SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Outlook.com
Geplaatst op 5 november 2016 om 21:51 door huberts

Ik wil inloggen en mijn outlook.com om mijn mail te bekijken maar zover kom ik niet krijg
de volgende melding : Het DNS-adres van de server van outlook.live kan niet worden gevonden
voor de windows netwerk controle uit gedaan maar levert niets op. Ik gebruik Google Chrome
maar krijg ook de melding bij internet exployer en edge. Wat is het probleem ?

11 reacties
Niekie zegt:
Dat kan een storing in de DNS server bij je provider zijn (geweest).
Ik lees nogal wat storingen bij Ziggo en Vodafone bijvoorbeeld.
Kan je wel naar andere sites?

Niek
6 november 2016 om 02:45.
huberts zegt:

Hallo Niekie,
Ik kan wel naar andere sites ik heb de modem al even eraf gedaan en na enige tijd weer
aangesloten helpt ook niet

6 november 2016 om 07:51.
Dirk Boom zegt:

Het kan ook een storing bij Outlook.com zijn (geweest) echter ik zie nu mijn mail wel binnenkomen.
Doet hij het nog steeds niet?
Is wel de browser ververst?

6 november 2016 om 09:50.
wilha zegt:

Kan het zijn dat Microsoft veranderingen aanbrengt in Outlook.com?
Bij mij is de inlogpagina veranderd. Ik gebruik Hotmail en het aanmelden gaat nu in 2 stappen.
Eerst mailadres invullen, daarna op volgende klikken en dan pas het wachtwoord.
Ook gaat het afmelden nauwelijks de laatste tijd. Je blijft hangen in de mailbox, gisteren heb ik heel vaak op afmelden geklikt voor ik uitgelogd was.
wilha

6 november 2016 om 10:14.
Niekie zegt:

Als je Bitdefender gebruikt, lees hier eens.

Niek

6 november 2016 om 11:56.
huberts zegt:

Nog niet opgelost

6 november 2016 om 20:06.
Niekie zegt:

Wilha: Microsoft zal nooit zulke veranderingen aanbrengen op outlook.com, zonder daarover vooraf te communiceren. Miljoenen mensen maken ervan gebruik en dan zouden u en ik er nu ook last van moeten hebben.

huberts:
"Nog niet opgelost" doe ik helaas niet zoveel mee.
Welk antivirus programma gebruikt u?
Hoelang bestaat het probleem al?
Heeft u al systeemherstel geprobeerd?
Wanneer deed u voor het laatst een scan op Malware?

Heb je deze ook geprobeerd? (van dezelfde site waar ik de link van gaf)
""
Andere oplossingen voor een probleem met het bezoeken van bepaalde sites:
– DNS flushen: Ga naar start –> type “CMD” –> Enter –> type “ipconfig /flushdns
""

Of deze:
""
– Controleer of er geen rare vermeldingen in je Hosts file staan ( locatie: C:\windows\system32\drivers\etc\hosts )
– Schakel je Firewall uit en kijk of het daar aan ligt

- herinstalleer de huidige internet browser)"" (Dus Chrome via het config. scherm > programma's verwijderen, opnieuw opstarten en dan Chrome weer downloaden en installeren)

En zo ja, wat was het resultaat? Welke meldingen kreeg u.

Niek

6 november 2016 om 22:23.
huberts zegt:
Voor de tweede keer een systeem herstel gedaan doet het weer maar moet nu twee handelingen verrichten om en mijn mail te komen zoals Wilha hier boven beschrijft wel
heel bijzonder van microsoft dank voor de adviezen
7 november 2016 om 07:50.
Dirk Boom zegt:

Er zal toch wel een vinkje aangezet kunnen worden voor 'ingelogd blijven'?
NB Google werkt ook met 2-fasen inlog.

7 november 2016 om 09:02.
RuudM zegt:

Hoef nooit in te loggen bij Outlook.com, hoogstens, sinds een paar dagen, af en toe (dus niet altijd) "aanmelden" (1 klik)
Log nooit uit, gegevens staan vast onder Referentiebeheer.
Ruud

7 november 2016 om 09:48.
wilha zegt:

Er is een vinkje voor aangemeld blijven, maar hier kies ik niet voor.
Microsoft heeft blijkbaar wel veranderingen aangebracht, want ook bij RuudM is het sinds een paar dagen anders.
wilha

8 november 2016 om 11:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club