Berichtdetails
Ik wil inloggen en mijn outlook.com om mijn mail te bekijken maar zover kom ik niet krijg
de volgende melding : Het DNS-adres van de server van outlook.live kan niet worden gevonden
voor de windows netwerk controle uit gedaan maar levert niets op. Ik gebruik Google Chrome
maar krijg ook de melding bij internet exployer en edge. Wat is het probleem ?
Ik lees nogal wat storingen bij Ziggo en Vodafone bijvoorbeeld.
Kan je wel naar andere sites?
Niek
Hallo Niekie,
Ik kan wel naar andere sites ik heb de modem al even eraf gedaan en na enige tijd weer
aangesloten helpt ook niet
Het kan ook een storing bij Outlook.com zijn (geweest) echter ik zie nu mijn mail wel binnenkomen.
Doet hij het nog steeds niet?
Is wel de browser ververst?
Kan het zijn dat Microsoft veranderingen aanbrengt in Outlook.com?
Bij mij is de inlogpagina veranderd. Ik gebruik Hotmail en het aanmelden gaat nu in 2 stappen.
Eerst mailadres invullen, daarna op volgende klikken en dan pas het wachtwoord.
Ook gaat het afmelden nauwelijks de laatste tijd. Je blijft hangen in de mailbox, gisteren heb ik heel vaak op afmelden geklikt voor ik uitgelogd was.
wilha
Wilha: Microsoft zal nooit zulke veranderingen aanbrengen op outlook.com, zonder daarover vooraf te communiceren. Miljoenen mensen maken ervan gebruik en dan zouden u en ik er nu ook last van moeten hebben.
huberts:
"Nog niet opgelost" doe ik helaas niet zoveel mee.
Welk antivirus programma gebruikt u?
Hoelang bestaat het probleem al?
Heeft u al systeemherstel geprobeerd?
Wanneer deed u voor het laatst een scan op Malware?
Heb je deze ook geprobeerd? (van dezelfde site waar ik de link van gaf)
""
Andere oplossingen voor een probleem met het bezoeken van bepaalde sites:
– DNS flushen: Ga naar start –> type “CMD” –> Enter –> type “ipconfig /flushdns ""
Of deze:
""
– Controleer of er geen rare vermeldingen in je Hosts file staan ( locatie: C:\windows\system32\drivers\etc\hosts )
– Schakel je Firewall uit en kijk of het daar aan ligt
- herinstalleer de huidige internet browser)"" (Dus Chrome via het config. scherm > programma's verwijderen, opnieuw opstarten en dan Chrome weer downloaden en installeren)
En zo ja, wat was het resultaat? Welke meldingen kreeg u.
Niek
heel bijzonder van microsoft dank voor de adviezen
Er zal toch wel een vinkje aangezet kunnen worden voor 'ingelogd blijven'?
NB Google werkt ook met 2-fasen inlog.
Hoef nooit in te loggen bij Outlook.com, hoogstens, sinds een paar dagen, af en toe (dus niet altijd) "aanmelden" (1 klik)
Log nooit uit, gegevens staan vast onder Referentiebeheer.
Ruud
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club