Berichtdetails
Ik gebruik outlook.com. Bij het versturen van een e-mail kreeg ik onderstaand bericht.
Hello Geer Schoonderwoerd,
We noticed some unusual activity in your Outlook.com account. To help protect you, we've temporarily blocked your account.
Why are you seeing this?
Someone may have used your account to send out a lot of junk emails or something else that violates our Terms of Service.
How can you unblock your account?
The fastest way to unblock your Outlook.com account is to verify your account.
If you haven't setup a mobile phone in your account, please contact Customer Support.
Thanks,
The Outlook.com Team
Microsoft respects your privacy. To learn more, please read our online Privacy Statement.
Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052-6399, USA © 2016 Microsoft Corporation.
Zou dit Spam zijn? Mijn e-mail gaat er niet uit.
Geer77
Beste Niek,
Gelukkig is de e-mail hersteld zonder dat ik iets heb gedaan. Zal ongetwijfeld de zoveelste storing zijn geweest bij Outlook.com alhoewel er niets over een storing op internet was te vinden.. Alleen kijk ik wel uit als ik dit soort berichten ontvang. Je leest de meest vreemde dingen dus zorgvuldigheid is geboden. In elk geval Niek bedankt voor jouw reactie en nog een fijne zondag.
Geer
Hoi Geer
Geen idee hoe de e-mail is hersteld, maar ik zou in elk geval het wachtwoord van het account wijzigen.
Daarna zou ik 'de pc/laptop scannen op Malware.
Begin met een scan met ADWcleaner link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.
Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.
Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.
Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad geavanceerd je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.
Niek
Dag Niek,
De omschreven procedure heb ik al eens van je gehad en er ook dankbaar gebruik van gemaakt. Alles functioneert weer dus geen klagen op dit moment.
Ik wens jou en andere lezers van deze club Fijne Kerstdagen en een goed Nieuwjaar.
Volgens mij is het geen storing maar juist een extra veiligheidsvoorzorg die outlook en gmail doen als er is ingelogd vanuit een hun dienst onbekend toestel. Ze vragen immers te reageren als jij dat zelf NIET hebt gedaan.
Nou fred612, dat zie ik nou in deze boodschap niet staan.
Niek
Nou er staat, dat als je NIET een mobile telefoon hebt ingesteld (op dat account) dat je ze dan moet contacten. En dat is heel iets anders.
Niek
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club