Berichtdetails
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom een binnen gekomen mail, in zwarte tekst wel en in blauwe tekst niet geprint wordt. Ik heb een Brother printer en gebruik sinds woensdag 11-1'16 de app-Mail van Windows 10.
Ik zie met belangstelling een antwoord tegemoet.
Met vriendelijke groet GettyH
Kan zijn dat de printer als voorkeursinstelling zwart-wit printen heeft staan...
kan zijn dat de blauwe inkt op is....
controleer de printerinstellingen eens

Kijk ook even bij printen vanuit Mail of de printer misschien op monochroom staat, waardoor kleur en achtergrond misschien te weinig verschillen.
Ik heb gekeken en inderdaad al mijn inktpatronen zijn bijna leeg, ga er volgende week meteen
werk van maken. en dan weer uitproberen.
Zover bedankt en je hoort nog of het gelukt is.
De uitvoeroptie staat wel op kleur, dus jammer daar kan het dan niet aan liggen.
Hopelijk gaat het met nieuwe inktpatronen wel goed.
Jullie horen nog van me.
Ik heb alle inktpatronen vervangen en de printer staat op "kleur" maar helaas, hij
doet het nog steeds niet.
Truus en kareltje bedankt voor jullie reactie, misschien kom ik er ooit nog een keer achter.
Groetjes GettyH
Ik zou nog eens kijken bij instellingen.
Linksonder de windowsknop kiezen en dan 'instellingen' (het wieltje) selecteren. Dan bij printers de instellingen opzoeken.
En anders is er toch iets mis met de printer. Bijv. printerver wijderen en opnieuw installeren wil wel eens helpen.
Aan de mailapp kan het niet liggen.

Is de inkt origineel voor de Brother, of een vervangend merk?
Ik heb inderdaad een vervangend merk, maar koop ze wel in een computerzaak.
Een cartridge wil wel eens weigeren. In dat geval omruilen.
PS een computerzaak is niet beter dan een webshop. De kans is groot dat een webshop meer omzet maakt en geen oude voorraad heeft.

Dit vraag ik, omdat je tegenwoordig printproblemen hoort, ten gevolge van updates van printersoftware. Zodat alleen originele patronen gebruikt kunnen worden.
Voor zover ik weet speelt dat niet bij Brother, het heeft gespeeld bij HP.
Soms is een niet-originele cartridge van mindere kwaliteit. Dat kan te maken hebben met hergebruik van de cartridge. De winkel moet dan omruilen.
Maar er kan ook een defect zijn, of een verkeerde instelling, of een verouderde driver.
Verwijderen van de printer uit de configuratie en opnieuw opnemen kan wel eens helpen.
Hoe oud is de printer, welk type?

Heb je wel gecontroleerd of de software schikt is om onder Windows 10 volledig te functioneren? Canon ondersteund b.v. een verder goedwerkende printer deels onder Win 10 niet meer. Er zal ook geen aangepaste driver komen voor Win 10.
Ik ga kijken wat er eventueel met de software gedaan kan worden.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Groeten GettyH
De Windows 10 drivers staan bij Brother. Wie weet helpt het om ze opnieuw te installeren.
Maar als hij al 7 jaar oud is ... een defect is best mogelijk.

Heb je wel eens een testafdruk gemaakt? Ga naar Menu > inktbeheer> testafdruk>start . Aan de hand van de geprinte streepjes kan je per kleur zien wat er niet goed is
Sjaak
Als een testmail een goed resultaat geeft maar het printen via de mailapp niet, terwijl deze goed is ingesteld, dan is dat merkwaardig.
Komt alleen de blauwe kleur niet tevoorschijn, of komen ook andere kleuren niet tevoorschijn? En valt de kleur helemaal weg of wordt hij in zwart geprint? Gebeurt hetzelfde ook bij andere e-mails?
Hoe is het vanuit andere toepassingen op de computer? Bijv. een document of foto, gaat dat wél goed?
(ik stel de vragen om te localiseren waar het probleem zit)
Het gaat alleen om die binnengekomen mail in het blauw getypt, het is net of de printer die lichte kleur niet herkent, hij blijft gewoon in de slaapstand staan. Verder heb ik nog nooit problemen gehad met printen, documenten , foto's alles werkt prima. Het blijft een raar probleem.
Als het bij 1 mail niet goed gaat, en het bij al het andere wel goed gaat, dan zou ik het laten rusten.
Mocht het betr. bericht toch geprint moeten worden, stuur het dan even naar jezelf door waarbij de letterkleur wordt veranderd in zwart.
Ik ga het inderdaad laten rusten want heb verder geen problemen gehad.
Bedankt allemaal. GettyH
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club