SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Kopiëren
Geplaatst op 16 januari 2017 om 16:49 door anne98noesch

Goedemiddag , ik ben al een paar maal mijn contacten uit windows 10 mail kwijt geweest. Ik heb ze er weer allemaal in gezet, maar wil ze nu op een stick zetten, zodat ik ze niet meer kwijt kan zijn. Is dat mogelijk, kopiëren naar stick?????.
Kan iemand mij hierover een uitleg geven?. Vriendelijk bedankt alvast.

22 reacties
Niekie zegt:

Exporteren vanuit de mail-app of de personen-app van Windows 10 werkt niet volgens mij.
Maar als u vertelt over welk soort account het gaat (alleen het stukje achter de @ vermelden) kunnen we u vermoedelijk wel verder helpen.

Niek

16 januari 2017 om 18:58.
Dirk Boom zegt:

Wat is er gebeurd? Het is ongebruikelijk dat verdwijnen kan gebeuren.
Zijn ze uit de app 'Personen' verdwenen?
Is er een Microsoft-account?
Via de website Outlook.com (Personen) zijn ze te exporteren.

Knipsel.JPG
16 januari 2017 om 19:36.
anne98noesch zegt:

Goedenavond , ik wil even melden dat ik er niet uit kom en dat ik via een omweg , excel, een lijst met namen en e-mail adressen maak en daar vandaan opsla op een stick. Als dat tenminste wil lukken. In ieder geval mijn dank voor het meedenken. Anneke de Ruiter

16 januari 2017 om 23:26.
Niekie zegt:

Hoi Anneke:
Als je dat bestand opslaat als CSV bestand kan je zo gebruiken om te importeren.
In de eerste kolom de naam, in de tweede kolom de e-mail adressen

Maar waarom geef je geen antwoord op de vragen?
Want pas dan kunnen we je verder helpen.

Niek

16 januari 2017 om 23:54.
anne98noesch zegt:

Hier ben ik weer, ik heb mijn hele lijst met personen in windows mail staan, maar als ik een e-mail wil versturen en ik klik aan, dan zou er de naam van die persoon tevoorschijn moeten komen, maar dat gebeurd niet. Ik moet steeds de hele naam intypen.
Ik denk dat er ergens iets niet goed ingesteld staat. Mijn lijst met mail adressen uit WLM heb ik niet meer, anders had ik die kunnen overzetten. Helaas. Groeten Anneke

Knipselpersonen.JPG
17 januari 2017 om 00:12.
Dirk Boom zegt:

Ik denk niet dat de lijst IN de mailapp staat, maar dat de mailapp een link heeft naar Personen (wat tevens een aparte app is).
Zie verder mijn vragen.

17 januari 2017 om 11:56.
anne98noesch zegt:

Ik zal even een paar vragen beantwoorden. Achter het @ staat Ziggo.nl / outlook.com / gmail.com.
Verder zijn de personen niet uit de app personen verdwenen, als ik de app aanklik dan komt de hele lijst tevoorschijn. En er is een microsoft account.
Alvast weer bedankt , groeten Anneke

17 januari 2017 om 12:59.
Niekie zegt:

Kijk eens bij "Instellingen" en dan "Privacy" of apps wel je contactpersonen mogen gebruiken?

Niek

17 januari 2017 om 16:41.
anne98noesch zegt:

Goedemiddag Heren, hier ben ik nog even. Ik kom niet uit het antwoord van u beide. Maar ik heb in ieder geval kunnen mailen. Dat doe ik als volgt. Als ik AAN aanklik dan ga ik naar rechts op dat blad en voor CC en BCC staat een poppetje en als ik daar op klik zie ik al mijn personen en zoek dan uit welke in moet hebben. Het is niet anders, ik moet het er maar mee doen.
Ik wil u beide in ieder geval heel hartelijk bedanken voor het meedenken.
Vriendelijke groeten , Anneke de Ruiter.

18 januari 2017 om 16:23.
Dirk Boom zegt:

Het goede bericht is, dat de contactpersonen niet verdwenen zijn. Ze staan op de juiste plek.
Betr het advies van Niek:
- kies links onderin de Windows knop
- klik op de knop 'instellingen' (het wieltje)
- kies dan 'privacy'
- kies 'contactpersonen': kijk eens of het schuifje bovenin aan staat (zie mijn plaatje)
Als dit het ook niet is, dan controleren of de mailaccounts goed zijn ingebracht (uitlegt volgt indien nodig).

Knipsel.JPG
18 januari 2017 om 17:12.
anne98noesch zegt:

Bedankt voor het antwoord, heb nu even geen tijd i.v.m eten maken, maar ga het straks zeker proberen. Mocht dit het ook niet zijn dan maak ik graag gebruik van uw verdere hulp. Alvast bedankt, Anneke de Ruiter

18 januari 2017 om 17:33.
anne98noesch zegt:

Goedenavond, ik heb gedaan wat u heeft gevraagd, ik stuur 2 knipjes mee, de 2estond uit.

Knipselpersonen1.JPG
18 januari 2017 om 18:39.
anne98noesch zegt:

Hier is het tweede knipje

Knipselpersonen2.JPG
18 januari 2017 om 18:40.
Dirk Boom zegt:

Heel goed! Werkt het nu met de mail/contactpersonen? Wel eerst even de computer herstarten.

18 januari 2017 om 19:20.
anne98noesch zegt:

Heb de PC opnieuw gestart maar geen van mijn 3 mail adressen doet het. De enige die het doen zijn dezelfde die het vanaf het begin hebben gedaan.
Ik stuur een 2e knipsel om u te laten zien.

Knipselnieuw1.JPG
18 januari 2017 om 19:41.
anne98noesch zegt:

Hier de 2e knipsel, zo ziet mijn mail eruit. Groeten Anneke de Ruiter

Knipselnieuw2.JPG
18 januari 2017 om 19:42.
Niekie zegt:

Ho even...... we begonnen met contacten die steeds verdwenen.
En nu doen al je email accounts het niet meer?

Niek

18 januari 2017 om 21:40.
Dirk Boom zegt:

Het plaatje van 19:41 uur betreft de contacten, uit de app 'personen. Die contacten zijn kennelijk gekoppeld aan twee e-mailadressen. Die twee mailadressen moeten daar blijven staan anders verdwijnen de contacten. Niet aankomen dus.
Het plaatje van 19:42 uur betreft de e-mailadressen die worden gebruikt om te e-mailen. Ik zie outlook.com, ziggo, en gmail. Als de mailadressen goed in de Mailapp zitten, moet het ook goed werken én samenwerken met de contacten.
Problemen met mail worden soms veroorzaakt doordat de mailadressen niet goed zijn ingebracht.
Als mail niet werkt, en er wél internetverbinding is (check dat eerst even met Edge of een andere webbrowser), haal dan die drie mailadressen er even uit en breng ze opnieuw in. Maak daarbij de juiste voorkeuze!! Die is (zie plaatje):
- Outlook.com voor het e-mailadres bij Outlook.com
- Google voor het gmailadres
- Ander account voor het Ziggo mailadres.
Mailadres, naam, en wachtwoord invullen en de mailapp stelt zichzelf in.

18 januari 2017 om 22:08.
anne98noesch zegt:

Goedenavond, dank u wel , ik ga het morgen direct proberen, als ik het nu nog moet doen dan kan ik niet meer slapen, want ik ben er al een poosje mee bezig. Maar in ieder geval bedankt, ik laat morgen weer wat weten. Groeten Anneke de Ruiter

18 januari 2017 om 23:08.
anne98noesch zegt:

Goedemorgen, ik wil even vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb mijn 3 mailadressen verwijderd en opnieuw ingevoerd, zoals u schreef, maar het adres annenoesch wil hij niet toevoegen in de lijst instellingen, alleen outlook en google. Bij annenoesch zegt hij er is al een account met die naam geconfigureerd. Maar bij outlook en google geeft hij ook de contactpersonen niet weer als ik AAN aanklik. In de lijst personen staat een schakeltje, moet ik dat misschien aanklikken. Ik weet het anders ook niet meer. Ik ga nu mijn computer opnieuw opstarten , misschien helpt dat.
Bedankt voor uw hulp, groeten Anneke de Ruiter

19 januari 2017 om 11:34.
anne98noesch zegt:

Goedemorgen Heren, ik wil even zeggen dat ik hulp heb aangevraagd, want ik kom hier niet zelf uit, ondanks uw beider hulp. Wat ik zeer heb gewaardeerd, maar ik moet hier opgeven.
Ik dank u heel hartelijk voor uw inzet, daar heeft het niet aan gelegen.
Een hele prettige dag nog gewenst, groeten Anneke de Ruiter.

24 januari 2017 om 09:50.
Dirk Boom zegt:

Goed plan, via de Clubs is de computer niet te zien, dat beperkt de mogelijkheden.

24 januari 2017 om 10:22.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club