Berichtdetails
Ik kan e-mail niet beantwoorden met Thunderbird want dan krijg ik een fout. Die zelfde mail komt ook in mijn KPN webmail en daar kan ik hem wel beantwoorden en hij komt ook aan. Mijn vraag is : Hoe kan dit want de uitgaande server is dezelfde.
Henk
Er is vandaag een mega storing geweest bij KPN... Kijk even of het morgen wel lukt.
Als het dan nog niet lukt, kan je dan een schermafbeelding van de foutmelding hier plaatsen?
Niek
Hallo Niek, Ik heb dit vanavond gehad. Ik krijg alle mails binnen met Thunderbird. Dit gaat via mijn provider, KPN. Diezelfde mail komt ook binnen in de Webmail van mij en ook is die van KPN. Ik kan die in Thunderbird niet terug sturen en in de Webmail wel. Dit geldt alleen voor een bepaalt mailadres. Bij andere mailadressen heb ik er geen last van. Zou het kunnen dat Thunderbird veel meer kijkt naar de veiligheid. het mail adres is: @drie letters- vijf letters.nl De foutmelding This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.
Henk
Nou dat zal niet Thunderbird doen, vermoed ik, maar je provider KPN dus.
Een dergelijk e-mail adres, zou best eens door het spamfilder van de provider kunnen worden aangezien voor een "spam" adres.
Bestaat het adres wel?
Niek
Ja Niek want dat adres staat dan ook in de webmail van KPN en dat kan ik terug sturen. Ik heb hen gebeld en zij krijgen dit binnen van KPNwebmail. Dit kan misschien een alias zijn. ik krijg wel alles binnen in Thunderbird maar kan dit niet versturen. Ik zal bij gelegenheid eens proberen met WLM.
Henk
Niek, ik heb toch nog een vraag? Als ik nu de standaard uitgaande server wijzigt dan verstuur hem toch via een ander netwerk bv. @outlook .com?
Henk
Hier staat een overzicht van de e-mail instellingen van KPN. Ik zou in elk geval Imap kiezen.
En ik weet niet of kpn een andere smtp server accepteert.
Dan zou je de smtp zo moeten instellen:
Outgoing SMTP
Server: smtp-mail.outlook.com
Server port: 587
Encryption: SSL
Maar of dat werkt? Geen idee.
Niek
Uitgaande server veranderen helpt niet. De melding komt terug. Morgen WLM proberen en anders zal waarschijnlijk zoals jij vermoede KPN de zaak tegen houden.
Henk
Ja Ron een horizontaal streepje -
@Niek, je hoort nog van mij.
Henk
Goede morgen Ron, Nee want het is een replay. Ik heb net weer WLM geinstalleerd en bericht verstuurd. Eens kijken of ik nu weer een foutmelding krijg.
Henk
Ps. Conclusie: met WLM krijg ik hem wel weg met replay en met Thunderbird niet.
Als ik een bericht verstuur met Thunderbird naar het bewuste mailadres dan krijg ik de fout melding ook in WLM binnen omdat het hetzelfde account is van mij maar dan gooit WLM de foutmelding direct naar junkmail. Dit is het bericht wat ik krijg van KPN in Thunderbird.
Henk
In de bijlage staat:
Body type not supported by Remote Host
Dat doet mij toch vermoeden, dat er een instelling van Thunderbird niet klopt.
Gebruik je toevallig Thunderbird in Xubuntu?
Dan de map /home/henkw/.thunderbird verwijderen, of hernoemen naar .thunderbird.oud (je bent dan alle instellingen kwijt) en Thunderbird opnieuw instellen.
Ron, zowel in Xubuntu als in W10 reageert Thunderbird hetzelfde. Als er een instelling niet goed staat moet ik het toch ook bij andere adressen hebben en ook bij @outlook.com en @gmail.com?
Henk
Dan wordt het moeilijk op afstand, mogelijk heeft iemand anders een idee.
Ron, bedankt ik ga verder zoeken want als ik met dat bericht een bcc verstuur naar een ander KPN mailadres en een outlook.com adres dan komen die wel aan.
Henk
Op het Ubuntu forum heeft men mij een naar een site gestuurd waar waarschijnlijk de oplossing ligt https://www.transip.nl/forum/post/prm/4155
Allemaal bedankt voor de hulp.
gr. Henk.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club