SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Submappen
Geplaatst op 30 december 2016 om 18:04 door fluitekruid3

Beste mensen,
Heb een probleem in mijn nieuwe app Mail mbt submappen maken. Om een submap te maken wordt geadviseerd om op het plusteken te klikken naast Mappen. Dit klopt voor mijn gmail account en outlook account, maar niet voor mijn provider account, hier staat geen plusteken voor, zodat ik geen submappen kan aanmaken. Heeft iemand een tip hoe te handelen ?
Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Hanny

9 reacties
Dirk Boom zegt:

Betreft het een account die is ingesteld als (het verouderde) POP3? Eerder bleek dat het niet lukt om daarvoor mappen te maken in de mailapp.
Als het mailadres Caiway of Tele2 betreft: zij lopen achter en hebben nog geen IMAP.

30 december 2016 om 18:10.
fluitekruid3 zegt:

Beste Dirk,
Er is een IMAP account ingesteld en mijn provider is online (KPN). Ben benieuwd naar je reactie !
Groet. en vast een goede jaarwisseling !
fluitekruid3

31 december 2016 om 12:56.
Dirk Boom zegt:

Als KPN als IMAP is ingesteld, dan moet het werken. Bij mij bij xs4all werkt het ook.
Als 'mappen' geselecteerd is, en je klikt rechts bij een map op de rechter muisknop, wat laat het menu dan zien?
Als 'submappen' niet zichtbaar is, dan is wellicht de account niet goed ingebracht.
Ik stel wat vragen:
- Is het mailadres handmatig geconfigureerd of met voorselectie 'Ander account'?
- Als het handmatig is ingebracht: verwijder het mailadres en breng opnieuw in met de juiste voorselectie (het instellen gaat automatisch). Als het reeds IMAP was, dan raakt er niets kwijt.

1 januari 2017 om 09:58.
fluitekruid3 zegt:

Beste Dirk,
Het duurde even voordat ik reageerde, sorry. Heb de overstapinstructies gevolgd van het artikel "overstappen naar de app mail W10" met de voorselectie "Ander account" bij "provider mail instellen". Heb het mailadres vervolgens verwijderd en opnieuw ingevoerd. De postvak in berichten zijn nu niet meer zichtbaar zoals voorheen, reden ? Het plusje naast het mailadres is nog steeds niet zichtbaar. Als ik op mappen rechts klik komt er geen menu tevoorschijn, alleen "alle mappen". Als ik op accounts kijk zie ik niets bijzonders, heb alle mailadressen gekoppeld. Er verschijnt wel steeds een melding rechts onder dat de instellingen van het mailadres online.nl zijn verouderd. Snap er nu niets meer van. Alles is ingesteld op IMAP. Heb je nog een idee ?
Met vriendelijke groet,

7 januari 2017 om 18:38.
Dirk Boom zegt:

Beste Hanny,
Ik meende dat Online.nl hetzelfde is als KPN, maar ik las ergens dat zij alleen het KPN-netwerk gebruiken.
De melding dat de instellingen zijn verouderd, duidt op óf een verkeerd wachtwoord óf verkeerde instellingen. Is het wachtwoord d.m.v. inloggen bij webmail van online.nl gecontroleerd? Zo ja, dan is het toch een instellingsfout.
Op de (simpele) website www.online.nl vind ik wat IMAP-instellingen (zie plaatje), en daarmee zou de mailapp van W10 zich wel automatisch goed moeten kunnen instellen.
Vraag: sinds wanneer is de inbox leeg, dus vanaf welk moment?

Is ook dit bericht bekend?

Betr. de opmerking 'Als ik op mappen rechts klik komt er geen menu tevoorschijn, alleen "alle mappen" ': 'Mappen' moet eerst met de linker muisknop geselecteerd worden, dan komen daarnaast de mappen te staan. Pas dan zou er een plusteken kunnen komen, dan wel is met de rechter muisknop op een map te klikken, waarna er een menu komt.

 

Knipsel.JPG
7 januari 2017 om 20:49.
fluitekruid3 zegt:

Beste Dirk,
Dank voor je reactie. Het plaatje is mij bekend. Heb geen mail gehad van online, maar ik heb vorig jaar mijn Mb's opgehoogd en ben daardoor ook meer gaan betalen. Zal voor de zekerheid mijn emails en submappen backuppen. Hoe gaat dat trouwens ? Vorig jaar zijn door de overgang naar W.10 ook al mijn submappen plus inhoud verdwenen. Na mijn laatste reactie ben ik nog wat gaan uitproberen, klikte op een icoontje en toen verscheen de inhoud van postvak in weer, gelukkig maar. Waarschijnlijk moet ik toch even wennen aan de nieuwe mailomgeving. Heb inderdaad een verkeerd wachtwoord ingevuld en weer hersteld. Hoe verwijder je trouwens de submappen ? Ben ik nog niet achter.

Met vriendelijke groet,
Hanny

8 januari 2017 om 22:10.
Dirk Boom zegt:

Beste Hanny,
Omdat de mail IMAP is, lijkt mij het maken van een backup niet nodig. Immers de mail staat altijd ook bij de provider.
Bij IMAP is het niet mogelijk dat submappen 'zomaar' verdwijnen, deze moeten bewust worden weggehaald. Bij POP kunnen submappen wél verdwijnen, omdat de mail dan alleen op de computer staat en verbonden is aan een mailprogramma.
Dan de vraag betr. weghalen van submappen:
- dit kan via webmail van online.nl
- of via elk mailprogramma op elk apparaat, in dit geval betreft het de mailapp: kies 'Mappen', en de mappen/submappen verschijnen ernaast. Klik met de rechter muisknop op een map, en een menu verschijnt. In het menu staat de keuze om te verwijderen (verwijderen kan alleen bij zelfgemaakte mappen).

9 januari 2017 om 13:43.
fluitekruid3 zegt:

Beste Dirk,
Betreffende de laatste alinea, dit heb ik geprobeerd, maar de naam van de ingetikte submap verschijnt niet en verwijdering of wijziging van naam doet het niet, dus zal ik het proberen via de site van online.nl.
Dank voor alle info !
Met vriendelijke groet.

10 januari 2017 om 13:55.
Dirk Boom zegt:

Via de site is natuurlijk OK, en ik laat nog even zien wat de mailapp toont nadat bij een mailadres op 'Mappen' is geklikt, waarna ik in de mappenrij rechts daarvan met de rechter muisknop op een eigengemaakte submap heb geklikt.
Bij IMAP moet dat zo gaan, het plusje staat er ook (rechts bovenin).
Hopelijk hebben we het over hetzelfde.
PS Soms komen de submappen wat later binnen. Dit is te versnellen door handmatig te synchroniseren (via de 2 rondlopende pijltjes - niet op de foto).

WP_20170110_14_29_36_Rich2.jpg
10 januari 2017 om 14:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club