Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Printen
Geplaatst op 14 januari 2017 om 14:32 door GettyH

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom een binnen gekomen mail, in zwarte tekst wel en in blauwe tekst niet geprint wordt. Ik heb een Brother printer en gebruik sinds woensdag 11-1'16 de app-Mail van Windows 10.
Ik zie met belangstelling een antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet GettyH

23 reacties
Truus zegt:

Kan zijn dat de printer als voorkeursinstelling zwart-wit printen heeft staan...
kan zijn dat de blauwe inkt op is....
controleer de printerinstellingen eens

14 januari 2017 om 15:16.
kareltje zegt:

Kijk ook even bij printen vanuit Mail of de printer misschien op monochroom staat, waardoor kleur en achtergrond misschien te weinig verschillen.

.JPG
14 januari 2017 om 16:25.
GettyH zegt:

Ik heb gekeken en inderdaad al mijn inktpatronen zijn bijna leeg, ga er volgende week meteen
werk van maken. en dan weer uitproberen.

Zover bedankt en je hoort nog of het gelukt is.

14 januari 2017 om 16:30.
GettyH zegt:

De uitvoeroptie staat wel op kleur, dus jammer daar kan het dan niet aan liggen.
Hopelijk gaat het met nieuwe inktpatronen wel goed.

Jullie horen nog van me.

14 januari 2017 om 16:39.
GettyH zegt:

Ik heb alle inktpatronen vervangen en de printer staat op "kleur" maar helaas, hij
doet het nog steeds niet.
Truus en kareltje bedankt voor jullie reactie, misschien kom ik er ooit nog een keer achter.

Groetjes GettyH

20 januari 2017 om 18:40.
Dirk Boom zegt:

Ik zou nog eens kijken bij instellingen.
Linksonder de windowsknop kiezen en dan 'instellingen' (het wieltje) selecteren. Dan bij printers de instellingen opzoeken.
En anders is er toch iets mis met de printer. Bijv. printerver wijderen en opnieuw installeren wil wel eens helpen.
Aan de mailapp kan het niet liggen.

20 januari 2017 om 22:10.
kareltje zegt:

Is de inkt origineel voor de Brother, of een vervangend merk?

20 januari 2017 om 22:41.
GettyH zegt:

Ik heb inderdaad een vervangend merk, maar koop ze wel in een computerzaak.

22 januari 2017 om 11:28.
Dirk Boom zegt:

Een cartridge wil wel eens weigeren. In dat geval omruilen.
PS een computerzaak is niet beter dan een webshop. De kans is groot dat een webshop meer omzet maakt en geen oude voorraad heeft.

22 januari 2017 om 11:36.
kareltje zegt:

Dit vraag ik, omdat je tegenwoordig printproblemen hoort, ten gevolge van updates van printersoftware. Zodat alleen originele patronen gebruikt kunnen worden.

22 januari 2017 om 12:15.
Dirk Boom zegt:

Voor zover ik weet speelt dat niet bij Brother, het heeft gespeeld bij HP.
Soms is een niet-originele cartridge van mindere kwaliteit. Dat kan te maken hebben met hergebruik van de cartridge. De winkel moet dan omruilen.
Maar er kan ook een defect zijn, of een verkeerde instelling, of een verouderde driver.
Verwijderen van de printer uit de configuratie en opnieuw opnemen kan wel eens helpen.
Hoe oud is de printer, welk type?

22 januari 2017 om 12:31.
GettyH zegt:

De printer is bijna 7 jaar oud en het is type DCP-375CW.

22 januari 2017 om 12:50.
avatar
Ex-lid zegt:

Heb je wel gecontroleerd of de software schikt is om onder Windows 10 volledig te functioneren? Canon ondersteund b.v. een verder goedwerkende printer deels onder Win 10 niet meer. Er zal ook geen aangepaste driver komen voor Win 10.

22 januari 2017 om 20:50.
GettyH zegt:

Ik ga kijken wat er eventueel met de software gedaan kan worden.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groeten GettyH

24 januari 2017 om 18:22.
Dirk Boom zegt:

De Windows 10 drivers staan bij Brother. Wie weet helpt het om ze opnieuw te installeren.
Maar als hij al 7 jaar oud is ... een defect is best mogelijk.

24 januari 2017 om 18:47.
GettyH zegt:

Ik ga ernaar informeren, bedankt.

24 januari 2017 om 19:11.
eroktame zegt:

Heb je wel eens een testafdruk gemaakt? Ga naar Menu > inktbeheer> testafdruk>start . Aan de hand van de geprinte streepjes kan je per kleur zien wat er niet goed is
Sjaak

27 januari 2017 om 16:45.
GettyH zegt:

Alle vier de kleuren zijn precies gelijk

28 januari 2017 om 09:57.
Dirk Boom zegt:

Als een testmail een goed resultaat geeft maar het printen via de mailapp niet, terwijl deze goed is ingesteld, dan is dat merkwaardig.
Komt alleen de blauwe kleur niet tevoorschijn, of komen ook andere kleuren niet tevoorschijn? En valt de kleur helemaal weg of wordt hij in zwart geprint? Gebeurt hetzelfde ook bij andere e-mails?
Hoe is het vanuit andere toepassingen op de computer? Bijv. een document of foto, gaat dat wél goed?
(ik stel de vragen om te localiseren waar het probleem zit)

28 januari 2017 om 11:48.
GettyH zegt:

Het gaat alleen om die binnengekomen mail in het blauw getypt, het is net of de printer die lichte kleur niet herkent, hij blijft gewoon in de slaapstand staan. Verder heb ik nog nooit problemen gehad met printen, documenten , foto's alles werkt prima. Het blijft een raar probleem.

28 januari 2017 om 16:16.
Dirk Boom zegt:

Als het bij 1 mail niet goed gaat, en het bij al het andere wel goed gaat, dan zou ik het laten rusten.
Mocht het betr. bericht toch geprint moeten worden, stuur het dan even naar jezelf door waarbij de letterkleur wordt veranderd in zwart.

29 januari 2017 om 00:13.
GettyH zegt:

Ik ga het inderdaad laten rusten want heb verder geen problemen gehad.

Bedankt allemaal. GettyH

29 januari 2017 om 10:36.
fred612 zegt:

de mail eerst even opslaan op je bureaublad en vandaar printen wil soms helpen

30 januari 2017 om 13:34.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club