SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Datalimiet melding Outlook 2016 / Win 10
Geplaatst op 1 november 2016 om 13:14 door J F K

Goedemiddag,
Iedere keer als ik outlook 2016 opstart, dan krijg ik een melding: "WAARSCHUWING VOOR NETWERK MET DATALIMIET. U gebruikt een verbinding met een datalimiet. Hieraan zijn mogelijk extra kosten verbonden. U kunt offline gaan werken om te voorkomen dat u teveel gegevens verbruikt."
Daarna moet ik eerst op "Toch verbinding maken" klikken om online te gaan en mijn mail te sturen/ontvangen.
Ik gebruik gewoon een vaste internetverbinding dus wil graag deze melding niet meer hebben en direct verbinding maken na opstarten van outlook 2016

Hoe voorkom ik deze melding? M.v.g. Jan

14 reacties
Niekie zegt:

Ik kom de instelling soms wel tegen bij het installeren van pc's/laptops.
Ik zou eens gaan zoeken bij "Instellingen" en dan "netwerk en internet". Daar zal je dat ergens uit kunnen schakelen.

Niek

1 november 2016 om 16:05.
J F K zegt:

staat uitgeschakeld, desondanks steeds de melding. Ben nog aan het googlen, echter nog niet de oplossing gevonden. Groet, Jan.

Knipsel9.JPG
1 november 2016 om 20:16.
J F K zegt:

zie bijlage van de bewuste melding

Knipsel10.JPG
1 november 2016 om 20:17.
Dirk Boom zegt:

Komt de melding ook bij internetten?
En als de instelling van de PC in orde is, kan er in Outlook dan nog iets mis zijn?
Verder: staat op de pc het wifi uit?

1 november 2016 om 21:47.
Niekie zegt:

Kun je de "verbinding met datalimiet" eens inschakelen, dan opnieuw opstarten en weer uitschakelen. Kijken of je er zo afkomt.

Niek

1 november 2016 om 22:13.
J F K zegt:

Hoi Dirk, de netwerk instelling op de laptop staat uit. Het euvel doet zich niet voor bij het openen van IE en van WLM. Ik vermoed dat de probleem in Outlook 2016 zit, daar heb alle instellingen tot in den treure gecontroleerd, kan er geen fout vinden. Groet, Jan

Knipsel9.JPG
1 november 2016 om 23:58.
J F K zegt:

Hoi Niek, advies opgevolgd, resultaat negatief. Ook heb ik de laptop volledig spanningsloos gemaakt, ook dat hielp niet. Vreemd, vreemd. Zie morgen wel verder. Groet, Jan

2 november 2016 om 00:15.
Niekie zegt:

Gebruik je Outlook op je mobiel en is daar wel data limit ingesteld? Dan kan dat de oorzaak zijn.

Niek

2 november 2016 om 00:35.
J F K zegt:

nee, gebruik geen Outlook op mijn GSM. Inmiddels heb ik van Microsoft nog een tip (zie bijlage) gekregen, echter waar kan ik het betreffende register vinden? Ben benieuwd. Groet, Jan

Knipsel11.JPG
2 november 2016 om 10:11.
Niekie zegt:

Klik 1 keer op de startknop en tik dan " Regedit "" In het witte schermpje wat verschijnt tik je dan op het programma.
Maar eerst een backup van je register, want een foutje daarin kan rare gevolgen hebben.

Niek

2 november 2016 om 11:52.
J F K zegt:

dank voor de tip, daar zitten denk geen verkeerde instellingen in, het probleem blijft.
Wacht nu ook op een verlossend advies uit de Microsoft Community, Seniorweb PC Hulp en wie weet nog uit deze groep. Groet, Jan

Knipsel12.JPG
2 november 2016 om 14:29.
Niekie zegt:

Wifi staat boven aan op " 2" (bij het voorbeeld) en bij jou op "1" kan je die waarde (2) ook bij jou invullen?
Volgens mij gaat dat als je dubbel op klikt met links en dan aanpassen.

Niek

2 november 2016 om 14:43.
J F K zegt:

Hiep hoera ! Na lang zoeken de oplossing gevonden en wel als volgt:
via de Verkenner ----> Netwerk en internet ----> WiFi ----> bekende Netwerken beheren ----> Netwerk ----> Eigenschappen ----> stond de knop "Instellen als verbinding met data" beslist UIT
zie bijlage
echter via het WiFi icoontje rechts onderaan Bureaublad ----> klik op de provider ----> Eigenschappen ----> Instellingen Provider ----> daar stond de knop "Instellen als verbinding met data" nog op AAN, dus ook daar meteen op UIT gezet en............de bewuste melding komt niet.
Het is maar een weet. Dank voor het meedenken en adviezen, Groet Jan

Knipsel13.jpg
2 november 2016 om 15:31.
Niekie zegt:

Mooi dat het is opgelost Jan en goed gevonden!!
Bedankt voor het melden van de oplossing ook.

Niek

2 november 2016 om 16:31.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club