Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Outlook reageert niet
Geplaatst op 30 december 2016 om 14:16 door gvrd

dag helpers
steeds krijg ik in outlook.com de melding "outloook reageert niet", "website opnieuw openen".
aanvankelijk gebeurde dat enkele keren per dag maar nu is het wel heel dikwijls raak
wat kan ik daar aan doen?

groet van Goverd

15 reacties
Dirk Boom zegt:

Het zou kunnen dat Outlook zo nu en dan uit de lucht is. Er kan ook sprake zijn van een haperende internetverbinding bij u thuis, of een probleem op de computer.
Als anderen geen problemen met de Outlook-website hebben, dan ligt het aan de thuissituatie.

30 december 2016 om 14:29.
RuudM zegt:

Hier geen probleem met outlook.com
Als de internetverbinding tijdelijk uitvalt komt er een andere melding, n.l. dat de website niet bereikbaar is, advies is dan controleer het webadres. Meestal even later vanzelf opgelost.
Ruud

30 december 2016 om 14:53.
Niekie zegt:

Met welke webbrowser werkt u?

Niek

30 december 2016 om 15:20.
gvrd zegt:

ik werk met Edge

30 december 2016 om 16:07.
Niekie zegt:

Oke die kan gereset worden, maar dat is even exact werken.

Voordat Edge wordt gereset is het verstandig om eerst via Meer (de drie puntjes), optie Instellingen, knop Kies wat u wilt wissen (bij Browsegeschiedenis wissen) de gehele browsegeschiedenis te legen.
Heeft dat niet geholpen, start dan via Win-X menu de Opdrachtprompt (administrator) en geef het commando POWERSHELL om een geavanceerde opdrachtprompt te openen. Geef onderstaand commando en herstart Windows zodra het commando volledig is uitgevoerd.

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Dat laatste stuk tekst zou ik niet overtikken maar met kopieren en plakken in het zwarte schermpje zetten en daarna een "Enter" geven.

Kijken of dat helpt.

Niek

30 december 2016 om 16:48.
gvrd zegt:

Dag Niek
dat eerste stuk heb ik gedaan en ik wacht eerst even af of dat voldoende is.
Dat tweede stuk lijkt me veiliger door mijn deskundige zoon te laten doen want ik ben wel een beetje bijdehand maar niet echt een deskundige.
even afwachten dus, maar wel alvast bedankt voor de goede raad
Groet van Goverd

30 december 2016 om 17:12.
Niekie zegt:

Oke Goverd. Misschien wel zo verstandig om het even te laten doen. Maar heeft dit al geholpen?

Niek

30 december 2016 om 17:16.
gvrd zegt:

Sinds we met elkaar zo bezig zijn is de fout niet meer verschenen, dat is dus al enige uren lijkt me. Toen ik bij jullie aan kwam bellen was er al een hele tijd achter elkaar fout.
even afwachten maar, die zoon komt morgenmiddag een bakkie doen zo als dat heet,
dan kijken we wel even denk ik.

Groet van Goverd

30 december 2016 om 17:35.
Dirk Boom zegt:

Hopelijk was het een incident. Wellicht was er net een update bezig.

30 december 2016 om 18:12.
gvrd zegt:

Omdat de fout toch weer optrad ben ik naar Chrome overgestapt en dat gaat al een paar dagen goed. Als je me niet meer hoort mekkeren gaat het goed.
Bedankt voor de bijstand en de beste wensen voor 2017

Groet van Goverd

2 januari 2017 om 16:03.
Niekie zegt:

Dat is een beetje "om het probleem heenlopen" maar ik begrijp het.
Omdat ik vermoed dat Malware de oorzaak kan zijn zou ik je deze scans aanbevelen:

Begin met een scan met ADWcleaner link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

En wie weet werkt Edge dan ook weer.

Niek

2 januari 2017 om 16:58.
gvrd zegt:

Dag Niek. Ik heb de hele procedure hierboven doorlopen. Ik ga weer op Edge en wacht af of het geholpen heeft.
Ik zal voor alle zekerheid jou verhaal kopiëren en in word opslaan voor als er weer eens zoiets gebeurt. Zelf ben ik niet zo bijdehand om dat soort zaken te kunnen ontwarren, maar daarvoor hebben we o.a. jou in Seniorweb, gelukkig

Als je niks hoort gaat het goed. Harteli9jkdank voor je moeite

Groet van Goverd

2 januari 2017 om 20:35.
Niekie zegt:

Graag gedaan Goverd. En gelukkig zijn we met meer helpers.
Bedankt voor het terug melden.

Niek

2 januari 2017 om 22:57.
gvrd zegt:

Daar ben ik Niek
Jammer genoeg lukt het met Edge ook nu niet en met Crome wel, dus ik blijf maar lekker hier.

Groet van Goverd

3 januari 2017 om 17:40.
Niekie zegt:

Oke bedankt.

Niek

3 januari 2017 om 17:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club