bijvoorbeeld hotmail of live.nl of outlook.com? In dat geval namelijk kan met het e-mailadres en wachtwoord worden ingelogd op de site die ik zie in het plaatje. Daarna worden de gebruikelijke mappen zichtbaar en zijn submappen te maken. Deze worden na het aanmaken dan ook zichtbaar in de Windows 10 mailapp.
Of betreft het een e-mailadres bij een andere provider? Uitgaande van IMAP, in dat geval: ga naar de site van die provider, log in via webmail, en maak de gewenste mappen. De Windows 10 app laat ze vanzelf zien en ze zijn daar ook te gebruiken.

5 augustus 2016 om 20:51.
gupje zegt:

Ik heb via webmail mijn mail gevonden met mappen, maar als ik dat afsluit en naar Mail ga zijn er geen eigen mappen te zien. Wat moet ik nu doen? Toch niet iedere keer via webmail mijn mail openen om de mappen te organiseren?

5 augustus 2016 om 21:54.
Dirk Boom zegt:

Wat voor soort e-mailadres betreft het? Bij outlook.com?
En het betreft ook echt de mailapp van Windows 10? Dus een tegel?
Als het antwoord 2x JA is, dan worden de mappen zichtbaar in de mailapp. Dat kan even duren (het is een kwestie van minuten). Klik eens op 'mappen' of op 'meer'.
Mails zijn van de ene map naar de andere te verplaatsen, enz. Maar je kunt geen nieuwe mappen maken of mappen weghalen, dat moet via de cloud. Maar dat gebeurt toch niet vaak?
De eerste keer zijn wél de nieuwe mappen te zien maar zijn ze nog leeg. Klik dan eens op het kringeltje bovenaan de map, dan wordt de inhoud alsnog geladen.
Ik gebruik zelf tientallen mappen, werkt prima.
Of gaat er toch nog iets niet goed?

5 augustus 2016 om 22:23.
gupje zegt:

Dit is mijn nieuwe Mail.

mail1.jpg
8 augustus 2016 om 12:29.
gupje zegt:
Als ik op postvak IN ga staan en met de rechtermuisknop klik krijg ik volgende tekst te zien: Boven staat 'verwijderen uit Favoriet' en onder staat 'aan Start vastmaken'
8 augustus 2016 om 12:37.
Dirk Boom zegt:

OK, dat is inderdaad de mailapp van Windows 10, ik gebruik deze met meerdere e-mailadressen.
Verder neem ik aan dat het UPC-mailadres IMAP is (de mailapp gebruikt dit standaard). De juistheid van de instellingen is in de mailapp te controleren.
Eventuele mappen staan in 'mappen', of komen tevoorschijn via 'Meer'. Ze zouden dan te zien moeten zijn. De inhoud van mappen kan de eerste keer leeg zijn. Klik dan op 'synchroniseren' (het kringeltje).
Als er behoefte is om de instellingen te checken:
Dit zijn volgens Ziggo de instellingen. (kies wel IMAP)
Controleren in de mailapp: via het wieltje onderin de mailapp (zie plaatje), dan 'accounts beheren', kies de account en kies 'opties voor synchronisatie van inhoud', dan de 'geavanceerde postvakinstellingen'.

PS dat 'favoriet' en 'aan start vastmaken' is niet nodig bij 1 e-mailadres. Niets mee doen dus.
Op mijn smartphone met W10 heb ik het wel gebruikt (mailadressen aan 'start vastgemaakt').

Knipsel.JPG
8 augustus 2016 om 18:18.
gupje zegt:

Bedankt voor de hulp. Ik ben eruit.

15 augustus 2016 om 06:38.
Dirk Boom zegt:

Bedankt voor de terugmelding.
Ik ben nog wel benieuwd hoe het is opgelost.

16 augustus 2016 om 20:16.
gupje zegt:

Ik werk nu via Ziggo webmail postvak in. In de map meer van Mail zie ik geen eigen submappen staan. Wel zag ik ... zie bijlage, maar of ik daar iets mee kan doen?

Submap.JPG
21 augustus 2016 om 12:45.
Dirk Boom zegt:

1. Het koppelen is te gebruiken als er 2 of meer mailadressen in de mailapp staan. Na koppelen wordt de mail van de gekoppelde mailadressen bij elkaar weergegeven. Dus alles in 1 inbox.
2. Betr Ziggo: de via webmail eigengemaakte mappen zouden zichtbaar moeten zijn in de mailapp.
Wel pas na het synchroniseren (even op de rondlopende pijltjes klikken).
Werkt dat?

21 augustus 2016 om 18:52.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club